Ove modne sezone Beogradska nedelja mode u fokus donosi zanimljivu temu i započinje dijalog od suštinske važnosti za budućnost kreativnosti i stvaralaštva. Kako veštačka inteligencija sve više utiče na modu i kreativne procese, pitamo se: Koje su njene granice i koja je vrednost autentičnosti u doba masovne produkcije u kojoj tehnologija  počinje i da imitira čoveka?

Kroz dijalog sa AI nastala je prolećna kampanja MaštAI, koju potpisuje art direktorka i modna dizajnerka Nevena Ivanović koja već 10 godina godina stoji iza brenda NEO design, a u saradnji sa grafičkom dizajnerkom Aleksandrom Matić. Svi vizuali su kreirani uz pomoć MidJorney platforme i svojevrstan su eksperiment koji beleži prvi susret autorke sa ovom uzbudljivom tehnologijom. Verujemo da ovaj “brak” tehnologije i kreativnosti otvara vrata inovacijama, pruža priliku da se u sve ubrzanijem razvoju i dinamici života uhvatimo u koštac sa promenama i izazovima.

– Kada sam krenula da razmatram temu za prolećnu kampanju 53. Perwoll Fashion Week-a, prirodno se nametnula veštačka inteligencija jer je prisutna svuda oko nas. Niko iz mog okruženja nije znao da me uputi pa su naši razgovori u početku bili vodjeni emocijama, ne činjenicama. Tada sam shvatila da je potrebno da otvorimo dijalog na tu temu i kroz njega se dodatno upoznamo i edukujemo i ohrabrimo jedni druge u procesu prihvatanja nečeg novog. Nijedan alat ne može ugroziti kreatora, ali može u mnogome promeniti kreativni proces. Kroz saradnju sa veštačkom inteligencijom kreator evoluira i opstaje samo ukoliko uspe da se prilagodi i pored svega zadrži svoju vitalni funkciju, moć maštanja!

Povezana vest:  Pametni i energetski efikasni domovi dobili su svoje prve stanare

Prvi susret sa programima koji koriste veštačku inteligenciju bio je uzbudljiv, zabavan, egzotičan i na momente zastrašujuć, ali već nakon nekoliko pokušaja sam se umirila i shvatila da su ograničenja programa upravo moja lična i da prevazilazeći sebe i moj alat dobija više smisla – izjavila je Nevena Ivanović, na temu inspiracije i saradnje sa AI.

Moda je sama po sebi virtuelna tvorevina, alternativa za, neretko, veoma sivu i turobnu realnost. U doba virtuelnie realnosti i sve bržeg razvoja tehnologije susrećemo se sa još jednom fascinantnom kreacijom ljudske mašte, nauke i znanja – Veštačkom inteligencijom! Mnogi su se uplašili budućnosti u kojoj veštačka inteligencija kreira umesto nas, zaboravljajući da smo mi stvorili nju. Sintetička moda, koja se potpuno oslanja na veštačku inteligenciju za kreiranje dizajna, predstavlja intrigantan koncept. Međutim, dok tehnološki napredak može stvoriti fascinantne komade, njima može nedostajati duša koju donosi ljudska mašta. Ljudska, namera, vizija i pre svega osećaj za druga živa bića nešto je što teško može imitirati bilo koja tehnologija.  Zastrašujuća je brzina kojom nam AI daje odgovore na mnoga pitanja, i to nas može šokirati i učiniti da ustuknemo pred istom, verujući da će nas tehnologija zasigurno zameniti, ali zaboravljamo da je potrebno da samo zatvorimo oči i maštamo!

Povezana vest:  DISCIPLINA pre svega! Konstrakta & Rasta oduševili na multimedijalnoj reviji omiljenog domaćeg brenda

– Zato smo kreirajući 53. Perwoll Fashion Week (održaće se od 10. do 17. aprila), odlučili da bez straha sarađujemo sa AI i dopala nam se njena „iskrenost“ ili bolje reći „svesnost“ u komunikaciji u kojoj ona tvrdi da je čovek taj koji mašta, a ona samo pomaže. Ulazeći u večitu trku čoveka i tehnologije, gde su ljudi svojim rukama kreirali nešto što će im dati super moći kojima ih priroda nije obdarila, najčešće zaboravljamo upravo sebe i sve one prednosti sa kojima se rađamo, jer za razliku od nas AI nema mogućnost razmišljanja i maštanja, ona reinterpretira ugrađeno znanje. Zato je AI super alat koji nas i sam vraća na činjenicu da smo mi oni koji vode ovu priču i da samo mi možemo maštati – objasnila je Nevena Ivanović.

Povezana vest:  Lyle & Scott pruža podršku amaterskom fudbalu: Otvorene prijave za besplatne dresove

Zato MaštAI-te! u duhu poruke koju nam šalje ovo izdanje Perwoll Fashion Week-a, a prisustvom na manifestaciji se uverite u rezultate ove saradnje.

 

Autor vizuelne kampanje: modna dizajnerka Nevena Ivanović u saradnji sa AI.