Nestlé se obavezao da će ukloniti najmanje 18.000 tona šećera iz proizvoda koji će se naći na evropskom tržištu do 2020. godine. Zahvaljujući ovoj odluci, kompletan Nestlé asortiman u Evropi imaće u proseku 5 odsto manje šećera nego sada. Nestlé ovim potezom želi da podrži Evropsku komisiju i njene zemlje članice, koje bi do kraja godine trebalo da razviju plan aktivnosti za poboljšanje prehrambenih proizvoda. Obećanje o smanjenju šećera deo je globalnih obaveza kompanije koje će biti objavljene 7. marta.

Kompanija Nestlé je pomenutu odluku najavila na događaju EU održanom na Malti, a koji je bio posvećen gojaznosti dece.  Tim povodom, Marko Setembri (Marco Settembri), Izvršni predsednik kompanije Nestlé i direktor za Evropu, Bliski istok i Severnu Afriku, istakao je važnost zdrave prehrane: „Kada jedno od troje dece ima prekomernu telesnu težinu ili je gojazno, jasno je da moramo učiniti više kako bismo im ponudili zdraviji izbor hrane i pomogli u promociji aktivnog načina života“.

Povezana vest:  Infantino najavio da će razgovarti sa Muntarijem

Nestlé već dugi niz godina ulaže u stvaranje zdravijih i ukusnijih proizvoda tako što uklanja šećer, so i masti, a dodaje druge hranljive nutritijente kao što su cela zrna žitarica. Tako je, na primer, Nestlé u prethodne tri godine uklonio 11.300 tona šećera iz proizvoda u Evropi, jer nisu bili u skladu sa visokim standardima kompanije u proizvodnji hrane. Osim toga, nedavno je najavljeno unapređenje recepture NESQUIK instant kakao napitka koje će od sada sadržati manje šećera po porciji. Nov način strukturisanja šećera u okviru receptura proizvoda omogućiće značajno smanjenje njegovog udela u konditorskim proizvodima, uz istovremeno zadržavanje prirodnog ukusa.

Povezana vest:  Veliko interesovanje za koncert Maye Sar u Beogradu

Glavni izazov je, kako naglašava Setembri, želja da se promene prehrambene navike ljudi: „Nestlé proizvodi predstavljaju samo nekoliko procenata od ukupnog broja prehrambenih proizvoda koje možemo naći na policama. Ukoliko želimo da promenimo navike potrošača neophodna nam je podrška celokupne industrije, uključujući i proizvođače privatnih robnih marki“.

Evropska komisija i države članice EU saglasne su se da je neophodno razviti nacionalne planove aktivnosti kako bi se uticalo na smanjenje udela dodatnog šećera u prehrambenim proizvodima do kraja 2017. godine. Nekoliko zemalja članica već je započelo lokalne inicijative, ali Nestlé ipak poziva na snažniju koordinaciju i približavanje politici ishrane Evropske Unije. To će „stimulisati inovacije i dovesti do zdravije budućnosti za Evropu“, navodi Marko Setembri.

Povezana vest:  Avon predstavio novu liniju - Mark