Kaspersky LOGO

Nepoštena igra: igrači igrica na meti sajber kriminalaca

Prema podacima sigurnosne mreže Kaspersky Security Network*, stručnjaci kompanije Kaspersky Lab, tokom 2012. godine, beleže 7,000 svakodnevnih pokušaja da igrači igrica širom sveta budu zaraženi virusima. Napadi su organizovani sa ciljem pristupanja ličnim podacima korisnika, kao što su lozinke za pristup onlajn igricama i onlajn bankarskim sistemima. Što se igrica tiče, zlonamerni korisnici pokušavaju da ukradu avatare i in-game predmete da bi nakon toga prodali ovu virtuelnu robu za pravi novac. U slučaju onlajn bankarstva, sajber kriminalci imaju cilj da ukradu novac direktno, sa stvarnih bankovnih računa.
Kako stručnjaci kompanije Kaspersky Lab to otkrivaju, zlonamerni korisnici igračima svakodnevno šalju u proseku 10 i-mejlova sa zlonamernim linkovima i prilozima, pored približno 500 pokušaja da virusima zaraze igrače putem napada na bazi pretraživača. Povrh toga, kompanijina „kolekcija“ zlonamernih programa koji su usmereni ka onlajn igricama raste po stopi od 5,000 novih programa dnevno.
Jedna od omiljenih taktika zlonamernih korisnika u svetu onlajn igrica jeste, naravno, društveni inženjering – „fišing“ odabranih. Na primer, sajber kriminalci se pozivaju na imena dobro poznata u svetu onlajn igrica i očajnički pokušavaju da namame igrače na svoje lažne sajtove kako bi ukrali lozinke registrovanih naloga igrača. Stručnjaci kompanije Kaspersky Lab u 2012. beleže 15 miliona pokušaja posete „fišing“ sajtovima dizajniranim tako da izgledaju kao stranice jedne od najvećih kompanija za razvoj onlajn igrica. Kako se ispostavlja, i do 50,000 pokušaja preusmeravanja na „fišing“ sajtove dešavalo se svaki dan. Na sreću, sve napadnute korisnike sačuvao je stručni anti-fišing sistem ugrađen u softver za internet zaštitu Kaspersky Internet Security, koji je na vreme registrovao pretnje.
Pretnje usmerene ka igračima detektovane su širom sveta, ali naravno, ne u jednakim koncentracijama svuda u svetu jer je broj pretnji u direktnoj korelaciji sa brojem aktivnih igrača koji se nalaze u različitim zemljama. Top 3 zemlje u 2012. ka kojima su pretnje bile usmerene bile su Rusija, Kina i Indija. To su zemlje u kojima se igrači suočavaju sa najvećim rizikom od infekcije virusima i kasnijim krađama avatara i in-games predmeta. Takođe, želimo da napomenemo da se ova top lista manje-više nije menjala tokom nekoliko godina i, nažalost, nema razloga da očekujemo da zlonamerni korisnici smanje svoj interes u ovoj oblasti.
Uprkos svemu, sasvim je moguće zaštititi sebe i svoj alter ego u igrici od napada sajber kriminalaca. Na prvi pogled, preporuke eksperata jesu nešto što bi trebalo da bude već poznato, ali su se u praksi ipak pokazale kao vrlo korisne. Stručnjak kompanije Kaspersky Lab, Sergey Golovanov, predlaže igračima da se pridržavaju sledećih jednostavnih pravila ponašanja na internetu:
„Prvenstveno, potrebno je da budemo oprezni kada primamo i-mejlove koji sadrže, na primer, zahtev od administratora servera onlajn igrice za ličnim informacijama o našem nalogu ili o ponudi autorizacije pod određenim izgovorom. Nemojte odmah samo kliknuti na link – to može biti fišing sajt.
„Dalje, ne preuzimajte nezvanične pečeve sa sumnjivih izvora – lako možete završiti preuzimajući trojanca koji bi se onda infiltrirao u vaš sistem i počeo sa krađom svih vaših lozinki. I ne mislim samo onih za onlajn igrice, već i za bankarske kartice, ukoliko vaša banka nudi onlajn usluge. Imajući ovo u vidu, svi koji igraju igrice mogu razmotriti korišćenje do-to-date virtuelne debitne kartice koja im omogućava da ograniče svoju potrošnju do iznosa koji oni izaberu – bez rizika da će neko opustošiti njihov račun „
Neki od zlonamernih korisnika mogu čak nadmudriti i najopreznije korisnike. Zato stručnjaci svesrdno preporučuju korišćenje profesionalnih bezbednosnih rešenja. Na primer, program Kaspersky Internet Security 2013 sadrži najviše tehnologije danas dostupne za otkrivanje i blokiranje štetnih programa – posebno anti-fišing, automatsku bezbednost od iskorišćavanja, virtuelnu tastaturu za unos korisničkih imena i lozinki, kao i mnoge druge funkcije. Osim toga, sadrži i poseban režim rada igrica koji radi sa minimalnim smetnjama ili opterećenjem za sistemske resurse i koji isključuje obaveštenja čim je igrica pokrenuta.
*Ovi podaci bivaju prikupljani uz saglasnost učesnika unutar sigurnosne mreže Kaspersky Security Network (KSN), koja okuplja milione korisnika proizvoda kompanije Kaspersky Lab širom sveta. KSN automatski prikuplja informacije o pokušajima infekcije ili pokušajima preuzimanja i pokretanja sumnjivih fajlova na računarima korisnika. Ovi podaci kasnije bivaju korišćeni za analizu pomoću centralnog servera kompanije Kaspersky Lab.

Povezana vest:  Samsung najavio nove LEVEL U bežične slušalice