N1 Tim na obuci u Sarajevu 3

Timovi prvog regionalnog dvadesetčetvoročasovnog informativnog TV kanala N1 pripremaju se za start

Grupa od sedamdeset i pet novinara, kamermana i urednika prvog regionalnog 24 – časovnog informativnog kanala N1, iz Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, okupila se u Sarajevu na šestodnevnom kursu intenzivne obuke uoči zvaničnog početka rada ovog televizijskog kanala, inače ekskluzivnog partnera CNN-a u regionu.
Neke od najpoznatijih ličnosti informativnih programa televizijske industrije iz Beograda, Zagreba i Sarajeva, prvi put su radile zajedno od kada je krajem prošle godine najavljeno pokretanje N1 televizije koja će emitovati vesti 24 sata. To su buduće zvezde televizije, koje će u stilu brzog izveštavanja CNN-a prenositi nacionalne, regionalne i svetske vesti gledaocima kablovskih televizija u sve tri zemlje.
„Videti tim N1 televizije na jednom mestu, na okupu – dragoceno je iskustvo“, rekla je Maja Žeželj, voditeljka glavnih vesti na N1. „Srećna sam što sam se uverila da su se ljudi iz različitih država, gradova i redakcija, različitih godina i drugačijih iskustava tako brzo, lako i, slobodno mogu da kažem – prirodno, povezali u želji da pomere granice. Energiju koja je pokrenuta na obuci u Sarajevu dugo nisam osetila i rezadovoljna sam što sam deo N1 priče.“
Tim od sedamdeset i pet ljudi TV N1, što je otprilike polovina ukupnog broja zaposlenih u ovoj mreži, prisustvovao je seminaru sa trenerima Tomson Fondacije koja ima
50-ogodišnje iskustvo u obučavanju novinara u oblasti etičkih standarda i kvalitetnog izveštavanja u preko 100 zemalja.
„Tomson Fondacija i sarajevski trening unapredili su, kroz poseban sistem obuke, reporterske, uredničke i producentske veštine novinarskog tima N1 iz sva tri produkciona centra – kaže Jugoslav Ćosić, direktor programa N1 za Srbiju. Ovakav trening je jedinstveno iskustvo za ceo tim. Ne sećam se da je bilo sličnih projekata u ovom obimu, u prošlosti.“
Cilj treninga bio je da se članovima tima na svim nivoima pruži bolje razumevanje veština koje su potrebne za rad informativnog kanala koji 24h emituje vesti – od producenata programa do izveštača, voditelja vesti i kamermana.
„Poseban naglasak na TV N1 biće stavljan na najnovije vesti, tako da je od ključne važnosti da naši timovi nauče kako da maksimalno iskoriste fleksibilnost naših tehničkih mogućnosti“, izjavio je Brent Sadler, generalni direktor N1 i bivši međunarodni izveštač CNN-a.
Glavni finansijski investitor N1 projekta je Junajted Grupa (United Group), vodeća „pay TV“ platforma u jugoistočnoj Evropi, koja obuhvata i SBB, najvećeg kablovskog operatora u Srbiji, Telemach Slovenija i Telemach BiH, najveće kablovske operatore u Sloveniji i Bosni i Hercegovini, kao i Total TV, najveću satelitsku platformu u regionu jugoistočne Evrope. U oktobru 2013. godine, vodeći svetski investicioni fond KKR sa sedištem u Njujorku preuzeo je Junajted Grupu, što predstavlja prvu direktnu investiciju KKR-a u jugoistočnoj Evropi.

Povezana vest:  Lea Mišel: Četvrta sezona 'Gleeja' biće revolucionarna