Automobilizam

RESTILIZOVANI JAPANSKI ZVRK KOJEM JE TEŠKO ODOLETI

Momačka sprava za prestiž

 

IMG_2883Restilizovana honda sivik, ima istu privlačnu moć kao i malo stariji rođak koji se pojavio koju godinu ranije. Za slabije upućene u svet auto industrije na prvi pogled, moglo bi se reći da i nema neke razlike, što se tiče spoljašnjeg izgleda. Promene u enterijeru i voznim karakteristikama, možete osetiti, jedino ako ste vlasnik, ili ga dobijete na test vožnju.

„Novi“ sivik i dalje je definitivno sprava za mlađu populaciju. Idealan je za brucoše, kojim dobrostojeće tate mogu da ga priušte, ali da se obavežu da će barem, prvu godinu dati u roku. Za „nevolju“ mogu ga koristiti i nešto stariji, čak i porodični ljudi. Koliko god da izgleda da je mali, ima sasvim dovoljno mesta, kako u kabini, tako i u prtljažnom prostoru, za dečja kolica, sanke za batu, itd.

Koliko se dobro vozio predhodnik, naslednik je još bolji, ali sve je to stvar ukusa. U siviku i posle nekoliko godina od premijere, definitivno nećete ostati ne primećeni, ali će vas to zadovoljstvo definitivno koštati.

Povezana vest:  Kia u Parizu predstavlja nove tehnologije

Prva Honda sivik našla se na tržištu još daleke 1972. godine. Sedam generacija ovog modela čine ga najuspešnijim i najprodavanijim automobilom kuće. Sivik zauzima čak oko jedne trećine ukupne hondine prodaje na globalnom nivou, izrađuje se u 11 i distribuira u 160 zemalja. NJegova osma generacija dolazi nam iz britanskog Svindona i svojom pojavom nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

Možete biti potpuno nezainteresovani sa dostignuća savremene auto industrije, ali kada i krajičkom oka ugledate Hondu sivik, dok ležerno jezdi gradskom ulicom, ili pak pozira uredno parkirana, sasvim sigurno će te zastati i sa malo više pažnje je pogledati. Svako ko nije imao prilike da je vidi, moći će da pomisli da je izrečeno prenaglašeno, ali samo do trenutka dok je ne ugleda. Napomene radi, na potencira se lepota, već nesvakidašnji izgled, jer o ukusima…

Radikalnim i hrabrim dizajnom Honda kao da ga je „prepisala“ direktno iz budućnosti. Japanci su svesno podigli priličnu buru u auto-svetu, jer dosadašnji profil kupac sivika u rodnoj mu Britaniji ima 58 godina, a proizvođač je naumio da novim modelom krene u pohod na uzrast od 25 do 40. Dakle, ova honda udvara se (i) mlađoj publici i direktno se suprotstavlja golfu, BMV seriji 1 i audiju A3.

Povezana vest:  Opel Ampera: prvo električno vozilo koje može da ide bilo gde i bilo kada

Uz hondu sivik može se odabrati jedan od dva benzinska motora – od 1,4 (83 KS) i 1,8 litara (140 KS) – ili dizel agregat od 2,2 litra (140 KS). Upoređenje dva najjača motora na papiru daje prednost dizelašu, jer istu snagu oslobađa na znatno manjoj turaži a gotovo dvostruko viši obrtni moment (340 Nm) isporučuje pri dva puta nižem broju obrtaja.

Ključ služi samo za davanje kontakta, a motor se pokreće pritiskom na dugme i put pod točkove. Honda je na putu ugodno tvrda, mada će mnogima možda biti pretvrda. Upravljač je izvanredno precizan, direktan i informativan, servo ojačanje se na otvorenom skoro i ne oseća. Sivik je briljantno stabilan i zakucan za asfalt u krivinama – kako god ga (bukvalno) bacali po zavojima, praktično ga je nemoguće uznemiriti.

Izuzetno brz auto valja i zaustaviti, što i nije neki problem, imajući u vidu činjenicu da kočioni mehanizam odlično funkcioniše. Za probranu ekipu, pedala kočnice lako se dati naštelovati u zavisnosti od njihovog ritma i potrebne snage za pritiskanjem.

Povezana vest:  Ampera i Volt proglašeni za "Evropski automobil godine 2012"

Troje velikih baš i nisu za zadnju klupu, ali dve osobe raskošno će se smestiti, ma koliko prednja sedišta bila pomerena unazad. Isto je i sa prtljažnikom, ne očekujete da je ovoliko prostran i dubok u automobilu tako kompaktne pojave. Prednja sedišta imaju gotovo sportski karakter, prave su kadice u kojima su vozač i suvozač „opkoljeni“ i s bokova sasvim sigurni, tako da se sedi se prijatno nisko. Istini za volju, sedište vozača se može i podići, ali nekako je izgledalo neprilično to raditi u automobilu sa sufiksom „Sport“; usput, od te operacije koristi i nema, jer se ni sa najviše pozicije ne vidi nijedan kraj automobila.

Potrošnja modela 1.8 (140 KS) u potpunosti je srazmerna, sa užitkom koji imate dok ganjate, moćni sajber automobil. Svako ko misli da je, malo više od 10 litara na prevaljenih 100 kilometra, velika potrošnja, ne mora da se raspita ni kolika mu je cena.