finska_reliRELI

 

Nastavak šampionata na legendarnom reliju 1.000 jezera u Finskoj

 

 

Dok su pre skoro tri nedelje prvu put vozili asfaltnim putevima na premijeri Bugarskog relija u Svetskom šampionatu, danas za vozače neće biti nepoznanica.

Sebastijan Loeb i društvo startuju u Finskoj, na legendarnom reliju 1.000 jezera, koji je u međuvremenu promenio naziv u Neste reli. Jedno od najpopularnijih takmičenja u kalendaru Svetskog šampionata, ove godine slavi 60. godinu, pa nije ni čudo što Finsku mnogi doživljavaju kao „duhovni dom” relija.

Finski ispit oduvek je bio poseban pik svim takmičarima, pa će tako biti i ove godine, uz jednu izmenu. Umesto uobičajnog trajanja takmičenja od tri dana, u Skandinaviji će se voziti dan kraće, što ne znači da će biti lakše.

Među najveće favorite za slavlje, naravno spada Sebastijan Loeb. Francuz je jedan od samo četiri vozača, pobednika u Finskoj, a da nisu Skandinavci. Međutim, šestostruki šampion najavio je da neće rizikovati kako bi pobedio drugi put u prethodne tri godine (prva pobeda 2008). Treba li mu verovati?

Povezana vest:  Srbija trenutno druga u Istočnoevropskom šampionatu

– Posle pobede pre dve godine, rekao sam da neću opet preuzimati takav rizik u Finskoj. Tako se osećam posle relija, ali kada ste usred borbe ipak rizikujete. Sve zavisi kako ću se osećati tokom relija. Mislim da pritisak nije na meni. Ne moram da pobedim na svakom takmičenju – miran je Supnjer Seb.

Ford će sigurno biti bliži Sitroenu nego u Bugarskoj. Tome se svakako nadaju i Finci u želji da prošlogodišnji pobednik, njihov zemljak Miko Hirvonen, ponovi uspeh. Ipak, očekivanja navijača mogla bi da stvore nepotrebnu tenziju Fincu, a to mu sigurno nije potrebno.

– Radujem se odbrani titule, jer želim da ona ostane u Finskoj. To svakako donosi dodatno uzbuđenje. Dvodnevni format takmičenja bi mogao biti veoma interesantan. Prethodnih godina treći dan takmičenja je imao malo kilometara, a rezultat je bivao odlučen u prva dva dana. Sada bi pobednik mogao biti odlučen u poslednjim metrima – hvali promene Finac.

Povezana vest:  Borković najavio učešće na TCR istočna Evropa sa Mira timom

NJegov klupski kolega, Jari-Mati Latvala ima sigurno istu želju, da pobedi kod kuće. Najbolji rezultat je ostvario prošle godine osvajanjem trećeg mesta.

– Uzbuđenje kao u Finskoj ne postoji nigde drugde. Uvek su mi živci radili pre početka relija, a onda opet u toku takmičenja. Naročito u uvodnim etapama. Kada dođem na kraj etape pomislim u sebi: Vau! To je bilo brzo. Posle počinjem da se smirujem – objašnjava Latvala adrenalinski šok kod kuće.

Finac će svakako uživati, jer njega i konkurente danas i sutra očekuje 310 kilometara izazova. Ko će i da li će uopšte uspeti da stane na put Sebastijanu Loebu saznaćemo u petak.

Povezana vest:  FORMULA 1, Mihael Šumaher: Ne obazirem se na kritike

 

ROKADA OŽIJEA I SORDA

Sitroen je rešio da malo promeša karte u Finskoj, pa je Španca Danija Sorda prebacio iz Total tima u Juniorski, dok će u suprotnom smeru otići Sebastijan Ožije. Ovo, međutim, važi samo za relije sa zemljanom podlogom, dok se sve vraća na staro kada su u pitanju asfaltni reliji.

Sordo je trenutno šesti u šampionatu, a od Ožijea je bio lošije plasiran na četiri od dosadašnjih sedam relija.

 

IKONE OPET U ŠAMPIONATU

Jedna od ikona reli sporta, MINI, vraćav se u šampionat od sledeće godine, pošto je njegov vlasnik BMV dao saglasnost za taj projekat.

Sledeće godine MINI će učestvovati samo na određenim takmičenjima, da bi od 2012. pa na dalje učestvovao u kompletnoj sezoni.

Tokom 60-ih godina MINI Kuper S privukao je pažnju sveta sjajnim pobedama u Svetskom šampionatu, stvorivši zvezde od Pedija Hopkirka, Ranoa Altonena i Timo Makinena.