U Domu omladine Beograd danas su saopšteni dobitnici nagrada filmskih kritičara i Udruženja filmskih umetnika Srbije, u okviru 22. Festivala autorskog filma, koji se završava večeras.
Plaketa „Aleksandar Petković Petko“ Udruženja filmskih umetnika Srbije pripala je direktorki fotografije Džesiki Li Ganje za najbolji snimateljski rad u filmu „Boris bez Beatris“ kvebeškog reditelja Denisa Kotea.
U obrazloženju jednoglasne odluke žirija, koji je radio u sastavu: snimatelj Đorđe Nikolić, filmski kritičar i istoričar umetnosti Petar Jončić i filmski kritičar Dušan Cicvara, navedeno je da je Li Ganje „podarila izuzetan vizuelni doprinos, demonstrirajući visoko profesionani artizam, nadograđujući režiju u likovno-narativnoj ekspresivnosti“.
Žiri kritike Srpskog ogranka FIPRESCI u sastavu: Tomislav Gavrić, dr Ivana Kronja i Dejan Petrović za najbolji angažovani film u glavnom takmičarskom programu i programu „Hrabri Balkan“ proglasio je ostvarenje „Srca sa ožiljcima“ u režiji Radu Žudea i rumunsko-nemačkoj produkciji, prikazan u glavnom programu.
„‘Srca sa ožiljcima’ saosećajno i humano prikazuju dirljiv i tragičan susret mladosti u cvatu i teške telesne bolesti, prenoseći vreme tridesetih godina 20. veka u Evropi sa izrazitim osećanjem za materijalnu rekonstrukciju epohe, vizuelnu lepotu i poetsku sinematičnost slike“, navedeno je u obrazloženju.
Film je, prema oceni žirija, oda radosti, ljubavi i ljudskom prijateljstvu, koji nadmašuju čak i smrt glavnog junaka, angažovano delo koje zagovara humani odnos prema bolesnicima i nosi snažnu antiratnu poruku.
Specijalno priznanje za najbolji angažovani film, isti žiri je dodelio Elmi Tataragić za ostvarenje „Sjećam se“ (BiH), prikazanom u programu „Hrabri Balkan“.
„Izvanredno formalno zaokružen, kratki eksperimentalni film ‘Sjećam se’ kolorističkim vizuelnim simbolima, poetskim tretmanom prostora, ispovešću autorke i zvučnim zapisima radijskog izveštavanja tokom opsade Sarajeva kreira samosvestan, emotivan i ličan pristup ratu i porodičnim sećanjima, lišen svake mržnje i osude“, obrazložila je odluku Ivana Kronja.
Žiri FIPRESCI Srbija, koji su činili Vladimir Džudović, Ivan Karl i Milan Špiček, za najbolji film u glavnom programu 22. FAF-a jednoglasno je odabrao „Akvarijus“ Klebera Mendonse Filja (Brazil, Francuska), dok je Specijalno priznanje dodelio Dušanu Makavejevu za „Sweet movie“ iz 1974. godine.
Večeras na zatvaranju festivala, a pre projekcije filma „Toni Erdman“ Maren Ade, biće dodeljen Gran pri „Aleksandar Saša Petrović“ i nagrada za najbolji film u okviru takmičarskog programa „Hrabri Balkan“.

Povezana vest:  Beograd postaje bogatiji za filmski festival u 2019. godini