Jazz festival – evropsko lice Srbije
Nišville i u “New Europe” magazinu
Ovogodišnji press, video i (pogotovo) web clipping Nišville jazz festivala, kada je reč o domaćim ali i stranim medijima – potvrdio je dalji rast publiciteta festivala. Svojevrsna kruna medijske pažnje je tekst pod naslovom “Nišville – evropsko lice Srbije” objavljen u poslednjem broju magazina “New Europe” koji izlazi u Briselu – sedištu Evropske Unije.
Magazin koji već skoro dve decenije izlazi u Briselu “New Europe” – nezvanično glasilo Evropske unije, objavio je u poslednjem broju (950, od 28 svgusta do 3. septembra) na pola strane (19) tekst o Nišville jazz festivalu pod naslovom “Nišville – evropsko lice Srbije”, a tekst je uz fotografiju najavljen i na naslovnoj strani magazina.
U uvodnom delu teksta pod naslovom “Nišville – evropsko lice Srbije” magazin “New Europe” predstavlja upravo završeno izdanje festivala, a u nastavku, podseća da je “nezaobilazni sadržaj lične karte svih zemalja, kandidata za članstvo u Evropskoj Uniji i implementacija evropskih vrednosti kulture i umetnosti“ i konstatuje da je „jedan od nesporno ispunjenih uslova Srbije na putu ka Evropi je postojanje jedinstvenog festivala umetničke muzike kakav je Nišville – najposećeniji jazz festival jugositočne Evrope koji dosledno brani evropske vrednosti multikulturalnosti i strpljivo neguje muzički ukus pojedinaca“ – kaže se u tekstu.
U tekstu se ukratko podseća na put Nišvilla „ čiji je početak bio u uslovima ekonomskih sankcija, nedostatka sponzora, preko bombardovanja i svetske ekonomske krize“ i konstatuje da se tokom tog perioda od 17 godina, a naročito u poslednjim etapama, „Nišville stvorio svojevrstan brend – publiku koja razume i voli jazz“, pa samim tim i sam postao „brend umetničke muzike, čemu u prilog idu i nagrade i priznanja Ministarstva trgovine i uslugea, Privredne komore Srbije, – kao i na status i podršku koji je festival dobio od Grada Niša, Ministarstva kulture i Turističke organizacije Srbije
„Uspešno kombinujući avangardu i klasiku džeza sa muzikom nastalom fuzijom džeza sa drugim muzičkim pravcima, Nišville je uspeo da multiplicira publiku – što još više dobija na značaju kada se zna da je sve to postignuto u siromašnom gradu na juge Srbije – Nišu, desetostruko manjem od prestonice Beograda i sa višestruko manjim sponzorskim i tržišnim potencijalom“ – kaže se izmedju ostalog u tekstu.
U više navrata se ističe zasluge osnivača i direktora Nišvilla Ivana Blagojevića, a u zaključku teksta „Nišville – evropsko lice Srbije“ kaže se i: „Ako se Srbiji uskoro osmehne članstvo u EU, deo zahvalnosti dugovaće i doslednim naporima pojedinca na odbrani evropskih vrednostima kakve je u njen status ugradio Ivan Blagojević“.
Leave A Comment