Dodela stipendija Fondacije Beogradskog dramskog pozorišta mladim umetnicima Mini Nenadović, Stanilsavi Staši Nikolić i Luki Grbiću, održana je danas u prostorijama tog teatra.

U želji da očuva svoje mesto među vodećim umetničkim kućama u zemlji i regionu, Beogradsko dramsko pozorište (BDP) je u julu 2019. osnovalo Fondaciju, sa precizno definisanim ciljem – da unapredi repertoarsku politiku i podstiče razvoj savremene pozorište umetnosti.

Fondacija je tim povodom pred sebe postavila važnu misiju, a to je podrška radu mladih pozorišnih umetnika, a prvi stipendisti su glumci Mina Nenadović, Stanislava Staša Nikolić i Luka Grbić, već prepoznatog talenta i uveliko afirmisani, iako sasvim mladi.

Voditelj ceremonije, glumac i član BDP-a Slobodan Boda Ninković postavio je isto pitanje za svo troje mladih glumaca, a ono glasi – zašto su izabrali baš glumu za svoj životni poziv.

“Za mene je gluma najlepši posao na svetu i mislim da ne bih mogla sebe da zamislim u bilo kom drugom poslu”, izjavila je Mina Nenadović i dodala da apsolutno uživa u čarima glume i na samom Fakultetu dramskih umetnosti, kao i van te ustanove u angažmanima.

Povezana vest:  Autorski tim predstave „Bludni dani kuratog Džonija“ nije plaćen ni posle godinu dana od strane Novosadskog pozorišta

Mlada dramska umetnica je ćerka glumca Nenada Nenadovića, stalnog člana pozorišta “Boško Buha”.

Ostvarila je do sada 12 zapaženih uloga u filmovima, TV serijama (“Komšije”, “Žigosani u reketu”), kao i u predstavama u “Boško Buhi” i Teatru “Vuk”, a i pored profesionalnog angažmana ostvarila je prosečnu ocenu 9.

Na istoj klasi glume FDU kod profesora Srđana Karanovića, sa Minom studira Luka Grbić, na 3. godini glume.

“Najsrećniji sam u životu što se bavim glumom i zaista ne bih nikada mogao da se bavim nečim drugim. Ako bih možda ikada sebe zamislio u nekom drugom poslu, onda ću se i time baviti, ovako, samo gluma”, pun utisaka je bio Grbić.

Glumom je počeo da se bavi u Umetničnoj radionici Tijane Kesić, sa svega sedam godina.

Kao polaznik te radionice igrao je u više predstava, bio je voditelj “Glumijade”, prvog međunarodnog festivala dečje dramske igre.

Prvu filmsku ulogu imao je u krimi hit ostvarenju “Južni vetar” (2018) Miloša Avramovića, a za tu rolu, Grbić je nagrađen kao najbolji debitant na 53. festivalu „Filmski susreti” u Nišu.

Povezana vest:  DŽEJMI OLIVER I FOOD TUBE USKORO PREDSTAVLJAJU TRI NOVA KUVARA- PORODIČNI KUVAR, UKUSI ITALIJE I POSLASTICE

Zanimljivo je da je Grbić paralelno sa završnom godinom Prve beogradske gimnazije, upisao studije na FDU, a član je Mense.

Na sceni BDP-a je debitovao u aprilu premijerom komada “Divlje meso“ Gorana Stefanovskog, u režiji Jagoša Markovića, a upečatljivu rolu je imao i nedavno u drami “Sin” Florijana Zelera, rediteljke Ane Tomović, na velikoj sceni Ateljea 212.

Igrao je već u TV serijama “Tajne vinove loze”, “Švindleri”, “Biser Bojane”, a uskoro ga očekuje premijera nastavka filma “Južni vetar: Ubrzanje”.

“Možda mi mladi možemo glumom kao umetnošću da ulepšamo ovaj svet”, nadahnuto je istakla Stanislava Staša Nikolić, koja je diplomirala na FDU u Beogradu, u klasi profesorke Marije Milenković, i sada je polaznik master studija.

Glumu je upisala sa 17 godina i bila prva na listi kandidata koji su primljeni, a talentovana umetnica je već osvojila tri nagrade: „Mata Milošević“ za glumu, „Branimir Ðorđević“ za dikciju, a izabrana je za studenta generacije.

Povezana vest:  Dobri Duhovi Savamale

Na pozornici BDP-a je igrala u predstavi “Idealan muž” Oskara Vajlda, u režiji Predraga Štrpca.

Slobodan Boda Ninković je poručio mladim nadama da je najvažnije da traju i istraju u ovom maratonu koji se zove gluma, odnosno da je zapravo teatar – bazična umetnost.

U savremenoj eri hiper-produkcije domaćih TV serija, stariji kolega Ninković je napomenuo da je danas mladima nikad lakše ni brže da dostignu popularnost.

Ipak, dao im je savet da je ovo tek početak, da karijera glumca podrazumeva trajanje, a ne trenutak.

Planovi Fondacije BDP-a, zasnovani na mnogim značajnim aktivnostima, ne podrazumevaju samo kreativno-umetnički, već i marketinški i obrazovni razvoj primarno matičnog pozorišta, pa tako i kompletnog teatarskog okruženja.

Među te aktivnosti spadaju – pomaganje u angažovanju svetskih imena pozorišne umetnosti, podsticaj prevođenja savremenog evropskog dramskog teksta, pomaganje u produkciji post-dramskog pozorišnog izraza, podrška realizaciji značajnih međunarodnih gostovanja BDP-a, podrška radu mladih pozorišnih umetnika i razvoja pozorišne publike i mnoge druge.

PHOTO: Antonio Ahel/ATA Images