JED-04821

Film “J.Edgar” stigao u bioskope

Od danas na redovnom bioskopskom repertoaru možete pogledati filma “J.Edgar”.

Film „Ј. Еdgаr“ se bavi istraživanjem javnog i privatnog života jedne od najmoćnijih ličnosti 20. veka. Kao lice koje sprovodi zakon u Americi skoro pedeset godina J. Edgar Huver (Dikaprio) je stvarao strah i divljenje, grdnju i poštovanje. Ali iza zatvorenih vrata, čuvao je tajne koje bi unistile sliku o njemu, njegovu karijeru i njegov život.

Leonardo Dikaprio (J. Edgar Huver) je jedan od najboljih glumaca današnjice. Na samom početku karijere bio je nominovan za nagrade Zlatni Globus i Oskar za sporednu mušku ulogu u filmu Šta muči Gilberta Grejpa. „Leomanija“ kreće 1997. godine ulogom Džeka Dosona u filmu Titanik. Briljantan glumački talenat pokazuje u filmovima Uhvati me ako možeš, Krvavi dijamant, Avijatičar, Bande Njujorka, Dvostruka igra, Zatvoreno ostrvo i Početak. Iako je tri puta nominovan za najprestižniju filmsku nagradu, Oskar, još uvek je nije osvojio. Dikaprio je poznat i po svom angažmanu za očuvanje životne sredine.

Klint Istvud (reditelj) je nagrađivani glumac, producent i reditelj. U 2008. i 2009. godini Istvud je režirao filmove Gran Torino i Nepobedivi, za koje je osvojio nagrade za najbolju režiju. Filmovi koji su ga proslavili kao reditelja, odnosno producenta su i Devojka od milion dolara, Pisma sa Ivo Džime, Zamena i Drugi život. O karijeri Klinta Istvuda ne treba puno govoriti. Višestruki je dobitnik nagrada Oskar, Zlatni globus i BAFTA, bilo da je bio nominovan kao glumac ili reditelj. Od 1954. godine, kada dolazi u Holivud, publika širom sveta gledala je njegove izvedbe u nekoliko desetina filmova koji su postali klasici.

Povezana vest:  Al Paćino kao Džo Paterno

O PRODUKCIJI:

J. Edgar Huver postao je jedna od najuticajnijih ličnosti i to ne samo u Americi. Kao prvi čovek FBI, u mandatu dugom skoro 50 godina, postavio je sebi zadatak da ga ništa neće sprečiti da spasi svoju zemlju. U periodu u kome se smenilo osam predsednika i gde su vođena tri rata, Huver je vodio dodatnu bitku sa mnogobrojnim pretnjama, bilo da su one stvarne ili fiktivne. U toj borbi često je menjao pravila igre, verujući da će tako zaštititi ljude u Americi. Njegovi metodi bili su nemilosrdni i herojski, dok se on divio svetu od koga je priželjkivao priznanje.

Huver je bio čovek koji je tajnama pridavao veliku važnost, naročito tajnama drugih ljudi i nije imao strah da ih iskoristi. Posebno kada su bile u pitanju tajne bitnih i uticajnih ličnosti koje je mogao da iskoristi u sukobu sa njima. Na taj način je  izgradio svoj uticaj i moć. Bio je kompleksna ličnost čiji se legat i dalje čuva u Birou koji je sam izgradio. Modernizovao je forenzične metode i kreirao sistem federalnog prava, čime je transformisao državu na više nivoa.

Povezana vest:  "Pravi" Indijana Džons tuži tvorce filma o I. Džonsu

To je čovek koga su se u isto vreme plašili i poštovali ga, ali i podvojena ličnost čiji privatni i javni život nisu mogli da se porede, a izazivali su tračeve i provokacije. Zahvaljujući tajnama, pitanje ko je zapravo J. Edgar Huver i dalje je na nivou spekulacija.

Reditelj filma, Klint Istvud, koji je odrastao za vreme Huverove vladavine, govori o tome koliko ga je inspirisala mogućnost da istraži Huverov život na filmu: „Huver je bio ultimativni policajac, prvi čovek, G-Man, kako su ga zvali u to vreme, ali ja o njemu nisam mnogo znao. Živeo je na visokom nivou. U javnosti je bio u društvu filmskih diva i poznatih pisaca, ali je u mnogim stvarima ostao enigma“.

Leonardo Dikaprio, zvezda filma dodaje: „Lens je napisao neverovatan scenario. I Klint i ja smo se istog trenutka oduševili. Huver je oduvek bio mistična i legendarna ličnost američke istorije, prekriven velom tajni kada su u pitanju i njegov politički i privatni život. Delovalo je zastrašujuće izneti njegovu životnu priču, a Lens je to uradio na dirljiv i emotivan način“.

Povezana vest:  Keri Maligan kao Eliza Dulitl

„Ovo je priča o ljudskim odnosima“, navodi Istvud. „O intimnim vezama Huvera i ljudi koji ga okružuju, onima koji su mu bili bliski, Klajdu Tolsonu, Helen Gendi, njegovoj majci, čak i Robertu Kenediju i drugim ljudima iz sveta politike. Ovo nije klasičan biografski film. Volim filmove koji govore o međuljudskim odnosima, volim da istražujem zašto ljudi čine određene stvari u životu. Huver je obeležio istoriju jednog vremena. Ali, verovatno su neke stvari preterane. Postoje detalji za koje je dokazano da ih je on preoblikovao kako bi slika o njemu bila bolja nego što zaista jeste“.

Reditelj se osvrnuo i na saradnju sa Leonardom Dikapriom. „Leo je oštrouman i voli da igra uloge koje dozvoljavaju njegovoj mašti da se raspline. Znao sam da će ovo biti uspešan izazov za njega i mentalno i fizički. On je bio maksimalno predan i posvećen i to se u njegovoj glumi oseća“.

Dokazujući tvrdnju da istorija teži svom ponavljanju, ljudi koji su stvorili ovaj film kao priču o J. Edgaru Huveru ispričali su je u pravom trenutku, iako je on umro pre skoro četrdeset godina. Ostaje otvoreno pitanje da li je Huver zaista smatrao da je uveo pozitivne promene i zaštitio zemlju u koju je uložio svoj život.