Panel diskusija Podrzi da se odrziODRŽIVIM RAZVOJEM DO OČUVANJA PLANETE ZA BUDUĆE GENERACIJE

Održivi proizvodi, upravljanje otpadom i energetska efikasnost bile su tema panel diskusije „Podrži da se održi“ u okviru Supernatural festivala. Organizatori panela, kompanija Delhaize Serbia (Delez Srbija) i Supernatural festival sa svojim partnerima – kompanijama Strauss Adriatic, Coca-Cola Hellenic, PG „Đuričkov“ i Ekostarpak – pokušali su da na najjednostavniji način predstave šta znači održivi razvoj i zbog čega je on važan za sve činioce društva.
Svaka od kompanija čiji su se predstavnici našli u ulozi panelista je integrisala principe održivog razvoja u svoje poslovanje ili doprinosi njihovom ostvarenju. „Gledajući širu sliku, najveći uticaj na polju održivog razvoja Delez Srbija će u narenih 6 godina ostvariti kroz razvoj najodrživijih proizvoda privatne robne marke. Održivost kompanije će rasti kako naši dobavljači, proizvođači proizvoda naših privatnih robnih marki, i partneri, zajedno sa nama, budu radili na jedinstvenim ciljevima održivog razvoja. Podjednako značajno za nas je upravljanje svim otpadom koji generišemo. Na prevenciji nastanka otpada radimo sa dobavljačima, dok kroz edukaciju naših potrošača i mogućnost reciklaže u odabarnim Delez radnjama pokušavamo da usmerimo otpad u prave tokove“ istakao je Relja Kosanović ispred kompanije Delez Srbija.
Nemanja Mašić, ispred kompanije poznate po brendu Doncafé istako je da je kompanija Strauss Adriatic kroz realizaciju različitih projekata – grejanje na plevicu kafe, učešćem u organizaciji 4C koja promoviše fer trgovinu kafom za unapređenje sveta kafe i odgovornim društvenim ponašanjem, smanjila negativan uticaj na životnu sredinu u skladu sa petogodišnjim planom postavljenim na nivou Strauss Grupe.
Maja Balitić ispred kompanije Ekostarpak rekla je da kao najveći operater sistema upravljanja ambalažnim otpadom u Republici Srbiji, Ekostar Pak svoje poslovanje zasniva na održivom razvoju, a u cilju smanjenja količine ambalažnog otpada u životnoj sredini, očuvanja prirodnih resursa i uspostavljanja optimalnog sistema upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom. Kroz projekte i radionice Ekostar Pak ulaže i u veoma bitan segment edukacije i podizanja svesti stanovništva o značaju zaštite životne sredine, reciklaže i ekologije uopšte.
Svoju praksu održivog poslovanja predstavile su i kompanije Coca – Cola Hellenic i sindikat kompanije Delez Srbija, a priču o održivom razvoju zaokružili su organizatori Supernatural festivala.
„Svet se suočava sa porastom broja stanovništva. Istovremeno smanjuje se proizvodnja hrane i iscrpljuju prirodni resursi. Zbog toga je važno da se promene postojeće navike i da se kompanije okrenu poslovanju zasnovanom na principima održivog razvoja. Cilj održivog razvoja je da za buduće generacije ostavimo iste uslove koje mi sada imamo za zadovoljenje njihovih potreba. Uz to, treba imati na umu i to da je čovek samo deo prirode, pa da kao njen mali deo ne bi trebalo drastično da je menja, kao što sada čini svojim aktivnostima,“ zaključak je panel diskusije.

Povezana vest:  NAJPOPULARNIJA DETELINA NA SVETU, NARUKVICE CRUCIANI DOSTUPNE U ZLATARNAMA CELJE