Ramon_Vajdinger,_generalni__direktor_kompanije_Coca-Cola_Hellenic_Srbija.

PROSLAVA MEĐUNARODNOG DANA DUNAVA
 
Ministarstvo poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede – Republička direkcija za vode i Coca-Cola Sistem, uz podršku velikog broja partnera iz vladinog i nevladinog sektora, i ove godine će tradicionalno obeležiti međunarodni Dan Dunava – 29 jun. Centralna proslava će se održati 30. juna na Adi Huji u Supernatural parku čime će biti obeležen početak revitalizacije ove jedinstvene prirodne oaze što je strateški cilj trogodišnjeg ugovora koji su potpisali Supernatural i Coca-Cola Sistem. Novina je i što Dan Dunava prerasta u pravi festival – posetioce očekuju zabavno edukativni sadržaji o zaštiti i očuvanju vode, Dunava i vodenih ekosistema, ali i zanimljiv muzički program.
Osim u Beogradu, Dan Dunava će se obeležiti u još 27 gradova širom Srbije u saradnji sa više od 300 partnerskih organizacija, kako bi se što više građana, posebno najmlađih, edukovalo koliko je važno da očuvamo i zaštitimo ovu reku na čijem slivu se nalazi 92 odsto teritorije naše zemlje.
„Drago nam je što već devetu godinu za redom u našoj zemlji slavimo Dan Dunava koji se obeležava u 14 evropskih zemalja potpisnica Međunarodne konvencije o zaštiti najveće evropske reke na čijem slivu živi 80 miliona ljudi. Svake godine broj partnera, gradova i građana koji su uključeni u kampanju je sve veći i na taj način poruka o važnosti očuvanja i zaštite reka i racionalnoj upotrebi vodenih resursa stiže do sve većeg broja ljudi. Zadovoljstvo je naše što ova kampanja ostavlja konkretne rezultate, u čišćenju obala, prikupljanju ambalažnog otpada, ali i pokretanju jedinstvenih projekata kao što je projekat revitalizacije Ade Huje. Iskoristio bih priliku da pozovem građane da nam se priključe i da i ove godine budu ,,Aktivni za reke“, rekao je Aleksandar Prodanović, direktor  Republičke direkcije za vode.
„Veoma smo ponosni na rezultate koje smo postigli tokom kampanje Dan Dunava u saradnji sa našim partnerima. Prošle godine čak 3 miliona ljudi je upoznato sa zaštitom dunavskog basena i načinima na koje i oni lično mogu da doprinesu očuvanju te reke. Izuzetno nam je zadovoljstvo što ove godine možemo da najavimo početak revitalizacije Ade Huje koja će kroz ovaj projekat ponovo zablistati i postati još jedna tačka okupljanja građana na Dunavu. Odgovoran odnos prema životnoj sredini jedan je od ključnih elemenata našeg održivog poslovanja koje u velikoj meri zavisi od vode. Naš je cilj da svu vodu koju koristimo za svoje proizvode vratimo prirodi na adekvatan način – prerađenu do nivoa do kog nije štetna za okolinu. Ponosni smo i na to što iz godine u godinu smanjujemo količinu vode koju upotrebimo za proizvodnju naših napitaka“, istakao je Ramon Vajdinger, generalni direktor kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija.
U okviru kampanje će na Velikom ratnom ostrvu biti održan šesti studentski eko-kamp „Sačuvajmo Dunav“. Od 22. jula dо 28. jula  ili od 29. jula dо 4. avgusta 2012. godine, 50 izabranih studenata će imati priliku da kroz zanimljiva predavanja, praktičan rad i zabavu upozna različite aspekte životne sredine.
Takođe, povodom održavanja međunarodnog Dana Dunava, u saradnji sa novinarskim udruženjima ponovo je pokrenut i konkurs za najbolji objavljeni novinski članak, radio prilog, TV prilog ili web objavu a koji se moraju odnositi na Dunav i aktivnosti usmerene ka promociji vode i očuvanju dunavskog ekosistema. Konkurs traje do 1. septembra 2012. godine i u njemu mogu učestvovati  svi novinari i urednici – autori članaka i priloga, koji su zaposleni u medijima na teritoriji Republike Srbije a autore najboljih radova očekuju interesantne nagrade.
Osnov za organizaciju kampanje Dan Dunava u Srbiji jeste “Partnerstvo za zeleni Dunav” koje su kompanija Coca-Cola i njen najveći evropski proizvođač Coca-Cola Hellenic potpisali početkom juna 2005. godine sa Međunarodnom komisijom za zaštitu Dunava (ICPDR), a u cilju unapređenja očuvanja te reke i njenog ekosistema.

 

Povezana vest:  DIS izabrao najbolje projekte u okviru programa podrške obrazovanju mladih „Znanje zna budućnost 2020“