U periodu kada Vlade i relevantne zdravstvene institucije preporučuju da se u što manjoj meri izlazi iz kuće, neminovno se povećava i potražnja za uslugama onlajn kupovine. Ljudi sve više nastoje da kupuju hranu, zabavne sadržaje i druge stvari putem interneta. Ovakva situacija, u kombinaciji sa poznatim sindromom kupovine iz dosade, kao i povoljnim ponudama trgovaca koji prilagođavaju svoju ponudu u vremenu kada se ekonomija nalazi na udaru, znače da će sajber kriminalci sigurno pojačati svoje zlonamerne aktivnosti. Svaki put kada je kupovina na internetu iz nekog razloga povećana, primećujemo i porast malvera i fišing napada koji su u vezi sa onlajn kupovinom. Sajber kriminalci koriste ovakve prilike da namame ljude sa ponudama koje je teško odbiti i koje se često čine previše dobrim da bi bile istinite – i uglavnom to i jesu. Iz tog razloga stručnjaci kompanije Kaspersky savetuju potrošačima da budu naročito oprezni u ovom periodu i da primenjuju sledeće korake prilikom kupovine na internetu:

  • Budite oprezni kada je reč o ponudama koje se čine previše dobrim da bi bile istinite – uglavnom to i jesu
  • Ukucajte URL u pretragu kako biste proverili ponudu na veb-sajtu umesto da kliknete na linkove u i-mejlovima
  • Proverite da li u adresi sajta koji ste posetili postoji oznaka katanca ili oznaka HTTPS pre nego što pristupite plaćanju
  • Koristite kreditnu karticu pre nego debitnu karticu, za dodatnu zaštitu prilikom plaćanja
  • Nikada nemojte čuvati podatke svoje kartice na veb-sajtovima
  • Zaštitite uređaje koje koristite za kupovinu i na vreme primenite sve aktuelne bezbednosne zakrpe
  • Koristite jedinstvene, složene lozinke za svaki pojedinačan nalog na internetu
Povezana vest:  PRILIKA DA PROIZVOD STIGNE DO TRŽIŠTA U ROKU OD 5 GODINA - INVESTMENT ROUND 2017