Elektronska trgovina, tokom prethodne godine, porasla je za više od 16 odsto na globalnom nivou, a najveću ekspanziju doživela je na području Centralne i Istočne Evrope, pokazuju podaci platforme specijalizovane za e-komerc „eMarketer”. Stručnjaci za e-trgovinu iz digitalne agencije Namics – A Merkle Company ističu da je ovo posledica pandemije korona virusa.

Kako objašnjavaju, zbog ograničenog kretanja stanovništva i skraćenog radnog vremena prodavnica, potrošači su promenili svoje navike i preorijentisali se na kupovinu putem interneta.

„Elektronska trgovina je od marta prethodne godine u konstantnom porastu, a na regionalnom nivou najviše se razvila u Centralnoj i Istočnoj Evropi – za više od jedne petine u poređenju sa istim periodom prethodne godine”, istakao je Filip Gort iz Namicsa i dodao: „Kad je u pitanju tržište Republike Srbije, podaci Privredne komore su da se e-trgovina, tokom vanrednog stanja, udvostručila.”

Povezana vest:  Samsung predstavlja najnovije Galaxy proizvode, usluge i inovacije na kongresu MWC 2023

Gort napominje da, već sad, neke analize pokazuju da će socijalna distanca dugoročno uticati na potrošačke navike, te da će elektronska trgovina nastaviti da se razvija i u narednom periodu: „Prodavci će odgovarati na potrebu kupaca da kupuju gde god da su – iz prevoza, sa odmora, od kuće. Isporuka će biti brza i besplatna, a prednost će imati e-prodavnice koje nude snažno i personalizovano virtuelno iskustvo. Na oblikovanje trendova mnogo utiču i milenijalci, kao snažna potrošačka grupa. Oni radije biraju društveno-odgovorne brendove, pa se zbog toga očekuje da će se kompanije okretati zajednici.”

GoogleTrend analiza pokazala je koji su proizvodi bili najtraženiji u 2020. godini: „U pitanju su, između ostalih, sportska oprema, dušeci, jastuci, kreveti za kućne ljubimce, društvene igre, osveživači vazduha i naravno sredstva za dezinfekciju”, navodi Gort.

Povezana vest:  Brzi internet za sve Telenorove korisnike

Promene potrošačkih navika i sve veća upotreba elektronske trgovine uticaće i na IT industriju: „Pretpostavke su da će pristup internetu putem mobilnih telefona nastaviti da raste, da će mnogi procesi će biti automatizovani i da će sajtovi odgovarati ponašanju pojedinačnog korisnika. Na primer, biće prilagođeni svakoj veličini ekrana i tipu uređaja. Prema našem poslednjem istraživanju, veliku ulogu u e-trgovini imaće baze podataka i sadržaj prilagođen svakom pojedinačnom korisniku”, objašnjava Gort.

Kad je u pitanju beogradska kancelarija, Filip Gort dodaje da inženjeri u Srbiji već osećaju promene: „Korisnici sve više upotrebljavaju digitalne platforme i to je ono na čemu sve više i više radimo. Softverski stručnjaci razvijaju sisteme koji su brzi laki za upotrebu, a sve to omogućava ugodno iskustvo kupovine”, zaključuje Gort.

Povezana vest:  Najtraženiji pojmovi na Guglu u 2013.

Digitalna agencija Namics – A Merkle Company se više od 25 godina bavi digitalnom transformacijom poslovanja, a od 2014. godine prisutna je i na tržištu Republike Srbije gde ima timove za Java, .NET, PHP i Frontend programske jezike, Salesforce timove, kao i timove za dizajn i QA. U novembru 2020. godine Namics se spojio sa švajcarskim Isobarom i zajednički čine Merkle za područje Nemačke, Švajcarske, Austrije i Srbije. U aprilu Namics će se, u potpunosti, spojiti sa švajcarskim Isobarom i preimenovaće se u Merkle. Fokus će biti na tržištima u Švajcarskoj, Nemačkoj i Austriji. Novoimenovani Merkle u Srbiji će ostati važno tehnološko uporište za kompaniju.