peter_solbergRELI

POSLE PRVOG DANA NA NOVOM ZELANDU PETER SOLBERG U VOĐSTVU

Čudo u privatnom Citroenu

 

Ishod prvog dana relija na Novom Zelandu mogao bi da bude nazvan bilo kako, samo ne očekivan. Nije neočekivano što je u vođstvu Peter Solberg u privatnom Citroenu C4, to je i onako posledica njegovih odličnih vožnji od početka sezone, ali da će Sebastijan Loeb posle devet etapa biti tek na sedmom mestu je svakako iznenađenje.

Solberg je najavio odličan dan vodećom pozicijom posle prve dve etape, mada je kasnije pao na četvrto mesto. Ipak, od sedme etape je ponovo krenuo u napad na prvo mesto, a definitivno ga je povratio u pretposlednjoj osmoj.

Norvežanin sada ima prednost 1,4 sekundi u odnosu na drugoplasiranog Finca u Ford Fokusu Jari-Mati Latvalu.

– Ovo je bio odličan dan. Vozio sam smireno, kontrolisao situaciju i sada se osećam sjajno. Najvažnija stvar je što znam da je Seb iza mene – zadovoljno je prokomentarisao Solberg.

Drugi vozač BP Abu Dabi tima, Jari-Mati Latvala uprkos drugoj poziciji posle prvog dana ne deluje previše zadovoljno, a razlog je njegova vožnja. Međutim, s obzirom da ima zanemarljiv zaostatak za Solbergom Finac će sigurno imati priliku da napadne prvo mesto.

Povezana vest:  FORMULA 1, Velika nagrada Abu Dabija rasprodata

Vozač Citroenovog juniorskog tima, Sebastijan Ožije u svom premijernom učešću na reliju Novi Zeland nalazi se na trećem mestu sa skoro četiri sekunde zaostatka za vodećim, dok je Dani Sordo trenutno četvrtoplasirani uz zaostatak od 8,7 sekundi.

Španac je imao prvu poziciju posle prve četiri etape, ali je prilikom prvog servisa procenio, ispostaviće se dobro, da neće uspeti da zadrži prednost.

– Pre podne je bilo sjajno, ali to neće odlučiti reli – kratko je ocenio Sordo.

Prvih pet vozača koji se nalaze u jednom minutu razlike zatvara Miko Hirvonen sa 20 sekundi zaostatka. Finac je, kao i njegov klupski kolega Latvala, nezadovoljan onim što je prikazao prvog dana.

– Forsirao sam maksimalno i nisam napravio nijednu grešku, ali jednostavno nisam mogao da budem dovoljno brz. Nije bio dobar dan – pomalo je rezigniran Hirvonen.

Britanac Metju Vilson nalazi se na šestoj poziciji, a od Solberga je sporiji minut i devet sekundi, dok je sedmi Super Seb sa gotovo minut i 20 sekundi zaostatka.

Povezana vest:  Dušan Borković u Maroku

Međutim, razlog za ovakav plasman šestostrukog šampiona nije u njegovoj lošoj vožnji, već udesu koji je imao u četvrtoj etapi Kesidi kada je skliznuo sa puta i udario u most prilikom kojeg je oštetio vrata na svojoj strani. Izgubio je minut pokušavajući da prčvrsti vrata, ali uprkos udesu popodne je na ponovljenoj etapi Kesidi bio najbrži.

Loeb je ovakvim razvojem događaja izgubio šanse za četvrtu pobedu u nizu, ali i dalje veruje da može do podijuma.

– Mislim da još uvek mogu do podijuma, jer vodeće takmičare razdvajaju sekunde. Ne znam šta možemo da učinimo, ali će svakako biti teško. A što se tiče udesa, greška je moja jer sam kasno kočio – priznao je Loeb.

Dasnas je na programu osam etapa, vozači će preći 155 kilometara, a najduža je Te Akau Koust od skoro 31 kilometar.

Rezultati prvog dana: 1. Peter Solberg (Norveška, Citroen C4) 1:35:51,3, 2. Jari-Mati Latvala (Finska, Ford Fokus) + 1,4, 3. Sebastijan Ožije (Francuska, Citroen C4) + 3,9, 4. Dani Sordo (Španija, Citroen C4) + 8,7, 5. Miko Hirvonen (Finska, Ford Fokus) + 20,2, 6. Metju Vilson (V. Britanija, Ford Fokus) + 1:09,7, 7. Sebastijan Loeb (Francuska, Citroen C4) + 1:19,8, 8. Hening Solberg (Norveška, Ford Fokus) + 1:45,3, 9. Jari Ketomaa (Finska, Ford Fiesta) + 4:18,0, 10. Ksavijer Pons (Španija, Ford Fiesta) + 4:40,5…

Povezana vest:  Automobilski as pruža podršku srpskim studentima, Borković uz Formula Student tim

 

 

OBJAVLJEN KALENDAR ŠAMPIONATA ZA 2011.

Početak u Švedskoj, kraj na Ostrvu

FIA je objavila kalendar Svetskog reli šampionata za narednu godinu. Vozače čeka 13 relija, a početak i kraj sezone će biti, kao i ove, u Švedskoj i Velikoj Britaniji.

Kalendar ipak nije konačan, jer postoji mogućnost da u program bude uveden i 14 reli, a odluka o tome biće donešena krajem juna.

Sledeće godine vraćaju se poznata reli takmičenja u Italiji, Grčkoj i Argentini, a za sada nema takmičenja koja bi u kalendaru bila po prvi put.

 

Kalendar za 2011.

 

13. februar – Švedska

06. mart – Meksiko

27. mart – Portugal

17. april. – Jordan

08. maj – Italija

29. maj – Argentina

19. jun – Grčka

31. jul – Finska

21. avgust – Nemačka

11. septembar – Australija

02. oktobar – Francuska

23. oktobar – Španija

13. novembar – V. Britanija