mini-countryman-crash-testPet zvezdica za MINI Countryman na testu bezbednosti Euro NCAP
MINI Countryman predstavlja novi prodor u onome što je postalo zaštitni znak marke Mini: zabavnoj vožnji automobila sa do pet sedišta, i istovremeno uzor kada je u pitanju bezbednost. Prvi MINI model sa četvoro putničkih i velikim prtljažnim vratima dobio je svih pet zvezdica na najnovijem testu bezbednosti Euro NCAP.
U ovom međunarodno priznatom programu testiranja – koji je 2009. godine postao još stroži dodavanjem novih kriterijuma testiranja – MINI Countryman je pokazao ubedljive performanse svojim širokim asortimanom bezbednosne opreme konstruisane da obezbedi visoko efikasnu zaštitu odraslih putnika i dece u najrazličitijim vrstama sudara. Pored visokog nivoa aktivne i pasivne bezbednosne opreme konstruisane da smanji rizik od povreda u MINI Countryman automobilu, značajnu ulogu u dobijanju najviših ocena odigrale su i mere za zaštitu pešaka.
Prilikom čeonog sudara pri brzinama do 64 kilometara na čas, koji čine deo testa bezbednosti Euro NCAP, prostor za putnike se pokazao izuzetno stabilnim. Bez obzira na veličinu putnika, ili mesta na kojima sede, detektovana je samo neznatna mogućnost povreda. MINI Countryman je postigao maksimalni broj poena u slučaju bočnog sudara, a rizik od povrede vratne kičme je ocenjen kao nizak. Rezultati testa su bili pozitivni i prilikom korišćenja sistema dečjih sedišta za uzraste od tri godine i osamnaest meseci. Kako prilikom čeonih, tako i prilikom bočnih sudara, stabilni položaj i minimalno kretanje glave prilikom sudara su registrovani u svakom pojedinačnom slučaju.
Visok stepen zaštite putnika u MINI Countryman automobilu je zasnovan na istom principu bezbednosti koji je primenjen na svim modelima marke MINI. Robusna konstrukcija za prenos udara i precizno definisane zone deformacije omogućavaju da se snaga udarca prilikom sudara apsorbuje u specifičnim oblastima i da se odstrani od izuzetno čvrstog prostora za putnike. Konstrukcije za prenos udara u oblasti poda, bočnim stranicama, pregradi kabine i prednjem i zadnjem kraju vozila su usklađene na takav način da se sila udarca razlaže na što je veći broj elemenata karoserije i ne stiže do prostora za putnike.
U opremu koja štiti putnike u kabini MINI Countryman automobila spadaju prednji i zadnji vazdušni jastuci, vazdušne zavese koje pokrivaju oba reda sedišta, inercioni sigurnosni pojasevi sa tri tačke oslonca i priključcima za dečja sedišta sistema ISOFIX na zadnjim sedištima. Prednja sedišta su opremljena predutezačima pojaseva i sistemom za ograničavanje sile u pojasevima, dok je sigurnosni stub upravljača MINI Countrymana opremljen deformacionim elementom. Konstrukcija karoserije, sistem sigurnosnih pojaseva i sigurnosne elektronike je savršeno usklađena da bi se minimizovale posledice bilo kog tipa sudara.
U tehnologiju koja doprinosi aktivnoj bezbednosti MINI Countryman automobila spadaju Dinamička kontrola stabilnosti (DSC), koja predstavlja standardni deo opreme. Sistem je opremljen ne samo sistemom protiv blokiranja kočnica ABS, već i sistemom Elektronske distribucije kočione sile (EDB), sistemom Kontrole kočenja u krvinama (CBC), sitemom Astitencije prilikom kočenja i Astitencije na uzbrdici. MINI Countryman je opremljen i indikatorom ispumpanosti guma u standardnoj verziji. Ovaj sistem prati stanje guma na vozilu i daje vizuelni signal na putnom računaru kako bi upozorio vozača na oštećenje gume.
Postupak testiranja NCAP (Sistem procene novog automobila – New Car Assessment Programme) se smatra jednom od najrigoroznijih provera novoih automobila na svetu. Državne službe, automobilistički klubovi i udruženja potrošača širom Evrope smatraju test NCAP za standard kada je u pitanju bezbednost vozila u sudaru. Među profile testa spadaju čeoni sudar, bočni udarac i bočni udar o čelični stub. Tokom 2009. godine uvedeni su novi kriterijumi u pogledu sigurnosne elektronske opreme i dodatnih rizika od povreda u slučajevima najrazličitijih sudara.
Pored ovih pitanja, test NCAP pridaje veliku važnost zaštiti pešaka. Kod MINI Countrymana su ovi zahtevi uzeti u obzir prilikom brižljivog oblikovanja elemenata karoserije sa savitljivim konstrukcijama sa prednje strane automobila, koje pomažu smanjenje rizika od povreda pešaka i biciklista. Prednji branik i elementi prednjeg dela vozila su na testiranju dobili maksimalni broj poena kada je pitanju rizik od povrede glave deteta u slučaju sudara.
MINI Countryman je drugi model marke MINI koji je na prvom testu NCAP dobio pet zvezdica. Pre ovog modela, na nezavisnom testu maksimalni skor je postigao MINI Cooper, na osnovu izuzetnog kvaliteta svoje standardne opreme i primernog ponašanja u najrazličitijim vrstama sudara.
Povezana vest:  PUNTO CLASSIC SA SAJMA ODLAZI U PANČEVO