Opel_Meriva011Nova Opel Meriva otvara vrata ergonomskoj fleksibilnosti

 

Inovativna, fleksibilna i sa stilom: Opel Meriva druge generacije, koja će se pojaviti u prodajnim salonima u letnjim mesecima, izgleda elegantno i krcata je inovativnim detaljima, smišljenim za optimizaciju fleksibilnog i lakog iskorištenja prostora. Drugim rečima, nova Meriva je prva u ergonomskom dizajnu.

 

Kada je 2003. predstavio prvu generaciju Merive, Opel je stvorio novi tržišni segment malih, cenovno pristupačnih monovolumena. Sa svojim svestranim sistemom zadnjih sedišta FlexSpace, visokim položajem putnika i prostranom kabinom, Meriva je bila konstantno vodeća u segmentu tokom svog životnog veka, i to ne samo po prodaji – mada je prodato više od milion Meriva – nego i po kvalitetu. Meriva je imala najmanji postotak kvarova u konkurenciji 113 različitih modela prema podacima nemačkog TÜV-a u 2007. godini.

Druga generacija Merive na spava na lovorikama, već čini hrabar iskorak. Dizajnirana i razvijena u Rüsselsheimu, ona prenosi Opelovu novu dizajnersku filozofiju na dinamičan, elegantan i istovremeno malen jednovolumen. Šta više, Meriva podiže pristupačnu fleksibilnost na sasvim novi nivo funkcionalnosti, ergonomije i privlačnosti.

Spolja su tu, kao prvo, vrata FlexDoors – inovativan sistav zadnjih vrata koja olakšavaju pristup kabini, što je vrlo važno za automobil Merivinog tipa kod kog se zadnja sedišta koriste redovno. Ovo je takođe prvi put da se automobil sa takvim vratima masovno proizvodi. Tu je i opcionalni integrisani zadnji nosač za bicikl FlexFix koji ne samo da je lagan za korištenje, nego i štedi leđa jer ga nije potrebno montirati niti podizati bicikle na njega.

Opel_Meriva044U unutrašnjosti, najveće su promene takoreći revolucionarne: stilska doteranost, inovativna svestranost i naglasak na udobnosti vodeći u klasi. U kabini se nalazi poboljšan sistem zadnjih sedišta FlexSpace; ima više prostora za stvari u kabini zahvaljujući FlexRailu – revolucionarnom konceptu prilagodljivog prostora za odlaganje na središnjoj konzoli, prednja sedišta nude najviše mogućnosti za podešavanje u segmentu, a ne zaboravimo ni opcionalna ergonomska prednja sedišta sa posebnim certifikatom nemačkog udruženja nezavisnih stručnjaka ortopeda i fizioterapeuta Akcija za zdrava leđa (Aktion Gesunder Rücken, AGR). Udruženje AGR je dodelilo Merivinoj opremi – standardnim vratima FlexDoors i sistemu sedišta FlexSpace kao i opcionalnim prilagodljivim prednjim sedištima i nosaču bicikla FlexFix – svoj certifikat kvaliteta. Meriva je prvi automobil koji ima toliko stavki sa preporukom lekara.

FlexDoors otvara novo doba pristupa kabini

Meriva svojim jedinstvenim vratima sa zadnjim otvaranjem odaju novu dimenziju u pristupu sedištima pozadi. Vrata FlexDoors su pune veličine i otvaraju se nezavisno od prednjih vrata zahvaljujući korištenju sigurnog i čvrstog B-nosača koji osigurava povećanu rigidnost i pasivnu sigurnost. Vrata FlexDoors olakšavaju ulazak i izlazak bez potrebe za zakretanjem ili klizanjem, čak i kad nema puno mesta oko automobila. Za optimalni pristup vrata FlexDoors se mogu otvoriti pod maksimalnim uglom od 84 stepeni, što je puno više od uobičajenih 67 stepeni konvencionalnih vrata, i dolaze sa čvrstim kvakama na B-nosaču čije je korištenje intuitivno. Tako Merivini putnici na prednjim i zadnjim sedištima uživaju u jednako lakom pristupu vozilu.

Povezana vest:  Nasleđe Opelovih komercijalnih vozila: Poreklo 'Munje'

Sistem FlexDoors je posebno praktičan za roditelje koji se moraju nagnuti u kabinu kako bi pričvrstili dečju sjtolicu ili zavezali detetu sigurnosni pojas. Kada se prednja i zadnja vrata otvore istovremeno, stvara se svojevrsna sigurnosna zona: zadnja vrata više ne dele dete od roditelja. Ovo pomaže roditeljima da imaju svoje mališane na oku kada oni, na primer, izlaze iz automobila. Takođe je prirodnije i praktičnije vozaču ili suvozaču otvoriti zadnja vrata kako bi pozadi ostavili jaknu, torbu ili kišobran.

FlexDoors takođe dodaje dašak stila. Ulaženje i izlaženje iz auta sada je puno prirodnije, a pored toga i izgleda puno elegantnije.

Kao punokrvna inovacija, sistem FlexDoors se razvija od davne 2005. godine, tako da osigurava vrhunski kvalitet, funkcionalnost, ergonomiju i sigurnost. Između ostalog, inženjeri su razvili visokosofisticirani mehatronički automatski sistem zaključavanja s kojim su putnici uvek zaštićeni kad god je vozilo u pokretu.

Postavljanje novih standarda u svestranosti

Povećana fleksibilnost proširena je na sve aspekte nove Merive. Inovativni sistem zadnjih sedišta FlexSpace nasleđen od prve generacije Merive dodatno je razvijen i rafiniran. Sada je potrebno manje pokreta kako bi se pomerila zadnja sedišta i promenio njihov raspored. Zadnja sedišta se mogu gurnuti u nazad i prema središtu kabine kako bi se otvorio veći prostor za dvoje putnika sa puno mesta za noge, ili se sedišta mogu gurnuti napred kako bi se produžio prostor prtljažnika i napravilo dovoljno mesta za troje putnika. Preklapanjem sedišta dobija se prtljažni prostor od 1.500 litara, a taj je manevar sada lagan zahvaljujući traci za spuštanje naslona koja se prihvati i povuče jednom rukom. Dodatne trake omogućuju preklapanje naslona zadnjih sedišta iz kabine kao i iz prostora prtljažnika.

Opel_Meriva021Sedišta iz sistema FlexSpace omogućuju putnicima na zadnjoj klupi da sede iznad putnika na prednjim sedištima, u takozvanom „pozorišnom rasporedu“ koji nudi odličnu preglednost puta.

Povezana vest:  Održana promocija izdavaštva Filmskog centra Srbije na Trećem somborskom filmskom festivalu

Prostor za odlaganje se značajno povećao u celoj kabini. Meriva nudi ukupno 32 dostupne lokacije za odlaganje stvari koje se najčešće nalaze u automobilima. Revolucionarni sistem konzole FlexRail koji se sastoji od međusobno zamenljivih jedinica za koji klize na aluminijskim nosačima smještenima između prednjih sedišta odlaganje takođe značajno povećavaju ergonomiju nove Merive i istovremeno nude klizan i prilagodljiv, a udoban naslon za ruku. Sistem FlexRail konstruisan je zahvaljujući visoko pozicioniranoj ručici menjača i električnoj ručnoj kočnici koja dolazi kao standardna oprema.

Nova velika i udobna prednja sedišta slične su strukture kao ona u Astri i Insigniji. Nude mogućnosti podešavanja vodeće u klasi – 240 mm napred/nazad i 65 mm po visini – čime ih korisnici različitih dimenzija mogu podesiti prema svojim potrebama. Takođe su dostupna, kao opcija, sasvim prilagodljiva sedišta sa certifikatom AGR, sa dodatnom mogućnošću nagiba, pojačanom podrškom za lumbarni deo leđa i produžetkom za bedra i prilagodljivim naslonom za glavu sa četiri položaja.

Novi Opelov dizajn u monovolumenskoj izvedbi

Meriva predstavlja korak dalje za Opelovu novu, ekspresivnu dizajnersku filozofiju u kojoj umetnička skulpturalnost susreće nemačku preciznost. Ovu izvedbu prati isti fokus na dinamičnu eleganciju i kvalitet kakav je već viđen kod Insignije i nove Astre.

Spuštena linija krova i Opelov prepoznatljivi bočni motiv oštrice ovde su kombinovani sa valovitim zadnjim prozorom kako bi dali novoj Merivi svež i prepoznatljiv karakter. Osim toga, poboljšavaju vidljivost za putnike na zadnjoj klupi, posebno decu.

Unutra se nalazi ploča sa instrumentima u obliku krila koja je sada spuštena i pomaknuta napred kako bi davala utisak širine i prostranosti. I središnji deo koji je nagnut napred takodje stvara osjećaj skulpturalnosti. Kabina je dostupna u šest različitih boja i kombinacija opreme, što je najveći izbor koji je ikada ponuđen sa bilo kojim Opelovim modelom.

Učinkovite performanse

Sa svojih 4288 mm, nova Meriva ima 15 mm duži međuosovinski razmak i 39 mm širi prednji i 45 mm zadnji trag točkova u poredjenju sa prvom generacijom. Ovim je postignuto da nova Meriva ima poboljšano upravljanje i nudi udobniju vožnju. Njena prednja i zadnja osovina preuzeti su od Zafire, čime je ovaj Opelov novi mali jednovolumen blizak standardima više, kompaktne klase. Elektrohidraulički servo upravljač zamjenjuje prethodni čisto električni sistem. Standardne osobine aktivne sigurnosti uključuju kočnice sa četiri diska, elektroničku kontrolu stabilnosti i kontrolu proklizavanja.

Ponuda motora nove Merive fokusirana je na učinkovite performanse koje su u skladu sa Opelovom strategijom smanjenja i ugrađivanja turbopunjača kako bi se dobio ekonomičan automobil koji nudi udobnu i izbalansiranu vožnju. Snaga ponuđenih motora kreće se od 55 kW/75 KS do 103 kW/140 KS. Svi motori u skladu su sa standardima Euro 5.

Povezana vest:  Kompanija SEAT kreirala online kviz „SEAT ENJOY THE GAME“ UEFA Evropske lige, prijavi se i osvoji put za dvoje na finale UEFA!

Ponuda benzinskih agregata sastoji se od tri varijante nove generacije 1.4-litarskog viševentilskog motora:

-1.4-litarski model sa 100 KS jedini je prirodno zračeni motor i nudi promjenjiv rad ventila i poboljšano disanje.

-Sasvim novi 1.4 Turbo snage 88 kW/120 KS s 175 Nm obrtnog momenta ima u Merivi svoju premijeru, zamenjujući motor 1.6 sa 105 KS. Novi motor emituje 10% manje CO2 i troši 10% manje goriva, a daje 15-postotno povećanje snage.

-Još snažnija verzija 1.4 Turbo snage 103 kW/140 KS vrh je ponude. Ona nudi 200 Nm obrtnog momenta i opremljen je 6-stepenim ručnim menjačem. U poredjenju sa 1.8 motorom iz Merive prethodne generacije, novi 1.4 Turbo motor nudi 12-postotno povećanje snage i 10-postotno smanjenje emisija CO2.

Prilikom izlaska na tržište biće dostupna dva dizel motora:

-Dizel motor s početka ponude je 1.3 CDTI snage 55 kW/75 KS opremljen tehnologijom zatvorene petlje. Opel je prvi prihvatio ovaj kontrolni sistem koji poboljšava potrošnju goriva kod motora male zapremine. Omogućuje Merivi da troši samo 4,9 litara/100 km i emituje129 g/km CO2.

-1.7 CDTI snage 74 kW/100 KS i 260 Nm obrtnog momenta. Opremljen je 6-stepenim automatskim menjačem koji je novost kod Merive.

Kasnije tokom godine ovoj će se ponudi pridružiti još tri dodatna dizel motora: model ecoFLEX as 1.3 CDTI motorom i 70 kW/95 KS i dve nove varijante 1.7 CDTI motora, obe opremljene 6-stepenim ručnim prenosom, snage 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS.

Nova prvakinja fleksibilnosti je takodje prvakinja u ergonomiji

-Sa Zafirinim sistemom sedišta Flex 7 i Merivinim FlexSpaceom, izumeli smo novu, potpuno integrisanu fleksibilnost koja je u osnovi puno više ergonomična od prethodnih svestranih koncepata – rekao je Alain Visser, potpredsednik prodaje, marketinga i odnosa s kupcima u Opelu/Vauxhallu.

-Hteli smo da konstruošemo novu Merivu kao ergonomsku prvakinju i novog velemajstora fleksibilnosti u automobilskoj industriji. Nijedan drugi automobil ne nudi toliko naprednih pametnih detalja, niti mu je toliko stalo do korisnikove dobrobiti i činjenja života jednostavnijim. Iako smo Merivu zadržali u segmentu malih jednovolumena, dali smo joj dizajn, kvalitet i atribute automobila iz više klase, i na to smo vrlo ponosni.

Nova Meriva proizvodiće se u Saragosi.