adidas je dobio titulu Most Shareable Brand tokom fudbalskog leta koje je obuhvatilo finale UEFA Lige šampiona, Kup Amerike i Evropsko prvenstvo u fudbalu UEFA EURO 2016. Kao nastavak uspeha iz 2014. tokom Svetskog prvenstva u fudbalu održanog u Brazilu, kada je adidas proglašen za brend o kome se “najviše pričalo”, ovog puta adidas je svoju strategiju usmerio ka “kvalitetu” – mereći deljenje sadržaja kao najvredniji oblik interakcije korisnika na društvenim mrežama.

Fokusirajući svoj pristup i sadržaj na ključne segmente, reprezentacije i fudbalske proizvode, adidas je bio brend broj jedan po podeli sadržaja, tj. po “šerovanju”. Brend je ostvario 1,61 milion šerova na mrežama: Twitter (retvitovi), Facebook (šerovanja), YouTube (direktno šerovanje i deljenje sadržaja na drugim društvenim mrežama), Instagram (tagovanja korisnika) i u online medijima (šerovanje na društvenim platformama).

Povezana vest:  Morati i dalje veruje u Ranijerija

Tokom Evropskog prvenstva u fudbalu UEFA EURO 2016, adidas je dominirao dnevnom nivou deljenja sadržaja i to u 27 od 30 dana, tačnije od prve utakmice na prvenstvu 10. juna sve do finala 10. jula. Kao rezultat toga je 1,17 miliona šerova, više nego dvostruko u odnosu na sledeći veliki brend.

Posebno upečatljivo za adidas je deljenje sadržaja i upotreba “heštega” (hashtag), koja je bila sedam puta veća od prvog sledećeg konkurentskog brenda. Ukupno je ostvareno 685,000 hešteg pominjanja na mrežama Instagram i Twitter, što znači da je adidas imao i najšerovaniju kampanju na društvenim mrežama i samim tim postao najviralniji brend.

adidas je usmerio svoj trud prema snažnim vezama koje brend ima sa partnerima – kroz kratke filmove sa jasnom porukom, fotografije i GIF formate koji su se odnosili na reprezentacije poput Nemačke, Velsa, Belgije i Španije, ali i na ključne igrače među kojima su Pol Pogba, Mesut Ozil i Geret Bejl. Brend je takođe pokazao inovativan pristup svojim pravima iz partnerstva sa UEFA, korišćenjem fotografija sa utakmica i ekskluzivnim portretima igrača posle mečeva, kao i kroz LED oglašavanje na stadionima koje je služilo za strimovanje sadržaja tokom takmičenja.

Povezana vest:  Mladi fudbaleri BiH i Srbije odigrali nerešeno

Kada su u pitanju proizvodi, fokus je bio na kopačkama Mercury Pack koje su nosile brojne velike zvezde uz plasiranje glavne poruke adidas kampanje “First Never Follows”.

Komentarišući uspeh kampanje “First Never Follows”, adidas senior direktor za brend komunikaciju kategorije fudbal, Florian Alt, izjavio je:

“Prateći uspeh Svetskog prvenstva u Brazilu iz 2014, kada je adidas proglašen za brend o kome se najviše pričalo, tokom leta 2016. ponovo smo redefinisali uloge marketinga u realnom vremenu. U potrazi za kvalitativnom metrikom, kao što je najviše šerova i interakcija, rezultati pokazuju da je adidas sadržaj sa First Never Follows porukom dobio dublje značenje na svim nivoima. Naši proizvodi i snažna partnerstva su nas izdvojili od konkurencije, podstakli interakciju i sve to je učvrstilo našu poziciju na mestu broj jedan među fudbalskim brendovima.”

Povezana vest:  Nova optužba protiv Morinja

Za merenje rezultata kampanje upotrebljena je sledeća analitička tehnologija: Sysomos, Sprinklr, Tubular Labs, Simply Measured i analitički alati u okviru platformi na društvenim mrežama.