drustvene mreze ilustracijaSrbija najveći korisnik društvenih mreža u regionu, a sedmi u Evropi

Sa 52 odsto populacije Srbija je najveći korisnik društvenih mreža u regionu, a sedmi u Evropi, odmah posle Islanda, Norveške, Malte, Danske, Švedske i Velike Britanije. Do ovog zaključka došlo se uporednom analizom podataka najzastupljenijih svetskih platformi za analitiku društvenih mreža, među kojima su i socialbakers.com, wearesocial.sg, alin1social.com i statista.com, koji pokazuju da gotovo svaki drugi stanovnik Srbije ima otvoren profil na društvenim mrežama, što je dosta iznad evropskog proseka.
-Kada je korišćenje društvenih mreža u pitanju, evropski prosek iznosi 40 odsto ukupnog broja stanovnika jedne zemlje, te je Srbija sa 52 odsto korisnika na samom vrhu pomenute liste. Veći broj korisnika ima samo Norveška i nekoliko zemalja Evropske unije, za koje je možda interesantno napomenuti da su, ukoliko izuzmemo Maltu, sve pozicionirane na severu kontinenta – objašnjava Petar D. Đorđević, autor istraživanja objavljenog na sajtu kakoprodatimarketing.com.
On je istakao da prema podacima platforme za analitiku društvenih mreža, socialbakers.com, odnos muških i ženskih korisnika Fejsbuka u Srbiji ide u prilog muškarcima (54,1% : 45,9%) i sličan je svetskom proseku, dok gledajući starosnu strukturu, podela ide u prilog mlađim korisnicima.
-Najdominantniji su korisnici uzrasta od 18 do 24 godine (31%), sledi uzrast od 25 do 34 godine (28%), zatim 35 do 44 (17%), te 16 do 17 (7,7%) koliko je zastupljen i uzrast od 45 do 54 godine. Najmanje je zastupljena grupacija starija od 65 godina, a takvih je u Srbiji 1,6 procenata – ističe Đorđević.
Prema podacima platformi za analitiku, korisnici se na društvenim mrežama najviše interesuju za sektor hrane i pića, zatim modu, telekom operatere, alkoholne brendove i brendove iz sektora elektronske trgovine.

Povezana vest:  Yamaha i Sennheiser na Hi-Files Show sajmu u Beogradu