Polaganje vozačkog ispita veoma je važna prekretnica u životu svakog čoveka. U trenutku kada on postaje vozač, počinje da posmatra svet oko sebe iz druge perspektive i sasvim drugačije razmišlja o stanju na ulicama. Vožnja je veliko olakšanje za svakoga, ali u isto vreme i velika odgovornost. Potrebno je mnogo strpljenja, vežbe i opreza za upravljanje automobilom na svim putevima, bez obzira na to da li su prometni ili ne. Tokom vožnje treba čuvati sebe, svoje saputnike, ali i sve druge učesnike u saobraćaju.

Upravo iz ovog razloga budući vozači imaju zadatak ne samo da nauče da upravljaju automobilom, već i da shvate kako on funkcioniše. Upoznavanje ključnih delova automobila veoma je važno za uspešnu i odgovornu vožnju.

Zbog toga ćemo u nastavku teksta razmotriti iz čega se sastoji obuka za polaganje vozačkog ispita. Prenećemo vam šta polaznici nauče i da li postoji nešto što bi dodatno mogli da saznaju, kada imaju cilj da postanu dobri vozači.

Osnove teorijskog dela obuke za vozače

Polaznici su u obavezi da odslušaju 40 časova teorijske nastave za koju auto škola angažuje adekvatnog predavača koji poseduje dovoljno iskustva i pre svega ume da prenese znanje. Ovde se budući vozači upoznaju sa osnovnim principima funkcionisanja automobila. Međutim, glavni fokus je na pravilima saobraćaja, znakovima i zakonima u vožnji. Ovo je sasvim razumljivo, s obzirom na to da je cilj auto škole i svakog polaznika da položi vozački ispit, dobije dozvolu i konačno počne da vozi auto.

Povezana vest:  Opel Corsa i Choupette poziraju za Karla Lagerfelda

Ali vozač ne može biti siguran u svoje sposobnosti bez osnovnog znanja o tome šta se dešava u vozilu prilikom pokretanja i tokom vožnje. Treba znati na šta upozoravaju upaljene lampice na kontrolnoj tabli, kako se proverava nivo ulja, gde se doliva tečnost itd. Ako neko ovo nije naučio tokom obuke za vozačku dozvolu, u obavezi je da savlada kasnije, kada postane aktivan vozač.  Učenje ne prestaje nakon polaganja vozačkog ispita – naprotiv, ono tek tada počinje. Što bolje razumemo svoj automobil, to ćemo sigurnije i efikasnije uživati u vožnji.

Kako se odvija praktični deo učenja vožnje

Tokom praktičnog dela nastave u auto školi polaznici se upoznaju sa osnovnim upravljanjem vozilom. Pre nego što pokrenu automobil, instruktori im objasne kako se koristi kvačilo, gas, kočnica i menjač brzina. Međutim, retko kada ulaze u detalje i priču o delovima kao što su: akumulator, motor, kočioni sistem ili regler za alternator. Ako bi se stavio akcenat na priču o ovim ili drugim delovima automobila, polaznici bi shvatili kako da pravilno održavaju svoje vozilo. Nažalost, često se prvi kontakt sa delovima automobila dešava tek nakon što dođe do kvara tokom aktivne vožnje.

Povezana vest:  Opel OnStar, KARL, Corsa OPC: Proizvodna ofanziva „Nove dimenzije"

Savet da redovno servisiraju auto ili proveravaju gume nekima ne deluje ozbiljno i često propuste da na vreme primete neke probleme sa automobilom. Naravno, ako tokom obuke pokažu interesovanje, od instruktora će dobiti odgovore na sva postavljena pitanja. Ali treba imati na umu da vozilo u kvaru nije opasno samo za vozača, već i za sve učesnike u saobraćaju. Zbog toga je veoma važno u vožnji znati nešto više o automobilu i biti svestan problema kada se pojavi.

Koliko je za vozača važno tehničko znanje o automobilu

Svaki vozač treba da zna kako funkcionišu osnovni auto delovi. Ako to ne savlada tokom polaganja vozačkog ispita, u obavezi je da nauči kada počne aktivno da vozi. Veoma je važno nauči da prepoznaje sumnjive zvuke koje proizvodi vozilo ili da shvata na šta upozoravaju lampice na kontrolnoj tabli. Na ovaj način smanjiće rizik od kvarova, sprečiće zastoj na putu koji može da izazove pokvareno vozilo. I, najvažnije od svega, sprečiće eventualne saobraćajne nezgode koje mogu biti veće ili manje.

Povezana vest:  Novi Opel Crossland X: Šampion stila i funkcionalnosti

Ako u auto školi ne stekne osnovna znanja o tome kako vozilo funkcioniše, vozač sve može da sazna kasnije, kroz iskustvo i razmenu informacija. Na YouTube-u i drugim društvenim mrežama danas je moguće pronaći odgovore na sva pitanja o funkcionisanju automobila.

Postoje i posebni priručnici o radu i delovima konkretnih marki vozila. Uvek je dobro znati šta je karakteristično za određenog proizvođača i na šta treba obratiti pažnju prilikom kvara.

Naravno, dobra opcija je da pitate i pažljivo slušate iskusnog automehaničara. Zaista nije teško shvatiti i naučiti kako automobil funkcioniše. Samo je pitanje vaše želje i volje da se nauči nešto novo i usavrši vožnja kao veoma korisna veština.

Autor: S.Stanković