Opel-Cascada-287402-mediumSvetska premijera na Međunarodnom sajmu automobila IAA: Moćna Opel Cascada 147 kW/200ks

147 kW/200 ks, 300 njutn-metara maksimalnog obrtnog momenta i maksimalna brzina od 235 km/h – posebno snažna verzija nove generacije Opelovog 1.6l SIDI Turbo motora debitovaće u modelu Opel Cascada na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu (IAA) od 12.- 22. septembra. Ovo je prvi put da će Opel prikazati visokoperformantnu verziju novog kabrioleta srednje veličine koja predstavlja ponudu benzinskih motora za Cascada model, i koja je lako prepoznatljiva zahvaljujući tome što ima dve cevi auspuha. Ovaj motor je jedan od sasvim novih Opelovih četvorocilindarskih jedinica sa direktnim ubrizgavanjem benzina (SIDI = Spark Ignition Direct Injection – paljenje pomoću svećica, direktno ubrizgavanje), a u ovoj drugoj, novoj verziji čini vrhunas snage Opelove klase 1,6l motora. Pridružuje se 1,6l SIDI turbo motoru sa 125 kW/170 ks koji je već predstavljen prilikom izbacivanja na tržište modela Cascada ovog proleća. Oba nova motora imaju opciju neograničene upotrebe običnog i super benzina.
„Sasvim novi i još moćniji 1.6l SIDI Turbo motor sa 200ks koji će debitovati na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu čini našu Cascadu izuzetno atraktivnom za kupce kabrioleta. Novi vrhunski benzinski motor povećava ponudu pogonskih sistema za model Cascada šampionom velike izlazne snage i obrtnog momenta, sada stavljajući dva veoma snažna motora na vrh naše ponude benzinskih i dizel motora – SIDI turbo motor sa 200 ks i 300 Nm, te BiTurbo CDTI motor sa 195 ks i 400 Nm. Cascada je stoga retka kombinacija visokih performansi i zabave tokom vožnje sa spuštenim krovom“, kaže Martin Fegler (Martin Vögler), glavni inženjer kompanije MGE Engines na globalnom nivou.

Povezana vest:  Portugalaski student uvrstio svog Spark-a u trku u Brands Hatch-u

Prvoklasno: Obrtni momenat, izlazna snaga i rafiniranost najvišeg nivoa

Novi 1.6l SIDI turbo motor sa 147 kW/200 ks ne samo da donosi 11 odsto više snage, već i maksimalan obrtni momenat od 300 Nm sa overboost funkcijom – 70 Nm više od njegovog 1,6-litarskog turbo prethodnika, što predstavlja povećanje ne manje od 30%. U isto vreme, novi motor sa izlaznom snagom od 125 ks po litri je prvi u klasi među konkurencijom. Sa ovim, Cascada dostiže maksimalnu brzinu od 235 km/h. Uprkos ovim odličnim preformansama, ovom kabrioletu srednje veličine je dovoljno 6,7l goriva na 100 km (158 g/km CO2, preliminarne cifre, prema Uredbi

[EK] br. 715/2007).
Srce SIDI turbo motora je novi blok motora koji može da izdrži maksimalan pritisak sagorevanja do 130 bara u cilindru. Blok je napravljen od sivog livenog gvožđa sa aluminijumskom osnovom. Za razliku od verzije od 170 ks, drugačija vrsta klipa je konstruisana za model od 200 ks, a razmer kompresije je smanjen sa 10.5 na 9.5:1. Inženjeri iz Opela takođe žele da iskombinuju izlaz velike snage sa prijatnom uglađenošću rada motora radi izuzetnog konfora. Sa tim ciljem, načinili su mnoge optimizacije indukcije i ispusnog sistema. Kao rezultat toga, vozač i putnici će ceniti tih i uglađen prazan hod, sa prijantim kvalitetom zvuka čak i pri velikim brzinama na putu, brzinama motora i tovarima. Ekskluzivni HiPerStrut (visoko performantni amortizer) prednjeg vešanja još više pojačava ove rafinirane vozne karakteristike.
Novi 1.6 SIDI turbo motor sa 147 kW/200 ks zaokružuje ponudu motora za model Cascada kao najjači, tako da se ponuda benzinskih motora sastoji od 4 pogonska sistema. Uz ovaj motor, tu su i 1.4 turbo motor sa 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks, kao i 1,6-litarski benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem sa 125 kW/170 ks. Od dizel motora, tu su 2,0-litarski turbo dizel sa 121 kW/165 ks i 2,0 BiTurbo CDTI sa 143 kW/195 ks. Oba motora troše samo 5,2 l goriva na 100km i emituju 139 g/km CO2, zbog čega su dobili energetsku oznaku A nivoa Evropske unije.
Motor od 200 ks sa direktnim ubrizgavanjem je deo Opelove modelske i ofanzive pogonskih grupa. U roku od pet godina, ovaj proizvođač automobila će uvesti 23 nova modela na tržište. Do 2016. godine, Opel će takođe uvesti tri potpuno nove porodice motora i 13 novih pogonskih sistema, čime će obnoviti 80% svoje celokupne ponude pogonskih sistema. Novi 1.6 SIDI turbo smanjeni motori se ističu velikom snagom kao i izvanrednom rafiniranošću, ukombinovani sa ekonomičnom potrošnjom goriva i niskom emisijom CO2. U isto vreme se uvode mnogi modeli sa ultra modernim ručnim i automatskim menjačem. Cascada 1.6 SIDI turbo sa 147 kW/200 ks i ručnim menjačem sa šest brzina će moći da se poruči od jeseni. Motor će imati svoju premijeru pred publikom na sajmu IAA kao kabrio srednje veličine i biće uspešno predstavljen u raznim Opelovim modelima.

Povezana vest:  GM nastavlja razvoj vozila na električni pogon novim probnim voznim parkom električnog Chevrolet Cruze-a