U Srbiji je za deset godina preneto više od milion brojeva, a očekuje se da će na dinamičnom tržištu telekomunikacija ovaj broj nastaviti da raste. Mogućnost prenosa broja korisnici rado i sve češće koriste pokazuju i podaci Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL). Samo u poslednjem kvartalu 2021. više od 32.500 hiljade korisnika je odlučilo da promeni operatora.

Svakoga dana suočavamo se sa odlukama, od nekih naizgled beznačajnih do onih velikih, životno važnih. Ima stvari koje ne volimo da menjamo. Kažu da žene nerado menjaju frizera i ginekologa, a muškarci kafanu i automehaničara. Svi znamo da se poverenje dugo gradi, a lojalnost se ceni.

Povezana vest:  LG će podeliti 4.000 G4 smart telefona

Nasuprot tome, postoje stvari koje menjamo lako. Ukoliko nam se ne dopada hrana u restoranu, sledeći put ćemo otići u neki drugi, ako nas brend garderobe razočara, teško ćemo mu se vratiti.

Menjamo teretanu, željenog lekara i mobilnog operatora. Što je postupak jednostavniji, to se češće opredeljujemo za promenu.

U čemu je caka i zašto se sve veći broj korisnika odlučuje na ovaj korak?

Povezana vest:  Western Union® usluga za onlajn transfer novca od sada i u Srbiji

Prenos broja je zaista jednostavan i besplatan. Ceo proces se završava za četiri radna dana, korisnici zadržavaju broj, uključujući prefiks, i ni u jednom trenutku ne dolazi do prekida usluge. Dakle, sve vreme ste dostupni. Kod prelaska u A1 zahtev se može podneti i onlajn uz prethodnu registraciju na njihovom portalu. Kod Yettel-a i Mts-a neophodno je otići u poslovnicu.

Broj mogu preneti i postpejd i pripejd korisnici. Ono što je bitno da znaju ukoliko žele da prenesu broj u drugu mrežu jeste da to ne podrazumeva raskid ugovora. Sve što treba da urade jeste da podnesu zahtev operatoru kod koga žele da prenesu broj. Podnosilac zahteva nije u obavezi da navede razlog prenosa broja u drugu mobilnu mrežu i ne treba da pribavlja bilo kakvu dokumentaciju – svu papirologiju završava novoizabrani operator, a sve se može završiti i bez odlaska u najbližu prodavnicu i čekanja.

Povezana vest:  Facebook generacija će jednog dana morati da menja imena

Jedini uslovi za podnošenje zahteva su da je korisnik najmanje tri meseca bio pretplatnik kod postojećeg operatora. Takođe je neophodno da su izmirena sva dugovanja i obaveze prema prethodnom operatoru.