Spandau Ballet oduševila publiku u Beogradskoj areni

Spandau ballet su bili pioniri „novog romantizma“, inspirisavši se zvukom grupe Roxy Music, ali i modom tog vremena. Popeli su se 1980. godine visoko na britanske top liste sa energičnom kompozicijom „To Cut A Long Story Short“, s kojom su i počeli koncert u Beogradu – obučeni elegantno kao da osamdesete nisu prošle.
Grupa je bila poznata po odličnim koncertima, i u Beogradskoj areni nije pružila ništa manje od toga.
Za sat i 40 minuta, Toni Hedli, braća Gari (Gary) i Martin Kemp (Camp), Stiv Norman (Steve) i Džon Kibl (John Keble) odsvirali su sve svoje hitove, među njima klasike „True“, „Gold“, „Ćant No1 (I Don’t Need This Prešure On) i „Through The Barricades“, a publiku su od samog početka držali na nogama.
Petorka iz Londona je u Beogradu poslednji put svirala pre više od dve decenije (1986), kada je bila na vrhuncu slave, a pevač Toni Hedli je odustvo prokomentarisao rečima: „Izvinite što nas nije bilo 23 godine. Baš smo imali dugačak odmor“.
Spandau ballet su se razišli 1990. godine u ne baš dobrim odnosima; u međuvremenu su se sudili oko udela u autorskim pravima na pesme, a 2008. godine su odlučili da se pomire. Prošle godine su snimili album obrada sopstvenih pesama i ponovo počeli da rade ono što je Hedli juče pred beogradskim novinarima nazvao „najboljim poslom u njihovim životima“ – da sviraju koncerte.
Svirka u Beogradu je Spandau Ballet – u prva ovogodišnja na evropskom delu turneje, simbolično nazvane „Reformation Tour“. Koncert je protekao u znaku izuzetne uvežbanosti i raspoloženja grupe, a Toni Hedli je bio u odličnoj pevačkoj formi, potpomognut pratećom vokalistkinjom u nekoliko pesama.
Spandau ballet su verno rekonstruisali zvuk sa studijskih snimaka, ali su se upuštali i u improvizacije, kao što je bio „duel“ gitariste Garija Kempa i saksofoniste Stiva Normana u atmosferičnoj soul baladi „I’ll Fly For You“ (1984).
Grupa se nije samo ograničila na hit singlove, pa je publika mogla da čuje i albumske kompozicije kao što su „Virgin“, „Always In The Back Of My Mind“ i „With The Pride“, a tokom ove poslednje na bini su bili samo Gari Kemp sa akustičnom gitarom i Toni Hedli.
Spandau ballet je sa priličnim uspehom izveo i kompoziciju „Once More“, jednu od dve nove pesme koje su priključene istoimenom albumu obrada, ali je istinski žar publike očekivano pobudio pesmama „Through The Barricades“, „Instinction“, „Communication“, „Lifeline“, „Ćant No1“, i „Paint Me Down“ koje za zaređale u poslednjoj trećini koncerta.
Njegov zvanični deo završen je izvođenjem transatlantskog hita „True“ (1983), koja je verovatno bila vrhunac nastupa, a usledio je bis sa energičnimm stadionskim hitom „Fight For Ourselves“ (1986) i još jednim istinskim „evergrinom“ – pesmom „Gold“ (1983).
