Ljiljana BoljanovicPopularan CEO sve važniji za biznis

Devet od deset eksperata korporativnih komunikacija vodećih evropskih kompanija ocenilo je da je kapacitet CEO-a da se nosi sa upitima medija i drugim javnostima, postao ključan za ukupan uspeh i reputaciju kompanija kojima upravljaju.
Istraživanje ECCOS 2013, u kome su učestvovali vodeći evropski eksperti komunikacija, otkrilo je koliko važan postaje imidž koji ima vodeći čovek kompanije – predsednik ili CEO (Chief Executive Officer). U prilog tome najviše doprinosi činjenica da se u kompanijskim vestima, i uspeh i loši rezultati sve više pripisuju određenim pojedincima. Samim tim, imidž poslovnih lidera postao je od suštinske važnosti za reputaciju kompanije.
„Javnost se često više identifikuje sa pojedincima koji vode kompaniju nego sa samim kompanijama kao organizacijama. Pozicioniranje CEO-a kao osobe koja će biti zapamćena i kojoj se veruje zahteva pažljivo planiranje. Kompanije koje taj zadatak ostavljaju sudbini ili slučaju, preuzimaju na sebe veliki rizik“, istakla je Ljiljana Boljanović, direktorka agencije Olaf&McAteer (ekskluzivni partner Ketcham-a u Srbiji).
Takođe, rezultati istraživanja pokazali su da tri od četiri ispitanika (na uzorku od 576 menadžera i direktora korporativnih komunikacija) očekuje značajan porast inteziteta međutržišnih komunikacija. Do sve veće usmerenosti na razmenu informacija sa kolegama iz inostranstva dolazi usled sve većeg broja multinacionalnih kompanija koje posluju širom sveta, globalizacije, IT tehnologija, drušvenih mreža, internacionalne međuzavisnosti poslovanja, razmene znanja, sirovina i autsorsinga.
Kao najveće izazove za međunarodne komunikacije u državama van Evropske unije, ispitanici navode:
-Razvoj komunikacijskih strategija u skladu sa socijalnim, kulturnim i političkim osobenostima određene države
-Monitoring javnog mnjenja i razumevanje stejkholdera
-Poznavanje strukture medija i javne sfere

Povezana vest:  BORKOVIĆ ODUŠEVIO TIJANU ALEKSIĆ I PANČEVCE SPECIJALNOM MATURSKOM VOŽNJOM

Na skali važnosti veština i osobina koje uspešan CEO mora da poseduje, među prve tri našle su se:
-Interpersonalne komunikacijske sposobnosti
-Lična reputacija
-Poznavanje strateških komunikacija