Globalna agencijska mreža UM objavila je po deveti put godišnje rezultate istraživanja o navikama korisnika društvenih medija – Wave. Istraživanje je dalo jasnu poruku: pažnja potrošača je sve kraća i od vitalnog je značaja za sve koji rade u industriji komunikacija i oglašavanja da razumeju koji su životni trenuci kada brend može da bude relevantan potrošačima i koje su emotivne potrebe potrošača baš u tom trenutku. U suprotnom neće uspeti da ostvare dublji odnos sa svojim korisnicima.

Pokrivajući uzorak od preko 52.000 ispitanika u 78 zemalja širom sveta, istraživanje Wave 9: Značenje momenata, je izgrađeno na desetogodišnjem globalnom praćenju korisnika društvenih medija. Wave, koji je pokrenut 2006. godine, danas predstavlja najveće i najduže ovakvo istraživanje.  Ove godine, istraživanje predstavlja ponašanje onlajn potrošača koji su ostvarili čak 60 milijardi korisničkih interakcija. Wave 9 je identifikovao na stotine momenata u ljudskim životima kada brendovi iz različitih kategorija imaju mogućnost da postanu relevantni, od porodičnih do poslovnih, od svakodnevnih do posebnih prilika. U okviru svakog trenutka, podaci istražuju 20 emotivnih stanja potrošača, pružajući tako neprikosnovenu širinu i dubinu uvida u publiku kao i detaljan prikaz marketarima kako da pošalju poruke i putem kojih medija i kanala.

Povezana vest:  Praznična ponuda Telenora

“Današnja sveprisutnost društvenih medija i mobilnih uređaja daje nam bezbroj prilika za uspostavljanje komunikacije, ali značajni trenuci su ti koji povezuju brendove sa njihovim potrošačima, na emotivno relevatan način”, izjavio je Glen Parker, direktor agencije UM za naučni marketing za Evropu i Bliski Istok, i autor istraživanja Wave 9 i dodao:  “Da bismo bili na pravom mestu u pravo vreme, moramo da se vratimo osnovama i razumemo “ko” i “kako”, ali i ono što je najvažnije, a to je “zašto”. Upravo tu mogućnost nam pruža Wave 9.”

Ključni uvid koji je studija pružila jeste da su danas očekivanja potrošača od brendova na najvišem nivou ikada. Prema ovogodišnjem izveštaju, 85% potrošača, na svetskom nivou, koristi instant poruke da bi bili u kontaktu sa porodicom i prijateljima u svakom trenutku – a za uzvrat očekuju da dobiju odgovor, gotovo odmah. Ta urgentnost je dovela do uspeha brendova koji pomažu potrošačima da žive u trenutku, kao što su Uber i Lyft, Deliveroo i JustEat isporučioci hrane; brz pristup sadržaju putem platformi Netflix i Spotify; kao i brze isporuke sa Amazon Prime. Istražujući kakve interakcije potrošači žele da imaju sa brendovima, Wave 9 je pokazao da je želja za sadržajem koji je vredan deljenja porasla za 15% na globalnom nivou, dok je želja za pristupom najnovijim vestima o proizvodima pala za 13%.

U zemljama jugoistočne Evrope, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Hrvatskoj, Makedoniji i Srbiji, ključni uvidi su otkrili da na primer u maloprodaji nisu svi šoping trenuci isti. Wave 9 je pokazao da se osećanja i potrebe potrošača prilikom kupovine proizvoda veoma razlikuju zavisno od konteksta.

Povezana vest:  HILFIGER DENIM lansirao TOMMY JEANS ‘90S kolekciju za proleće 2017

Na primer, prilikom istraživanja o novim proizvodima na internetu potrošači imaju pozitivne emocije – pri čemu je “očekivanje” primarni osećaj u Srbiji (18%) , dok je “zaintrigiranost” najjače osećanje u tom momentu za potrošače u Bugarskoj (35%),  Bosni (29%), Hrvatskoj (20%) i Makedoniji (27%). U BiH (21%), Bugarskoj (22%), Makedoniji (18%) i Srbiji (17%) u tom momentu najviše ima potrebu da “nauči nešto novo”, dok je u Hrvatskoj potreba da se “ostane u toku” (20%) primarna dok se istražuje novi proizvod.

Kada ti isti potrošači odu u nedeljnu kupovinu, njihova primarna emocija je “dosada” u BiH (24%) i “opuštenost” u Bugarskoj (15%), Hrvatskoj (20%), Makedoniji (30%) i Srbiji (27%)  – što je veoma različito stanje emocija koje brendovi treba da iskoriste. Njihova najveća potreba u tom trenutku jeste da “ostanu u toku” (u Hrvatskoj, Srbiji i BiH) ili “da se zabave” (u Bugarskoj i Mekadoniji). Ove potrebe se najbolje udovoljavaju pomoću kanala društvenih medija, koje skoro 60% potrošača širom regiona vidi kao medije koji služe da “ostaneš u toku” ili da se “zabaviš“.

Povezana vest:  MUNICH NOVITET U PONUDI FASHION&FRIENDS

„Sa sazrevanjem društvenih medija, i njihovim zauzimanju centralne pozicije među medijima današnjice, važno je da brendovi istinski razumeju prave trenutke i platforme kada i na koji način potrošači žele da budu angažovani”, izjavila je Biljana Kolaković, regionalna direktorka agencija UM i dodala: „Podaci dobijeni pomoću Wave 9 studije pružaju bazu koja treba da bude gorivo za kreativnost u kreiranju momenata koji su stvarno bitni za ljude na društvenim medijima, a time brendove naših klijenata uvodimo spontano i sa uspehom u živote potrošača“.

Svi rezultati globalnog istraživanja Wave za zemlje jugoistočne Evrope: Srbiju, Bugarsku, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju i Srbiju biće objavljeni u narednom periodu.