sejn_maglisTEKVONDO

Kuvanje u srpskom tekvondou

 

Predstavnici Tekvodno saveza Beograda poslali su Otvoreno pismo povodom dešavanja u Tekvondo asocijaciji Srbije a mi ga puštamo u celosti.

 

Otvoreno pismo medijima i sportskim institucijama Srbije povodom dešavanja u TAS

Bez obzira na činjenicu da su protekloj godini ostvareni solidni takmičarski rezultati , možda najbolji u poslednjih 5 godina, oni nisu rezultat rada rukovodstva TAS-a već rezultat napornog rada i velikih ulaganja klubova.

Prethodna sednica Skupštine TAS-a , na kojoj su navodno usvojene brojne odluke a suprotno Statutu, prvi put posle dve godine imala je brojne manjkavosti posebno u delu podnošenja finansijskog izveštaja kojim su dve godine zaredom iskazani gubici i bez jasnog uvida gde i za koje namene su trošena sredstva. Pored toga postoje i postojali su i drugi razlozi za reagovanje:

Nepostajanje strategija razvoja tekvondo sporta

Smernica i plana za vrhunski sport i ostvarivanje olimpijskih normi

Mešanje ingerencija upravljanja i stručnog rada ( gomilanje funkcija ) , sukob interesa

Loše vođenje poslovne politike ( nagomilani dugovi )

Neusklađenost normativnih aktata sa zakonima i propisima

Loša kadrovska struktura

Prevelike ingerencije i ovlašćenja jednog broja ljudi

Odmah po završetku te sednice Skupštine insistirali smo na zakazivanju sastanka svih relevantnih činilaca kako bi se stanje u tekvondo sportu dovelo u red , eliminisale sve podele u savezu i otklonile sve nelogičnosti i ne usaglašenosti Statuta TAS-a sa pozitivnim propisima.  Inicijativa nije nailazila na plodno tlo , a tek pred Skupštinu održanu 04.07. došlo je do saznanja da je i dosadašnji predsednik saveza podneo ostavku.

U takvoj situaciji zakazana je i Vanredna sednica Skupštine za 04.07., ali uz značajne povrede Statuta:

Veliki broj klubova nije dobio poziv za sednicu

Materijal za sednicu iako je predložena i promena Statuta nije dostavljen klubovima do pred samu sednicu

Predložen je samo izbor predsednika bez stvarne reorganizacije  saveza kao da je funkcija predsednika i sam predsednik ( bivši ) odgovoran za stanje u savezu

Za predsednika je predložen strani državljanin bez prijave boravka u RS ( suprotno Zakonu o udruženjima građana ), a o nacionalnom interesu niko i ne vodi računa

Sama sednica je priča za sebe.

U sali je bilo prisutno 30 osoba računajući sve prisutne ( goste, snimatelja, obezbeđenje i one koji nisu predali delegatske listiće ). Verifikaciona komisija evidentirala je prisustvo 24 kluba ( od 51 kluba koliko je registrovano sa pravom glasa ) sa 60 glasova , a suprotno Statutu “neko je doneo odluku “ da jedan predstavnik “ ima “ onoliko glasova koliko ima predstavnika njegov klub. Npr. kao kad bi u Skupštini RS Predsednik poslaničkog kluba glasao sam u ime svih poslanika svog poslaničkog kluba bez obzira što oni nisu tu.

Čemu farsa? Kome je u interesu da se i na koji savez proda ? Da li će se još jednom nacionalni interes staviti pod noge, a Srbiji naneti moralna šteta ? Da li je interes da se prevari novo izabrani predsednik i od njega uzme novac ? Ne manje važno, zašto nisu napravljene suštinske promene u organizaciji već se i dalje forsira centralistički sistem u kome gen.sekretar sam sprovodi politiku saveza  dok je predsednik i Upravni odbor samo paravan za njegov rad.

Činjenica da ima ličnosti, poput G-dina Edmunda Šrama  ali i drugih koje ovom prilikom ne bi pominjali , koje su zainteresovane da pomognu našem sportu je krajnje pozitivna i jedina svetla tačka u svemu ovome. Međutim, promene i izbor predsednika na ovakav način nisu rešenje problema za tekvondo sport.

Suštintinsko rešenje je moguće postići kroz:

Izradu strategije razvoja tekvondo sporta

Izradu jasnih kriterijuma i smernica za razvoj vrhunskog sporta sa akcentom na ostvarivanje olimpijskih normi

Usaglašavanje Statuta sa pozitivnim zakonskim propisima kako državnim tako i sportskim

Podizanje masovnosti , bolje praćenje rada takmičara i utvrđivanje selekcija

Poboljšanje kadrovske strukture sa eliminacijom sukoba interesa u radu organa saveza

Formiranje baze podata kadrovskih potencijala ( takmičari, treneri, sudije, sportski radnici )

Jačanje regionalnih saveza kao baze masovnosti

Iskorišćavanje svih raspoloživih resursa za poboljšanje materijalno finansijskog stanja

Ostvarivanje uslova za bolji status tekvondo sporta u porodici sportova , posebno u Olimpijskom komitetu Srbije

Veća medijska zastupljenost

Sve su ovo dovoljni razlozi da sportske institucije Srbije na čelu sa Ministarstvom za sport i omladinu obrate pažnju na funkcionisanje i rukovođenje Tekvondo asocijacije Srbije i u interesu svih sportista reaguje na sve navedene nepravilnosti. Smatramo da i Nacionalna strategija razvoja sporta u srbiji je umnogome pogođena ovakvim dešavanjima u jednom Olimpijskom sportu.

Predsednik Beogradskog tekvondo saveza

Šejn Maglić

Povezana vest:  Milica Mandić: Apsolutno najlepše od svega je slušati svoju himnu