A Peeping Tom 4Belgijska trupa u BDP-u na 7. Beogradskom festivalu igre
Na 7. Beogradskom festivalu igre sinoć je na sceni Beogradskog dramskog pozorišta nastupila belgijska plesna trupa „Piping Tom“ (Peeping Tom) sa najnovijom predstavom „Ulica Vandenbranden br. 32“, projektom umetničkog i bračnog para koreografa Gabrijele Karizo i Frenka Šartijea.
Gosti iz Brisela, prvi put pred našom publikom, izveli su neobično duhovitu, dinamičnu crnohumurnu predstavu o duboko sakrivenim, intimnim predelima ljudske duše, izvanrednim spojem glume, pantomime, pesme, igre i impozantne scene.
Kada je koreograf Karizo juče na konferenciji za novinare kazala da je naziv trupe Piping Tom (voajer) preuzela iz sopstvene koreografije “Karavan”, u kojoj je publika zbivanja na sceni mogla da prati kroz male prozore tog karavana u pokretu, da postavke ove trupe uvek polaze od konkretnog pojma koji se kroz igru razvija imaginacijom, novinari nisu ni slutili šta će videti na sceni BDP-a. Za razliku od prethodnih koreografija, koje su bile smeštene u zatvorene prostore, najnovija „Ulica“ „seli“ se u otvoren prostor za čiju je postavku na scenu bio potreban pun šleper rekvizita dopremljen iz Belgije. Već na početku predstave festivalska publika bila je iznenađena do sada neviđenom scenom: dve barake smeštene među vrhove planina, osvetljene tako da se može „zaviriti“ šta rade ukućani, ušuškane u dubok sneg koji je raskošno posut po troslojnom sunđerastom podu po kome su klizili, padali u grču neuzvraćene ljubavi i potrage za smislom življenja članovi izopštene, usamljene zajednice na kraju puta.
Polazna tačka za predstavu bio je čuveni Imamurin film “Balada o Narajami“, ali priču o tome kako lični izbori oblikuju tok ljudskog života zajednički su kreirali koreografi Karizo i Šartije sa mladim igračima, izabranim na audiciji. Igrači iz celog sveta: Jos Baker, Eurudike De Beul, Mari Gajzelbreht, Hun-Mok Jung, Seoljin Kim i Sabine Molenar. Osobeni umetnički izraz, uz uspavanke Igora Stravinskog i deo iz „Žar ptice“, kao i kompozicije Huana Karlosa Tolosa, oduševili su publiku, koja je aktivno učestvovala u događajima „Ulice“, grohotom se smejala duhovitim rešenjima, sa nevericom gledala šta sve telo vrhunskih igrača može da iskaže.
Belgijska trupa, česti gosti važnih festivala sa kojima rade koprodukcije, kod nas je došla zahvaljući Cankarjevom Domu Ljubljana, jednim od mnogih kopruducenata najnovijeg projekta koreografskog para iz Brisela. Sa ovom predstavom trupa iz Brisela uspešno je gostovala u Nemačkoj, Francuskoj, Španiji, slede Japan, Brazil i Australija do kraja sezone.
Argentinka Karizo, igračica koja je do devetnaeste godine u Univerzitetskom baletu Kordobe ostvarila i svoje prve koreografije, preselila se u Brisel, gde je od 1995. godine sarađivala sa Alenom Platelom, zajedno sa suprugom, francuskim igračem Šartijeom, sa kojim je 2000. godine osnovala trupu „Piping Tom“. Poznata trilogija koreografskog para „Bašta“, Salon“ i „Suteren“, kao i najnovija predstava „Ulica“, sledi početnu ideju stvaranja drugačijih predstava u kojima je, pored igre, važna dobra dramaturška priča
Povezana vest:  Stefan Milenković i orkestar Muzikon oduševili publiku u Botaničkoj bašti