20-FAF
Naslovi za koje se tražila karta više na 20. Festivalu autorskog filma idu u redovnu distribuciju tokom decembra
 
Na nedavno održanom 20. Festivalu autorskog filma vladalo je veliko interesovanje za pojedine naslove. Karta više tražila se za nove filmove Roja Andersona, Andreja Zvjaginceva, Nuri Bilge Džejlana, Aliće Rohvaher i Žan-Lik Godara. Ukoliko niste uspeli da dođete do svoje karte tokom trajanja Festivala, imamo lepe vesti – do kraja godine svi će se naći na redovnim bioskopskim repertoarima.
Dva ostvarenja su već na repertoaru beogradskih bioskopa „Golub sedi na grani razmišljajući o postojanju“ Roja Andersona i „Zimski san“ Nuri Bilge Džejlana.
Roj Anderson, legendarni švedski reditelj, filmom „Golub sedi na grani razmišljajući o postojanju“ konačno je dopunio „Životnu trilogiju“, koju čine i ostvarenja „Pesme sa drugog sprata“ i „Ti, živi“. Naslov filma je inspirisan slikom „Lovci u snegu“ iz 1565. godine. Slika prikazuje ruralnu zimsku scenu sa nekoliko ptica koje stoje na tri grane. Anderson kaže da je zamislio kako ptice gledaju ljude ispod sebe i razmišljaju šta rade. Naslov filma je drugačiji način da se kaže: „Šta mi to, ustvari, radimo?“. Osim ove slike, Anderson je kao izvor inspiracije naveo i čuveni film Vitoria de Sike „Kradljivci bicikla“.
Poznat po tome da snima filmove sa izuzetno malim budžetom, Nuri Bilge Džejlan je stekao i reputaciju jednog od najinovativnijih i najostvarenijih reditelja početka XXI veka. U Kanu je nagrađivan Gran prijem žirija za filmove „Daljina“ i „Bilo jednom u Anadoliji“, i nagradom za najboljeg reditelja za film „Tri majmuna“. „Zimski san“, hipnotički portret ljudi primoranih da se suoče sa onim što zaista jesu, njegov je prvi film nagrađen Zlatnom palmom, i zvanični kandidat Turske za Oskara.
U četvrtak 11. decembra u bioskope kreće „Levijatan“ Andreja Zvjaginceva. Film je aktuelni ruski kandidat za Oskara, a u Kanu je nagrađen za najbolji scenario. „Levijatan“ je zasnovan na biblijskoj priči o Jovu, smeštenoj u modernu Rusiju. Kolja živi u malom gradu na obali Barencovog mora na severu zemlje. Drži svoju automehaničarsku radnju. Radnja je locirana odmah pored njegove kuće, u kojoj živi sa svojom mladom ženom i sinom iz prethodnog braka. Lokalni moćnik želi da mu preotme posao, kuću i zemljište. Prvo pokušava da ih otkupi od Kolje, ali Kolju ne zanima novac, jer ne želi da izgubi sve što ima: ne samo zemljište, već svu lepotu kojom je bio okružen od rođenja. Kako moćnik postaje sve agresivniji u svojim namerama, Kolja će zamoliti svog prijatelja, moskovskog advokata, da mu pomogne, ne sluteći da će mu to zauvek promeniti život…
Beogradska publika biće u prilici da gleda italijansku dramu „Čuda“ od 18. decembra. Rediteljka „Čuda“ Aliće Rorvaher i njena sestra Alba, koja igra u filmu, odrasle su nedaleko od mesta na kojem se odvija porodična drama iz „Čuda“. Gelsomina je nekrunisana naslednica čudnog, usamljenog kraljevstva koje je njihov otac izgradio oko njih kako bi zaštitio svoju porodicu, na izolovanoj farmi u Umbriji. Dolazi neobično leto tokom kojeg stroga pravila koja su držala porodicu na okupu počinju da se krše. To je prouzrokovano delom dolaskom Martina, nemačkog dečaka na programu rehabilitacije za mlade, a delom učešćem lokalne zajednice u televizijskom takmičenju koje predvodi misteriozna Mili Katena. Film je dobio Gran pri žirija Kanskog festivala.
Žan-Lik Godar, koji je pre pet dana proslavio 84. rođendan, ima posebno mesto u panteonu moderne kinematografije. Film „Zbogom jeziku 3D“, koji je bio miljenik kritike Kanskog filmskog festivala, kreće u domaće bioskope 25. decembra. Godar koristi 3D tehniku da pred gledaoce iznese jedno od vizuelno najzanosnijih ostvarenja u poslednje vreme, i izazove efekat „adrenalinske injekcije u mozak“.
Povezana vest:  „Gumeni Tarzan 3D“ premijerno na Porodičnom vikendu u bioskopu „Cineplexx Delta City“ 6. i 7. oktobra