Kada kažete Pariz odmah pomislite na ljubav, modu, zabavu i La Vie Parisiénne, ili toliko željeni pariski život, čiju bi atmosferu svako od nas želeo bar malo da oseti. Upravo nam u Beograd početkom oktobra stiže PARISKI ŽIVOT – nova muzička poslastica, opereta Žaka Ofenbaha, koju priprema već dokazana autorska ekipa kada je muzički žanr u pitanju: Robert Bošković, radi režiju i adaptaciju, Vesna Šouc je dirigent, koreograf je Milica Cerović, scenografiju potpisuje Vesna Režić, a kostimografiju Duška Nešić. Dramaturgiju, prevod i adaptaciju potpisuje Igor Weidlich, dok su mu u prepevu stihova pomogle Vesna Šouc i Barbara Kajin. Dizajner svetla je Srđan Jovanović, dizajner zvuka Dušan Arsikin, autor lutaka je Dražen Matijašević, dok su ostali saradnici i asistenti: Isidora Goncić i Anja Orelj (režija), Nina Kuzmić (scenografija), Anđela Bajagić (kostimi), Jovana Ikonić (scenski pokret).

Priča se vrti oko dva pariska bonivana koji se bore za naklonost svetski poznate glumice, u sve će se umešati vereni, ali nestašni švedski baron koji je u Francusku došao da okusi čari koje skriva Pariz, a u ovoj ljubavnoj zavrzlami nezaobilazan je bogat i strastveni Brazilac. Ko je na kraju pobednik ljubavnog pohoda imaće prilike da vidi publika Opere i teatra Madlenianum već 1. oktobra, kada je zakazana premijera, tj. 8. oktobra kada je prva repriza.

Povezana vest:  U štampi drugo izdanje knjige „Beograđanke" Igora Marojevića

 Ljubitelji mjuzikla, operete, dobrog i iskrenog humora i raskošne scenografije i kostimografije imaće priliku da uživaju u opereti PARISKI ŽIVOT kompozitora Žaka Ofenbaha (Jacques Offenbach), koja je premijeru i svetski uspeh doživela 1866. u Parizu. Libreto su tada napisali Henri Meilhac i Ludovic Halévy. Zbog zahtevne savremene publike reditelj je sa dramaturgom operetu sveo na tri čina i trajanje od dva sata i 10 minuta, pri tome je ubacio i nadaleko čuveni Kan kan Ž. Ofenbaha iz njegove opere Orfej u podzemlju, po kome su mnogi francuski klubovi postali poznati.

Povezana vest:  Autorka bestselera Sobarica Nita Prouz dolazi u Srbiju

Dašak Pariza u ovom raspevanom i razigranom muzičkom komadu doneće veliki ansambl predstave koju predvode: Vasa Stajkić, Dimitrije Cincar-Kostić, Arsenije Tubić, Đorđe Viktor Vlajić, Branislava Podrumac, Jana Pogrmilović, Anja Orelj, Miloš Đorđević, Srđan Timarov, Vladimir Andrić, Ana Cvetković, Dragana Popović, Ivana Medić, Đorđe Stojković i Žarko Stepanov. U ovoj ljubavnoj vrtešci zdušno im pomažu: Vesna Đurković, Mina Gligorić, Nevena Đoković, Ana Bartoli, Vanja Milačić, Sara Bojić, Petar Đurđević, Milan Milosavljević, Đorđe Kreća, Nemanja Bajić, Milena Moravčević i Marija Pantin. Muzičke pripreme pored Vesne Šouc, kao korepetitori prate Dragana Anđelić Bunjac i Barbara Kajin. Orkestar Opere i teatra Madlenianum predvodi koncert majstor Vesna Janssens. Brojni horski i plesni ansambl ovog složenog muzičkog komada je, kao i solisti, morao da prođe nekoliko krugova audicija da bi se izborili za učešće u ovom projektu.

Povezana vest:  Multimedijalni konkurs i radionica za studente - Voyage Bleu / Plavo putovanje

Probe su već uveliko u toku, deo scenografije i kostima su u pripremi. Reditelj Roberto Bošković je rekao da je najzahtevnije u pripremi ove operete pored kreativnog dela, pripreme scenografije, kostima i režijske ideje, bilo napraviti stvarno dobar glumački ansambl.

„Mene su učili, kao glumca i reditelja, da ako imaš dobru podelu to je dobrih 30 posto predstave. Madlenianum je jedno od retkih pozorišta koje na takav način angažuje glumce, a za ovaj projekat se prijavilo skoro 300 glumaca, pevača I igrača iz Beograda i drugih mesta Srbije i regiona.“ Sa svima njima Bošković sa saradnicima radi na novoj priči i dinamici, sa britkim humorom koji izlazi u muzičke numere, od kojih je gotovo svaka iskoreografisana.

Opereta se peva na srpskom, a titl je na engleskom jeziku.

Foto: Zoran Škrbić