Na Tvrđava teatru iduće nedelje sedam predstava
Iduće sedmice na smederevskom festivalu Tvrđava teatar biće prikazano sedam predstava.
Posle 15 godina, somborsko Narodno pozorište u ponedeljak, 16. avgusta, ponovo gostuje u Smederevu sa predstavom „Kate Kapuralica“ Vlaha Stuli Stulića.
Somborsko pozorište izvodi najpoznatije delo Vlaha Stulija, rođenog u Dubrovniku krajem 18. veka, komediju „Kate Kapuralica“ čiji je izvorni naslov „Komedija Kate Sukurlića među vratima od Peskarije“, sačuvanu u izvornom rukopisu.
Predstavu je režirao i muziku za predstavu odabrao Jagoš Marković.
Somborsko pozorište premijerno je izvelo prvu postavu te komedije 1995. godine. Za tri godine igre Somborci su za tu komediju dobili 33 nagrade. Predstava je obnovljena u maju ove godine.
U utorak, 17. avgusta teatar na štulama Pavana, iz Amsterdama, uz prateću akrobatiku, igru i živu muziku izvešće dve predstave.
U 19.00 u parku i na šetalištu performans „Vilenjaci“ (Folletti) od 20.00 sati „Boje“ (Colours) Teatar Pavana osnovan je 1993. u Veneciji kao malo profesionalno ulično pozorište.
Publika će 18. avgusta videti predstavu glumaca novosadskog Narodnog pozorišta koji će tumačiti tekst Imre Madača „Čovekova tragedija“ u adaptaciji Kate Đarmati i Kokana Mladenovića.
Atelje 212 nastupiće 19. avgusta sa predstavom „Proslava“ koju je režirala Iva Milošević, a u petak, 20. avgusta Teatar an Val iz italijanskog grada Sasari igraće na gradskom trgu „uličnu“ predstavu „Brigada urbane harmonizacije“.
U petak uveče žiri će objaviti imena glumaca i predstava nagrađenim na drugom Tvrđava teatru u Smederevu.
Povezana vest: Predstavljamo vam novo izdanje "Kreativnog centra" - UČIMO DA MISLIMO 1 - zbirku za uvežbavanje školskog gradiva iz predmeta srpski jezik, matematika, svet oko nas i građansko vaspitanje. Mlađa deca spontano koriste misaone veštine. Ona uče da budu samostalna istražujući, proučavajući okolinu, koristeći logiku i rasuđivanje, isprobavajući nove stvari i razmišljajući kreativno. Tokom sazrevanja i ulaženja u obrazovni sistem, njihova prirodna radoznalost i sposobnost instinktivnog rešavanja problema ne angažuju se onoliko koliko bi to bilo moguće. Često čujemo kako u redovnoj nastavi nedostaje materijala koji bi pomogao učenicima da nauče i razviju kritičko mišljenje kao jedan od oblika mišljenja višeg reda. Misaone veštine koje spadaju u kategoriju mišljenja višeg reda nisu veštine poput pamćenja informacija ili računanja sa poznatim podacima, koji se često koriste u mnogim nastavnim predmetima. To su veštine koje prožimaju kompletan nastavni proces, kao i vannastavne aktivnosti, veštine koje služe da se ono što je naučeno primeni u novim situacijama. U radnoj svesci Učimo da mislimo 1, u izdanju Kreativnog centra, nalazi se mnoštvo raznolikih vežbanja kojima se dete podstiče da mišljenje višeg reda primenjuje u rešavanju jezičkih, matematičkih, logičkih i drugih zadataka u mnogim nastavnim oblastima, ali i u svakodnevnim životnim situacijama. Knjiga Učimo da mislimo 1 namenjena je učenicima prvog razreda osnovne škole i sadrži: preko 50 pojmova čija primena utiče na razvoj mišljenja višeg reda; 150 zadataka koji će pomoći učenicima da nauče kritički i kreativno da razmišljaju; aktivnosti usmerene na pojam koji je ključan za pokretanje misaonog procesa; aktivnosti za sticanje praktičnog iskustva i povezivanje misaonih veština s realnim životnim situacijama. Polazna tačka svakog vežbanja u knjizi jeste reč koja je ključna za pokretanje misaonog procesa, kao i njena definicija. U tekstu zadatka ova reč je istaknuta, kako bi učenici uočili kada i kako upotrebljavaju datu misaonu aktivnost. Aktivnosti koje se nalaze u knjizi Učimo da mislimo 1 nisu onakve kakve su učenici vežbali u školi. Ove aktivnosti će im pomoći da njihov mozak radi na potpuno nov način. Pitanja su često takva da nemaju samo jedan tačan odgovor. Zato autori ove knjige ohrabruju male čitaoce da odgovaraju onako kako oni misle da je ispravno i na početku zbirke im nude deset izuzetno korisnih saveta za rešavanje zadataka. „Iako su sve misaone veštine važne, učenici najviše prakse stiču u uvežbavanju pamćenja, prepoznavanja, poistovećivanja i razumevanja. Zato se u ovoj knjizi fokusiramo na misaone veštine koje su zahtevnije za usvajanje, kao što su analiziranje, predviđanje, stvaranje, sastavljanje, organizovanje, procenjivanje, kreiranje, kritičko mišljenje i rešavanje problema. Ljudi sa razvijenijom veštinom kritičkog mišljenja ostvaruju veća postignuća, bez obzira na predznanje o datoj temi. Oni uspešnije stiču nova znanja i umeju da pristupe rešavanju problema. Istrajniji su i znaju kako da na produktivan način iskoriste poteškoće s kojima se suočavaju kako bi pronašli rešenje.“, ističu autori zbirke Učimo da msilimo 1. Ovde možete prelistati izdanje:
Potom će Narodno pozorište iz Novog Sada, mađarska scena, igrati za nagrađene „San letnje noći“ reditelja Zoltana Puškaša u dramatizaciji Kate Đarmati.
Zbog bolesti glumice Jelene Bartulović, kraljevačko pozorište otkazalo je učešće na smederevskom festivalu Tvrđava teatar. Bartulović u predstavi tog pozorišta „Putujuće pozorište Šopalović“ tumači lik Jelisavete.
Publika je do sada u malom i velikom gradu smederevske tvrđave gledala pet predstava, a sutra je slobodan dan zbog otkazivanja predstave Kraljevčana.