PND 2264

Predstavljen Beogradski maraton na Sajmu turizma

Na 38. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, na štandu Turističke organizacije Beograda, predstavljen je Beogradski maraton kao vrhunski turistički projekat, a prezentaciju je izvršio Dejan Nikolić, direktor preduzeća Beogradski maraton.

Dejan Nikolić je istakao da je na 28. Beogradskom maratonu 2015. bilo prisutno oko 1600 učesnika i gostiju iz 56 zemalja sveta sa svih kontinenata koji su sami sebi platili putne troškove i boravak u Beogradu, a da se na ovogodišnjem 29. Beogradskom maratonu očekuje značajno veći broj stranaca – odnosno turista iz celog sveta.

Tom prilikom Dejan Nikolić je izneo podatke vezane za ekonomski uticaj, odnosno o ostvarenom turističkom prometu na maratonima u okruženju i širom sveta, potom podatke o demografskoj slici prosečnog maratonca i potrošnji koju on ostvari tokom svog boravka na nekoj destinaciji.

Povezana vest:  Farahu zlato na deset kilometara

Nikolić je izrazio zadovoljstvo što su Grad Beograd, Turistička organizacija Beograda i Beogradski maraton definisali strateški projekat predstavljanja Beogradskog maratona u svetu u cilju dalje promocije Beograda i Srbije i obezbeđivanja dolaska što većeg broja stranih učesnika. Pogotovu što se Beogradski maraton kao događaj u velikoj meri već uklapa u Strategiju razvoja turizma u Beogradu i Republici Srbiji. On je dodao da je Beogradski maraton, ceneći specifičnosti turističke ponude Beograda i Srbije i specifičnosti Beogradskog maratona kao definisanog događaja (event) koji se održava tokom vikenda, što je karakteristično za gradski odmor (city break) – pripremio posebne aranžmane za domaće i strane turiste.

Povezana vest:  Proglašeni najbolji atletičari Srbije

Dejan Nikolić je napomenuo da je u periodu od skoro 30 godina koliko se Beogradski maraton održava, pozitivna PR i komercijalna vrednost objava o Beogradu i Srbiji povodom Beogradskog maratona dostigla gotovo 110 miliona EUR.

Direktor Beogradskog maratona je naglasio da Beogradski maraton ima prednost u odnosu na druge sportske događaje, odnosno šampionate, jer se održava u redovnom godišnjem ciklusu i da širom sveta postoje desetine miliona ljudi koji se bave trčanjem i koji u odnosu na tu svoju aktivnost planiraju i svoja turistička putovanja i odmore. Kao izuzetno značajna emisiona tržišta kada je ova aktivnost u pitanju, Nikolić je pomenuo Japan, SAD, Kanadu, Kinu,
J. Koreju, Australiju, skandinavske zemlje i celu Evropu.

Nikolić je na kraju zaključio da na osnovu svetskih kretanja kada je trkački pokret u pitanju i na osnovu pokazatelja koje Beogradski maraton u poslednje vreme ostvaruje, može da se očekuje dalji razvoj Beogradskog maratona u turističkom segmentu, kao i da će u najkraćem roku Beogradski maraton iskazati sve svoje potencijale kao najznačajniji godišnji turistički događaj u Beogradu i Srbiji. Nikolić je izrazio očekivanje da će ovakav značajan projekat imati i odgovarajuću finansijsku podršku.

Povezana vest:  Asmir Kolašinac i Emir Bekrić najbolji atletičari Balkana

Neposredno pre prezentacije Beogradskog maratona potpisan je i novi protokol o saradnji između Turističke organizacije Beograda i Beogradskog maratona koji proširuje oblasti saradnje i konkretizuje dogovorene ciljeve između Turističke organizacije Beograda i Beogradskog maratona.

Protokol su potpisali Miodrag Popović v.d. direktora Turističke organizacije Beograda i Dejan Nikolić, direktor Beogradskog maratona.

PHOTO: Beogradski maraton