martin_scorsese

Koji od pet nominovanih reditelja sigurno korača ka Oskaru?

 

Ove godine za Oskara za najbolju režiju konkurišu tri velika majstora kinematografije – Martin Skorseze, Terens Malik, Vudi Alen i dva reditelja mlađe generacije Aleksander Pejn i Mišel Azanavisijus. Običaj je da jedno isto ostvarenje odnese nagrade za najbolji film i najbolju režiju, ali je teško verovati da će autor „Glumca“ (The Artist), koji u Holivudu važi za autsajdera, uspeti da ostvari taj podvig.

Većina kritičara se, naime, slaže da bi crno-beli omaž nemoj eri Holivuda, romantičnoj priči o glumcu čiju karijeru nemilosrdno prekida pojava zvučnog filma, mogao lako da osvoji Oskara za najbolji film, ali da će njegov reditelj biti zaobiđen prilikom dodele zlatne statuete za režiju u nedelju, 26. februara.

Povezana vest:  Dodeljeni Oskari majstorima specijalnih efekata

Ukoliko trofej ode u ruke Martina Skorsezea za dečiji avanturistički film „Igo“ (Hugo) to će za ovog holivudskog „teškaša“ biti drugi Oskar nakon onog koji je 2007. godine dobio za „Dvostruku igru“ (The Departed). Ali, da li se epopeja siročeta s početka 20. veka u Parizu može meriti sa ranijim Skorsezeovim filmovima poput „Taksiste“ ili „Razjarenog Bika“?

Dobar deo kritičara, pak, smatra da Terens Malik najviše zaslužuje Oskara za režiju. Njegova drama „Drvo života“ (The Tree of Life), sa Šonom Penom, Bredom Pitom i Džesikom Čestejn u glavnim ulogama, svojevrsna oda životu, dotiče sve segmente čovekovog postojanja od samog nastanka života do njegovog teološkog poimanja.

Povezana vest:  Dženifer Garner i Ben Aflek čekaju treće dete

Film je prošle godine krunisan Zlatnom palmom na Kanskom festivalu, a sutra, 24. februara, će otvoriti i 40. jubilarni Fest u Beogradu. Velike šanse da osvoji prestižnu nagradu Američke filmske akademije ima i Aleksander Pejn koji potpisuje izvanrednu porodičnu dramu „Potomci“ (The Descendants), toplu i duhovitu priču o životnim krizama i ljubavi, koju je Udruženje filmskih kritičara Los Anđelesa proglasilo je za najbolji film godine, a koja je nagrađena i Zlatnim globusom za najbolje ostvarenje u kategoriji drame.

U dosadašnjim predviđanjima, kritičari su najmanje šansi davali Vudiju Alenu, autoru romatične, a po mnogima sladunjave, komedije „Ponoć u Parizu“ (Midnight In Paris) čiji je jedan od glavnih kurioziteta to što se u njoj pojavljuje i prva dama Francuske, Karla Bruni Sarkozi.

Povezana vest:  Film Nebeska tema o Vladi Divljanu u hrvatskim bioskopima

Svojom pričom o scenografu koji mašta da napusti Holivud i postane pravi pisac, Alen je uspeo da gledaocima dočara još jedan grad, ovog puta Pariz iz vremena „ludih dvadesetih“, ali da li će mu to pomoći da u nedelju uveče osvoji Oskara ostaje da se vidi. To bi bio njegov drugi Oskar za režiju, prvi je dobio 1977. za film „Eni Hol“ (Annie Hall).