kokan_mladenovic_atelje

Mladenović: Sukobi u Ateljeu postoje od mog dolaska

Upravnik Ateljea 212 Kokan Mladenović rekao je danas da su sukobi unutar te kuće eskalirali nakon intrigantne predstave „Zoran Đinđić“ Olivera Frljića, ali da sukob „tinja“ još od njegovog dolaska za upravnika, pre tri godine.
-Ne možemo smatrati tu predstavu za osnovu mojih problema, ovoga sukoba i štrajka. Ona je izazvala raskol u ansamblu, ali ne mislim, ni ja (kao ni glumci) da je to jedini razlog za ovaj sukob, koji tinja od mog dolaska u Atelje – rekao je Mladenović.
On je objasnio da ga je pre tri godine sačekao „intervju gospodina Tihomira Stanića protiv njegove kandidature za mesto upravnika, kao i gospođe Gorice Popović u kome kaže da “upravnik Mladenović neće izdržati ni tri meseca”.
Mladenović je ispričao da je 15 dana pre premijere predstave “Zoran Đinđić” sedeo u bifeu Ateljea i sa “štrajkačima” dogovarao petu sezonu, kao i da je svim glumcima saopšteno da zbog specifičnosti Frljićevog komada mogu da izađu iz predstave kad god žele bez ikakvih konsekvenci, što je uprava kuće ispoštovala.
On je naveo da je Upravni odbor tri godine jednoglasno usvajao sve predloge i da su “sa radošću pravili zajedničke planove”.
-Pobrani uspesi Ateljea su i uspesi ansambla. To su zajednički uspesi, tako da negiranje onoga što smo zajedno napravili je u najmanju ruku nerazumno – dodao je on.
Mladenović je kategorički odbacio optužbe da se “menja shodno promeni političkih prilika” i da je zbog toga 2010. godine cenzurisao predstavu Anđelke Nikolić “Da nam živi, živi rad”, dok je slična politička provokacija ostala u Frljićevoj predstavi.
-Ja ne bežim od političkog teatra. U rukopisu Olivera Frljića postoji ozbiljno umetničko opravdanje za radikalnu političku intervenciju. U predstavi “Da nam živi, živi rad” politička provokacija ni na koji način nije utemeljena – objasnio je Mladenović.
Upravnik Ateljena 212 je rekao da su pojedini delovi iz projekta Nikolićeve izbačeni, jer su članovi umetničkog saveta – od najstarijeg glumca do najmlađeg dramaturga, procenili da nisu “pozorišno valjani”.
-Ja ne mislim da sloboda govora u pozorištu ima veze sa politikom. Mislim da pozorište mora da počiva na slobodi govora imalo veze sa politikom ili ne. Ako postoji slobodno pozorište u regionu trenutno, onda je to Atelje 212 i tu ne postoji cenzura – naglasio je on.
Mladenović je ponovio argumente ranije iznete u prilog svojoj tvrdnji da ne postoje ni ekonomski ni profesionalni osnovi za štrajk glumaca i ocenio da se ?ozbiljno pozorište ne može svoditi na lične simpatije i empatije?.
-Dvadesetpet glumaca, ma kako popularni, a ja sam ponosan što imamo popularni ansambl, ne može da drži kao taoce većinu zaposlenih u Ateljeu koji podržavaju ovo što radimo i koja hoće da nastave put započet pre tri godine – kazao je upravnik.
-Taj monopol na Atelje – to ‘Kosovo je srce Srbije’ i Atelje je vlasništvo njegovih glumaca, to prosto nije tačno, to je ostatak jednog običajnog prava i jedne mitske svesti – naglasio je on.
On je istakao da je Atelje 212 učetvorostručilo svoj prihod na blagajni za protekle tri godine, udvostručio broj gledalaca i ostvario rekordan broj nagrada, koji predstavlja ?gotovo trećinu svih nagrada dobijenih za 55 godina istorije tog teatra?.
-U svim stručnim i profesionalnim parametrima mi imamo vrhunske parametre?, istakao je on.
Mladenović je ubeđen i da ovaj sukob, između ostalog, nastaje zbog toga što pokušava da “inovira model poslovanja.
-U Srbiji više ne postoji para ni za šta, pa ni za kulturu. Ne možemo se ponašati, funkcionisati po tom sovjetskom modelu pozorišta iz šezdesetih godina. Nigde u svetu više ne postoje nezarađene plate, sem u našim pozorištima i to u nekim – naveo je on.
On je rekao da ne postoji problem koji se ne može rešiti, da moraju da razgovaraju i da ostaje pri tome da svako mora da obavlja svoj posao, optuživši glumce za odbijanje uloga i odustvovanje iz pozorišta zbog drugih obaveza, čime su, prema njegovim rečima oštetili kuću za šest miliona dinara.
Veći deo glumačkog ansambla (25 od 33 člana) održao je 17. septembra jednočasovni štrajk upozorenja, zahtevajući Mladenovićevu smenu sa mesta upravnika, zbog čega je prva predstava u novoj sezoni Ateljea 212 kasnila sat vremena.

Povezana vest:  Bestseler Njujork tajmsa "Umreti ponovo" Tes Geritsen u prodaji