Filmski autori iz Evrope na festivalu „7 veličanstvenih“

Danski filmski poslenik Miler izjavio je da je srećan zbog divne saradnje sa osnivačima – Zoranom i Svetlanom Popović iz beogradskog Centra za vizuelne komunikacije „Kvadrat“.
-Proces selekcije je zabavan i kreativan. Gledam filmove na festivalima, a i autori mi ih šalju na DVD-u, pravim širi izbor, predlažem ga Popovićima i onda sa uzbuđenjem čekam odgovor da li im se sviđa. Kroz proces dogovaranja nastojimo da napravimo harmoničan program, u kojem je svaki film odličan, a da svi zajedno čine celinu – rekao je Miler.
On je dodao da tragaju za filmovima koji su komunikativni, koji mogu emotivno da dirnu publiku, ali i da je nešto nauče o svetu u kojem živimo. „Pošto je i sinoć, na svečanom otvaranju 6. festivala bilo veoma mnogo gledalaca, čini se da u toj nameri i uspevamo“, zaključio je Miler.
Popović je podsetio da je glavni kriterijum da film bude izuzetan i izrazio zadovoljstvo što su u Beograd stigla dela koja su vrlo tražena na velikim svetskim festivalima.
Tako je film sa otvaranja – austrijsko-nemačku produkciju „Pijanomanija“ autora Lilijan Frank i Roberta Cibisa, naša publika videla pre one u Berlinu, gde će ta uzbudljiva priča o klavirštimeru Štefanu Knipferu biti prikazana u februaru.
Gošća beogradskog festivala, montažerka tog filma Mišel Barben iz Francuske nagrađena je za svoj rad na festivalu „Dijagonale 2009“ u Gracu.
-Snimanje je trajalo čak šest godina i na kraju sam dobila 250 sati materijala. Trebalo mi je puno vremena za montažu, ali je to bio divan posao – izjavila je ona, dodavši da je ponekad bilo i bolno, jer je morala da iseče mnogo prelepih scena.
-Odlučili smo da odbacimo sve scene sa tehničkim detaljima i da uđemo u ljudsku suštinu našeg junaka,njegovu strast prema savrsenom zvuku.Knipfer je pravi Don Kihot akustike – rekla je ona.
Drugi sinoć prikazani film – „Sudije“ trojice reditelja (Iv Inan, Erik Kardo i Delfin Lerisej), u belgijskoj produkciji, predstavio je Kardo.
-Imali smo privilegiju da tokom Evropskog prvenstva 2008. uđemo u fudbalska svetilišta, u sve prostore do kojih publika i kamere inače nemaju pristup – istakao je francuski reditelj. On je objasnio da je angažovano troje autora zbog složenosti projekta, snimanog istovremeno na više mesta.
-Pratili smo odabrane sudije tokom mesec dana, od jutra do večeri, da bismo bolje razumeli njihov svet i da bi publika na pravi način upoznala taj specifični posao. Sarađivali smo sa UEF-om, ali nismo hteli ulepšanu već realnu sliku – istakao je Kardo.
Na festivalu će večeras biti prikazan finski film „Dnevna soba nacije“, o kojem su govorili reditelj Juka Karkainen i snimatelj J. P. Pafi.
Pafi je rekao da je to film o običnim ljudima iz Finske u njihovim dnevnim sobama u različitim periodima života.
Karkainen je dodao da oni pred kamerom igraju, piju, plaču, kao i u svojoj svakodnevici. -Među njima su i moji roditelji. Mami se svidela ideja, a oca nisam ni pitao. I druge likove sam poznavao od ranije, osim jednog koga smo našli preko novina.
-Ne znam zašto su nam dozvolili da ih snimamo, očito je da su imali poverenja u nas. Mislim da to nismo izneverili, a svakakao smo im zahvalni što su podelili deo svog života sa nama – kazao je Karkainen.
