U subotu, 16. oktobra, sa početom u 21 časova u Dvorani Kulturnog centra Beograda (DKC) biće priređena specijalna projekcija aktuelnog ostvarenja „Pucnji u Marseju“ reditelja Gordana Matića. Nakon projekcije planiran je razgovor s autorom koji će voditi Zoran Janković, filmski kritičar.

U fokusu razgovora biće nekoliko tema: odnos istorijaskog nasleđa i istoricizma u kontekstu savremenog filma širih prikazivačkih ambicija, odnos igranog i dokumentarnog, sudska drama kao vid iskasizavanja poštovanja prema istorijskom nasleđu, relevevatnost teme ovog filma za nas danas, izazovi snimanja filma u vidno ograničenim produkcionim okolnostima, kako u postavci očekivano izrazito verbalizovane sudske drame izbeći zamku pričaonice, autorskim odlukama koje su dovele do konačnog vida filma, izboru da se u današnjim okviorima  autori oprerdele za crno-belu fotografiju u filmu…
Novi igrano-dokumentarni film u režiji Gordana Matića je imao svetsku premijeru 5. avgusta na Filmskom festivalu u Herceg Novom, nakon čega je prikazan u Sarajevu i Nišu. Datum beogradske premijere (9. oktobar) pada na godišjnicu atentata na kralja Aleksandra.
Devetog oktobra 1934. godine u Marseju, u Francuskoj, dogodio se atentat na kralja Aleksandra. Film „Pucnji u Marseju“ prati sudski proces teroristima koji su bili saučesnici atentatora Vlade Georgijeva Černozemskog, glavnog atentatora na Aleksandra od Jugoslavije i ministra spoljnih poslova Francuske Luja Bartua. Glavni junaci su tužioci, advokati, sudije, optuženi i svedoci samog događaja, čiji je atentator bio Vlado Černozemski, pripadnik VMRO, koji je sa četiri metka na licu mesta likvidirao kralja Aleksandra. Kroz rekonstrukciju i dramatizaciju pravog procesa, ali i kroz ono što je izostavljeno tokom suđenja ispričana je sudska drama najbliža istini o samom suđenju.
Velika očekivanja su bila da će se tokom suđenja doći do otkrića ko je zapravo stajao iza ubistva. Trojica terorista, Zvonimir Pospišil, Mijo Kralj i Ivan Rajić optuženi su za saučesništvo u atentatu. Ipak, tokom promena koje se dešavaju u Evropi između atentata i početka suđenja unosi  nespokoj i bojazan od mogućnost da će ubice biti oslobođene jer pozadina celog procesa je tajnovita i dirigovana od samog vrha kako francuske tako i nove jugoslovenske vlasti. Ubistvo kralja je jedan od najvažnijih događaja u srpskoj istoriji, a oko atentata kružile su mnoge priče i legende.
Gordan Matić je naglasio: „Pucnji u Marseju pored igrane rekonstrukcije onoga što se odigralo na suđenju i odabrane arhivske građe, donose kao dramaturški važan element pseudo-dokumantarne delove u kojima akteri događaja iz 1934. godine, koji govoreći direktno u kameru, objašnjavaju atmosferu vremena i saznanja do kojih su naknadno došli. Ova ne svakidašnja struktura filma otvorila je brojne mogućnosti da što detaljnije prikažemo šta se zaista dogodilo tog sudbnosnog dana i kasnije tokom istrage.“
Film „Pucnji u Marseju“ napisao je i režirao Matić, dok je na scenariju radio i Vladimir Andrić. Dušan Ivanović je direktor fotografije, a film je montirao Aleksandar Popović. Autorsku ekipu čine i scenograf Nenad Marković, kostimografkinja Dragica Laušević, kompozitor Marko Matović… U filmu glume: Tihomir Stanić, Vladimir Aleksić, Svetozar Cvetković, Gordan Kičić, Strahinja Blažić, Đorđe Đoković, Nikola Šurbanović, Nikola Milojević, Vladan Živković, David Tasić Daf, Marko Marković i drugi. Film traje 74 minuta.
Gordan Matić je rođen 1971. u Kragujevcu. Radi kao reditelj na filmu, televiziji i teatru od 1998. godine, dobitnik  je 16 nagrada na međunarodnim festivalima.  Matić je direktor Filmskog centra Srbije od jula 2019. godine
Povezana vest:  Sutra počinje Filmski festival u Berlinu, Srbija u netakmičarskom delu predstavlja "Parada"