Titlovi_B_Taton_1Prateći vizuelni program Festivala autorskog filma: TITLOVI, Igor Milovanović 27. novembar – 3. decembar 2010.

 

 

U vreme kada sve veći broj renomiranih svetskih vizuelnih umetnika počinje da se izražava i u oblasti savremene kinematografije i obratno, veze između filma i savremene vizuelne umetnosti sve više se prepliću i osnažuju, realizujući uzbudljivu umetničku scenu koja predstavlja gotovo dominantni diskurs savremene vizuelne umetničke produkcije.

Reagujući na ovakvu umetničku praksu, prateći vizuelni program udružuje filmsku umetnost, odnosno aktuelno izdanje Festivala autorskog filma i savremenu umetničku produkciju, na zajedničkoj platformi i u multimedijalnom kontekstu. Realizujući radove osobenog autorskog profila, koji pružaju mogućnost aktivnog komentara i angažovanja, prateći vizuelni program ima za cilj razvoj interaktivnih, multidisciplinarnih projekata, podsticanje izražavanja kolektivne i individualne kritičke svesti i stavova i zastupanje međusektorske saradnje.

Projekat Igora Milovanovića «Titlovi», zasnovan je na nedavnim tragičnim i dramatičnim događajima koji su se odigrali u našem gradu. Autor intervencijima na simbolički ključnim punktovima u gradu, gde su se odigrala ova tragična zbivanja – ubistva političkih i sportskih neistomišljenika, novinara, mesta nasilja, izražene netolerancije – pokreće mehanizme interpretacije i artikulacije kritičke misli projekcijom šumova, odnosno polja koja označavaju kraj signala i koji neminovno dobijaju i formu kraja filmske trake, samim kontekstom Festivala autorskog filma, kao i projekcijom prevoda filmova koji će biti prikazani na ovom festivalu. Sa intencijom podsticanja lične inicijative svakog sugrađanina koji prođe kroz projektivani kadar, autor projektom reaguje na društvene probleme, brutalnost, nasilje, govor mržnje, politička ubistva, preispitujući kako nivo kolektivne, tako i individualne odgovornosti.

Povezana vest:  Petar Ristovski: “Uspeli smo da donesemo iskrenu emociju pred publiku“

Lokacije obuhvataju Obilićev venac, odnosno mesto ubistva Bris Tatona, Zeleni venac, mesto ubistva Dragana Maksimovića, Svetogorska ulica 35, mesto ubistva Slavka Ćuruvije i Aberdareva ulica, mesto ubistva radnika RTS-a tokom NATO bombardovanja.

Kako je reč o lokacijama u samom centru grada, prolaznici će neminovno ulaziti u okvire projektovanog kadra, preuzimati i preispitivati svoje uloge i pozicionirati se.

Projekat podseća da se najvećim delom kolektivno i javno sećanje i osuda razlikuju od ličnog sećanja, da to iskustvo može imati puno formi i da je uvek u službi određenog interesa, te da je stoga neophodno kritičko preispitivanje onoga kako se pamti i obeležava. 

Povezana vest:  Pirs Brosnan u filmu Suzane Bir

Osim krivične i političke odgovornosti, neophodno je razvijati umetnička strategija moralne odgovornosti, te je projekat kao moralna refleksija o karakteru i posledicama zločina potreban kako bi se eksplicirao normativni otklon društva od zločinačkih praksi i afirmisao adekvatan sistem vrednosti.

«Titlovi» promišljaju pitanje praktičnog morala okrenutog ka budućnosti, gde se polazi od uvida u prisutnost i problematičnost nedavnog nasleđa. Ako u društvu postoje sukobi oko elementarnog smisla kategorija ispravnog, dobrog i pravednog ponašanja, moralna pitanja ponovo afirmišu elementarni vrednosni okvir društva.

U blizini mesta intervencije / projekcije, simbolično, odštampane na žutoj traci, biće predstavljene informacije o radu kao i podaci o mestu zločina, umetniku i korišćenim sadržajima.

Preko live video streaminga na monitorima postavljenim u centru grada – u izlogu Francuskog kulturnog centra, Kulturnog centra Beograd, foajeu Dvorane kulturnog centra, KC Grad, uživo će biti prenošene slike i dešavanja sa ovih lokacija

Usmeravajući se na pojedinačne izbore, umetnik mesto zločina vidi kao priliku za novi kontekst i novi život u kojem, gledajući sa distance preispitujemo nivo sopstvene odgovornosti.

Povezana vest:  Svetska premijera filma Gorana Nikolića „Heroji“ na 50. FEST-u

Realizaciju projekta omogućio je Fond za otvoreno društvo, Srbija.

Projekat su podržali Dečji kulturni centar, Francuski kulturni centar, Kulturni centar Beograd, Kulturni centar Grad, Telekom Srbija a.d., Apoteka Celsius, DM drogerije Markt, JKP Parking servis Beograd

 

Igor Milovanović, 1978. Beograd.

Profesionalno obrazovanje stiče u Školi za dizajn, na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu i kao učesnik više internacionalnih radionica.

Sa 17 godina kreira prvi naručeni vizuelni identitet u dizajn studiju u kojem počinje svoju profesionalnu karijeru, a u 21. godini, na poziciji art direktora, vodi kreativni tim na projektima za Balkanski region, u agenciji McCann-Erickson Beograd.

Kasnije sarađuje sa inostranim i domaćim marketing agencijama, branding studijima i drugim klijentima kao spoljni saradnik, a svoje autorske projekte izlaže u Parizu, Mariboru, Chaumont-u, Beogradu. Izgradio je vizuelni identitet Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Mnogostruko nagrađivan na svetskim manifestacijama i u zemlji, dok su mu radovi objavljivani u magazinima i knjigama eminentnih svetskih izdavača. Između ostlaih nagrada, osvojio je i nagradu za najbolji pozorišni plakat, za predstavu “Tartif”, na Sterijinom pozorju 2010. godine.