Samsung Electronics objavio je „Studiju o životu sa kućnim ljubimcima za 2022. godinu“ u kojoj pokazuje kako porast broja ljudi koji imaju kućne ljubimce utiče na izbor tehnologije i njeno korišćenje u domu. Više od polovine anketiranih smatra da tehnologija može da pomogne u unapređenju dobrobiti ljubimaca (56%), njihovoj aktivnosti (56%), poboljšanju njihovog zdravlja (52%) i/ili smanjenju uznemirenosti zbog razdvajanja (52%).

Sve je veća potreba za tehnologijom koja je prihvatljiva za kućne ljubimce jer više od polovine ispitanika (52%) smatra da treba da postoji standard kad je reč o uređajima ili aparatima u pametnim domovima.  Evropska domaćinstva sada imaju više kućnih ljubimaca nego dece [1], [2]. Ovo istraživanje pokazuje da skoro dve trećine (63%) smatra svoje ljubimce dragim članovima porodice. Zato nas ne iznenađuje što su ljubimci postali uticajni u oblikovanju života u domu i što utiču na ključne odluke o kupovini:

  • skoro polovina (47%) ispitanika priznaje da su promenili raspored u domu da bi ga prilagodili svojim ljubimcima
  • blizu jedne trećine (32%) kaže da je ljubimac uticao na njihovo odlučivanje o kupovini novog kućnog aparata
  • sličan procenat (30%) takođe kaže da je ljubimac uticao na njihovu odluku o tome kakav tehnološki uređaj da kupe

Iz istraživanja se vidi da bi tehnološki potkovani vlasnici ljubimaca voleli da koriste tehnologiju iz različitih razloga, od čišćenja usisivačem za ljubimcima (53%), hranjenja automatskom hranilicom (49%) do korišćenja praćenja lokacije da bi pratili njihovo kretanje (48%). Od onih koji koriste tehnologiju, glavni razlozi koje su izneli su bezbednost ljubimaca (36%), manja briga (36%) i dodatna pogodnost (33%).

Povezana vest:  Za više energije, brzine i snage – Sony EXTRA BASS Sports Bluetooth slušalice

“Više domova u Evropi ima kućne ljubimce nego decu. Ovo menja naše odluke o kupovini kada je u pitanju tehnologija. Zato Samsung razvija proizvode imajući na umu i ljude i kućne ljubimce. Znamo da su kućni ljubimci omiljeni članovi porodice pa nastavljamo da razvijamo tehnologiju koja optimizira naše domove za kućne ljubimce kako bi oni vodili sretniji i zdraviji život”, rekao je Benjamin Braun, direktor marketinga za Samsung Evropa.

Sreća i zdravlje ljubimaca bez kompromisa

Uprkos trenutnoj krizi, evropski vlasnici ljubimaca ne prave kompromis. Čak 59% ispitanika kaže da ne planira da smanji ukupnu potrošnju na kućne ljubimce – dok većina (61%) kaže da bi prvo žrtvovalo nešto drugo nego smanjilo iznos koji troši na ljubimce. Anketirani vlasnici kućnih ljubimaca kažu da bi pre smanjili potrošnju na sve osnovne stavke kao što su komunalije (27%) i druženje sa prijateljima (40%) nego na svoje ljubimce.

Usamljenost je jedna od glavnih briga za većinu vlasnika kućnih ljubimaca

S obzirom da su se mnogi vratili u kancelariju posle epidemije, usamljenost je sada veliki problem za vlasnike ljubimaca koji moraju da ih ostave same kod kuće na duži vremenski period. Skoro polovina ispitanika (46%) kaže da su zabrinuti zbog toga što su njihovi ljubimci usamljeni, pri čemu taj broj raste kod mlađih ljudi – polovina (50%) vlasnika starosti između 18 i 34 godina kaže da ih to zabrinjava kad je reč o njihovim ljubimcima.

Zabrinutost da se ljubimci osećaju usamljeno i da im je dosadno kad su sami kod kuće je zapravo veća od drugih briga kao što su troškovi brige o ljubimcu i šteta koju oni mogu da naprave u kući, na nameštaju ili u bašti. Dve petine (40%) ispitanika kaže da su sada, kada su ukinuta pandemijska ograničenja, više zabrinuti za svoje ljubimce. Čini se da se mnogi zabrinuti vlasnici kućnih ljubimaca okreću tehnologiji za pomoć, pri čemu skoro polovina (48%) ispitanika koji koriste tehnologiju za svoje ljubimce zabrinuta što su njihovi ljubimci usamljeni.

Povezana vest:  Sa predstavljanjem Asha Touch serije telefona, Nokia čini mobilni internet bližim

“Naši domovi postaju digitalniji i pametniji. Razvijamo naša rešenja za sve članove porodice. Bilo da se radi o vama, vašoj deci ili ljubimcu. Samsung SmartThings za kućne ljubimce omogućava vlasnicima da stvore optimalno okruženje za svoje ljubimce.Na primer,  ako vaš ljubimac nosi SmartTag, možete da vidite gde se nalazi na mapi i pustiti melodiju da se vrati  kući. Ili možete koristiti ugrađenu kameru na našem JetBot AI+ usisivaču da proverite svog ljubimca dok ste napolju ili uključite TV ili svetla”, dodao je Braun.

Budućnost tehnologije za kućne ljubimce

Vlasnici kućnih ljubimaca su optimisti u pogledu prednosti koje tehnologija može da unese u život njihovih kućnih ljubimaca. Ali ovaj optimizam ide uz određenu obazrivost – kao što je slučaj i sa njihovim ličnim uređajima, vlasnici takođe žele da budu sigurni da su njihovi ljubimci zaštićeni u digitalnom svetu.

Uprkos tome, ova studija ukazuje na želju za stalnim inovacijama među vlasnicima kućnih ljubimaca. Preko tri petine (62%) ispitanika misli da je funkcija prihvatljiva za ljubimce jednako važna kao i za ostale članove porodice, dok skoro polovina (49%) želi da vidi razvoj tehnologija prihvatljivijih za ljubimce u budućnosti.

Povezana vest:  Samsung aplikacijama do pametnijeg štampanja

„S obzirom da naši domovi postaju pametniji i bolje povezani, način na koji brinemo o svojim ljubimcima nastaviće da se poboljšava zahvaljujući novim pametnim tehnologijama koje će biti deo ,ne samo našeg svakodnevnog života i rutine, već i života kućnih ljubimaca sa kojima delimo dom.

Imajući u vidu da mlađe generacije sve više prihvataju pametne uređaje i da broj ljudi koji imaju kućne ljubimce takođe raste, pametna tehnologija napravljena u skadu sa tom činjenicom je sledeći logičan korak“, komentariše dr Ilijena Hirski-Daglas, predavačica interakcije između životinja i računara na Univerzitetu u Glazgovu, koja je sarađivala na Studiji o životu sa kućnim ljubimcima za 2022. godinu.

O kompaniji Samsung Electronics

Samsung inspiriše svet i oblikuje budućnost idejama i tehnologijama koje donose transformaciju. Kompanija redefiniše svetove televizora, pametnih telefona, nosivih uređaja, tableta, digitalnih uređaja, mrežnih sistema i memorije, LSI sistema, livenih i LED rešenja. Za najnovije vesti posetite http://news.samsung.com.

O Studiji o životu sa kućnim ljubimcima:

Istraživanje agencije Opinium je obuhvatilo ukupno 6501 vlasnika kućnih ljubimaca, 2000 u UK, po 1000 u Francuskoj, Nemačkoj i Španiji, 1001 u Italiji i 500 u Poljskoj. Obavljeno je u šest zemalja primenom onlajn metodologije ove agencije. Terenski rad je obavljen od 31. oktobra do 7. novembra 2022, u zavisnosti od zemlje.

[1] Od 197 miliona domaćinstava u EU u 2021, oko jedne četvrtine je imalo decu koja žive sa njima (24%):

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/edn-20220601-1

[2] U 2021. godini je 90 miliona domaćinstava u EU imalo kućnog ljubimca (46% domaćinstava): https://europeanpetfood.org/about/statistics/