Venice 70th posterSiromaštvo i recesija teme filmova na Mostri

Ekonomska kriza uticala je i na filmsku industriju, a recesija i siromaštvo neke su od tema ostvarenja koja su prikazana na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Veneciji koji je otvoren 28. avgusta, a biće zatvoren 7. septembra dodelom nagrade Zlatni lav za najbolji film.
Reditelj Pol Šreder, koji je režirao filmove „Taksista“ i „Razjareni bik“ i druge filmske hitove 1970-tih i 1980-tih rekao je juče da su ekonomske okolnosti manje – više transformisale industriju.
„Film prolazi kroz sistemsku promenu. Sve što znamo o ovome iz prošlosti se ne primenjuje“, rekao je Šreder na konferenciji za novinare povodom svog niskobudžetnog filma „Canyons“ u kome igra Lindzi Lohan koja se nije pojavila na Festivalu“, prenele su agencije.
U jednom od filmova iz glavne takmičarske konkurencije koji je prikazan juče,“Joe“(Džo), koji je režirao Dejvid Gordon Grin i koji je baziran na istoimenom romanu Lerija Brauna, Nikolas Kejdž igra alkoholičara koji se sprijateljuje sa mladićem koji ima nasilnu prošlost.
Siromaštvo i nemaština mogu se videti u gotovo svakoj sceni – od starog i propalog kamiona koji Kejdž vozi kako bi pokupio radnike do njegovog komšiluka okruženog oronulim straćarama.
„Bio sam veoma pažljiv pri izboru filma… Nisam radio godinu dana i onda sam pronašao scenario“, rekao je Kejdž na pres konferenciji na kojoj je predstavljao film.
„Za mene je to bila šansa da se vratim dubokoj analizi mog lika, da ga izgrađujem i da radim na tome sa Dejvidom“, dodao je glumac koji je dobio Oskara za najboljeg glumca za ulogu holivudskog scenariste i alkoholičara 1995. godine u filmu „Napuštajući Las Vegas“.
Za taj film, Kejdž je rekao da je naučio kako da glumi pijanca tako što je snimao sebe nakon par pića. Ovaj put, prema njegovim rečima, on i njegov mlađi kolega Taj Šridan (Tye Sheridan), tinejdžer o kome Dyyo počinje da se stara, simulirali su osećaj pijanstva tako što su se vrteli u krug dok nije počelo da im se vrti u glavi.
Ostvarenje „The Police Officer’s Wife“ (Die Frau des Poliziste), reditelja Filipa Greninga koji se takođe nalazi u trci za Zlatnog lava prikazuje mladu porodicu u provinciji Nemačke čiji se naizgled bezbrižan život pretvara u nasilje.
Reditelj Grening rekao je da film govori o emocionalnom i psihičkom odnosu i onome šta izaziva zlostavljanje, a da je ekonomska situacija odigrala jednu od glavnih uloga.
„Film ne govori samo o nasilju u porodici, on takođe se bavi ljubavlju između majke i ćerke“, dodao je on. „Takođe, tu je i aspekt siromaštva“.
Tri sata dugačak film, podeljen je na 59 poglavlja, a tišina označava početak svakog. To „oduzima mnogo vremena i uznemirava emociije“, napisao je Džej Vejberg kritičar lista „Varajeti“.

Povezana vest:  Zečević: Zanimljivo je raditi tematski drugačiji film