most_na_adi_radovi_setnja

Most na Adi – poklon Beograđanima u novogodišnjoj noći

 

Most na Adi biće otvoren za saobraćaj u novogodišnjoj noći, pa će Beograđani već u prvim minutima 2012. godine moći da pređu sa jedne na drugu obalu Save. Građanima će na raspolaganju za početak biti po jedna ulazna i izlazna rampa sa obe strane mosta – na čukaričkoj i novobeogradskoj – dok će u toku naredne godine biti nastavljeni radovi na završetku svih pristupnih saobraćajnica, odnosno pretljama Hipodrom, Radnička i ulica Jurija Gagarina.

-Most će sigurno biti otvoren u novogodišnjoj noći, kako je gradonačelnik Dragan Ðilas već najavio – potvrdio je gradski arhitekta Dejan Vasović i dodao da će taj čin biti ulepšan velikim vatrometom, ali da drugi detalji oko organizacije otvaranja još nisu sasvim dogovoreni.

Beograđani će već 1. januara moći autobusima javnog gradskog prevoza da pređu preko mosta na Adi. U početku će preko mosta saobraćati 13 autobusa sa linije 94, a razmatra se i uvođenje kratke mini bus linije koja bi samo služila da preveze građane sa jedne na drugu stranu od Ade do Novog Beograda, najavio je ranije direktor Direkcije za javni prevoz Zoran Šarac. Prema njegovim rečima, uvođenje nove linije koja bi išla od Banovog brda do Novog Beograda biće u opticaju kada se Požeška ulica spoji sa novim mostom.

Povezana vest:  Promocija knjige Skaj Viklera

Vozila na liniji 94 kretaće se od Novog Beograda ulicama Ivana Ribara, Jurija Gagarina, Omladinskih brigada, Bulevarom Milutina Milankovića i Proleterske solidarnost, preko novog mosta, kroz Bulevar vojvode Mišića, ulicom Teodora Drajzera, Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića do naselja Miljakovac 1, navode u Direkciji. Most na Adi, kao sastavni deo unutrašnjeg magistralnog prstena, dugačak je 969 metara i širok 45 metara, sa pilonom visokim 200 metara. Ima šest saobraćajnih traka, a biće uređena i dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze.

Idejni projekat mosta i pristupnih saobraćajnica urađen je još 2006. godine, a za konsultanta je početkom 2007. izabrana firma Luis Berger. Iste godine sproveden je i tender za projektanta i izvođača radova, na kome je učestvovalo osam firmi iz šest zemalja, a paralelno je izrađen i plan detaljne regulacije za ovaj saobraćajni pravac, koji je u septembru 2007. godine usvojila Skupština grada Beograda, podsetio je Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju.

Povezana vest:  WIZZ AIR MEĐU 10 NAJBEZBEDNIJIH AVIOKOMPANIJA NA SVETU

Ugovor za projektovanje i izgradnju mosta potpisan je u aprilu 2008. godine s konzorcijumom u sastavu „PORR Tećnobau und Umwelt AG“ iz Austrije, „SCT“ iz Slovenije i „DSD Bruckenbau GmbH“ iz Nemačke, naveo je Bajić. On je istakao da planirani završtak mosta nije bio dovođen u pitanje, iako je od aprila 2011. konzorcijum radio u izmenjenom sastavu, bez slovenačkog partnera.

Pripreme za izvođenje radova započete su mesec dana po potpisivanju ugovora, a radovi su zvanično počeli 1. decembra 2008. godine, bušenjem prvog probnog šipa na mestu stuba broj sedam na desnoj obali Save. Istovremeno sa radovima na mostu, u aprilu 2009. je počela izgradnja prve faze petlje „Hipodrom“, koja predstavlja deo južnih pristupa mostu i omogućava obavljanje saobraćaja bez ukrštanja sa železničkom prugom.

Tokom 2010. godine, most na Adi je nastavio da raste i u dužinu i u visinu, u decembru je završena prva faza izgradnje petlje „Hipodrom“, a te godine zaključeni su i ugovori za izvođenje radova na izgradnji petlji u ulicama Radnička i Jurija Gagarina.

Povezana vest:  6 hit modela obuće za jesen s potpisom Steve Madden

Svi radovi u 2011. godini prilagođeni su osnovnom planu da se saobraćaj pusti preko mosta do kraja godine, pa je tako u avgustu most spojio novobeogradsku i čukaričku stranu, kada su građani imali priliku da prošetaju preko novog mosta. Do sada je na petlji „Radnička“ završena konstrukcija 365 metara dugačkog trećeg nivoa, kojim je most preko Ade spojen sa petljom „Hipodrom“, objasnio je Bajić.

Što se tiče petlje „Hipodrom“, prema Banovom brdu gradi se izdignuta konstrukcija ka Požeškoj ulici i ta faza radova trebalo bi da bude završena tokom 2012, kazao je Bajić. Prema njegovim rečima, na novobeogradskoj strani će tokom iduće godine biti nastavljena izgradnja rampi, odnosno pobijaće se šipovi za temelje konstrukcije koja će saobraćaj sa mosta voditi ka Železničkoj stanici Novi Beograd.