Sebastien_Loeb_Daniel_Elena

RELI

Svetski šampionat nastavlja se takmičenjem u Argentini

Veoma neizvesna borba u Svetskom reli šampionatu nastavlja se posle dve nedelje u Argentini. Takmičenje u zemlji Južne Amerike postalo je deo kalendara 1980. a prošle godine nije održano zbog već poznatog pravila rotacije takmičenja na svake dve godine.

Poslednji pobednik takmičenja održanog 2009. bio je sedmostruki osvajač titule Sebastijan Loeb. Međutim, ove godine u Argentini imaće poteškoća da to ponovi jer su najveći konkurenti iz fabričke ekipe Forda odlučni da Plavi oval ostvari pobedu, prvi put od početka sezone i trijumfa Mike Hirvonena u Švedskoj. Hirvonen i Jari-Mati Latvala pokazali su odličnu brzinu na takmičenjima, osvajali su i etape, ali im je konačni trijumf stalno izmicao. Hirvonen trenutno zaostaje za Loebom sedam bodova u šampionatu.

– Seb može da bude pobeđen. Da nije bilo probušene gume mogao sam možda da slavim na Sardiniji. Sviđaju mi se etape u Argentini i smatram da imam šanse da pobedim – optimista je Hirvonen. – Međutim, ne znači da ću biti razočaran ako ne uspem u tome. Ipak, ako Sebastijan trijumfuje, a ja bude m četvrti tada bi mogao da se pojavi problem. Moram da ga pobedim.

Povezana vest:  Stoneru pol pozicija u Australiji

Jasno je da Ford ne treba da očekuje da će se Sitroen tek tako predati u Argentini. Naprotiv iz francuske ekipe najavljuju pohod na petu uzastopnu pobedu, posle trijumfa u Meksiku, Portugalu, Jordanu i Italiji. Još jedan motiv za Sitroen mogla bi da bude i činjenica da nisu osetili poraz na tlu Južne Amerike još od 2004. Pritom u Sitroenu veruju da su na zemljanoj podlozi brži od rivala iz Forda.

– Dobro je videti da Sitroen DS3 izgleda ima malu prednost na zemlji, ali razlika je mala na kraju svakog relija – smatra Loeb. – Moraćemo da budemo brzi od starta i da pritisnemo gas do kraja.

Povezana vest:  Još jednom pobedom Borković obezbedio titulu šampiona TCR Istočna Evropa

Sebastijan Ožije, klupski kolega Loeba, imaće potpunu slobodu u Argentini i neće biti timskih naredbi za mladog Francuza. Međutim, Ožije će imati drugačiji hendikep u Južnoj Americi jer je do sada samo jednom učestvovao i bio poslednji u Argentini.

– Došao sam ovde sa većim ambicijama nego pre dve godine. Želim što je moguće bolji rezultat. Pokušaćemo da smanjimo zaostatak za liderom. Biće teško kao i na Sardiniji – oprezan je Ožije.

Samo 19 bodova je razlika između prva tri vozača, a upravo toliko etapa teških iskušenja očekuje takmičare ovoga vikenda. Tek u nedelju će biti poznato da li će Sebastijan Loeb ostati u vođstvu na polovini šampionata ili će ipak nekome prepustiti tu poziciju.

Povezana vest:  Borković osvojio dva boda u Šangaju

ŠAMPIONAT VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Sitroen Total tim)            100

2. Miko Hirvonen (Finska, Ford Abu Dabi tim)         93

3. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen Total tim)      81

4. Jari-Mati Latvala (Finska, Ford Abu Dabi tim)      68

5. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          46

6. Mats Ostberg (Norveška, M-Sport Stobart tim)     38

7. Metju Vilson (V.Britanija, M-Sport Stobart tim)   24

8. Kimi Raikonen (Finska, ICE 1 Rejsing)     18

9. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford tim)    12

10. Hening Solberg (Norveška, M-Sport Stobart tim)            10

EKIPNI PLASMAN

1. Sitroen Total tim     167

2. Ford Abu Dabi tim 150

3. M-Sport Stobart tim            61

4. Peter Solberg tim    37

5. ICE 1 Rejsing         26

6. Mančiz Ford tim     24

7. Tim Abu Dabi         19

8. FERM Pauer tim     10

9. Monster tim 6

10. Tim Brazil 1