brkoviDa li ste pustili brkove?

Uključite se i vi u Movember, akciju osmišljenu tako da na zabavan i zanimljiv način podigne svest o bolestima modernog doba koje pogađaju muškarce

Brkovi koje ovih dana možete videti na muškarcima kojima nije svojstveno da ih puštaju nisu samo „novi modni hir“! Oni su poruka da muškarci o zdravlju moraju da vode više računa. Agencije HomePage i Direct Media PR zajedničkim delovanjem žele da skrenu pažnju javnosti u Srbiji na problem zdravlja muškaraca, odnosno na bolesti modernog doba koje ih pogađaju, pre svega na rak prostate.

„Movember“ je kampanja koju je 1999. godine pokrenula grupa mladih Australijanaca, da bi 2004. prerasla u humanitarnu fondaciju. Tokom novembra, muškarci puštaju brkove u cilju podizanja svesti o važnosti preventivnih sistematskih pregleda u očuvanju zdravlja, posebno svest o opasnostima od karcinoma prostate. „Movember“ takođe ima za cilj da edukuje muškarce da budu svesni ozbiljnosti situacije ako u porodici ima ili je bilo obolelih od raka, kao i da usvoje zdraviji stil života.

Povezana vest:  Džoana Rouling lansira novi vebsajt posvećen Hariju Poteru

Prema rečima doc dr Nebojše Bojanića, urologa u Kliničkom centru Srbije, teško je reći koliko u Srbiji ima novodijagnostikovanih i umrlih od raka prostate i uporediti to sa ranijim godinama jer nemamo adekvatan registar za rak. Ali ono što se primećuje je da taj broj raste.

Na sreću, raste i broj onih koji odlaze na redovne preglede prostate – pretpostavljam jer se više o tome govori, a sigurno i lekari opšte prakse upućuju pacijente češće na preventivne preglede koji bi trebalo da budu obavezni jednom godišnje posle 50. godine života. Trebalo bi uvesti obavezne sistematske preglede i u njih uvrstiti pregled prostate. Rak prostate spada u asimptomatske tumore tako da je rana dijagnoza presudna u lečenju ove bolesti – upozorava dr Bojanić.

Povezana vest:  VIŠE OD 40 UČESNIKA PRVOG CITY DESIGN & VINTAGE NIGHTA

Reč Movember nastala je od reči Mo (što na Australijskom znači brkovi), a pošto je u novembru, nije november nego „Movember“. Akcija se vrlo brzo proširila na čitav svet gde ima za cilj, pored podizanja svesti, i prikupljanje novčanih sredstava koji odlazi u humanitarne svrhe.
Ako ste muškarac koji inače ne pušta brkove svi će vas pitati za njih. A vaš odgovor biće savršen word of mouth – način da širite poruke kampanje.

Povezana vest:  Fortenova grupa rezultate za 2020. godinu ocenila dobrim

Na društvenim mrežama lako je uočiti i veliki broj naših ljudi koji koristeći hashtag #Movember postavljaju svoje slike i tako doprinose širenju svesti o zdravlju muškaraca, a posebno o opasnosti od karcinoma prostate.

Uključite se i vi u akciju! Pustite brkove!
Posetite sajt www.movember.rs i postavite sliku u okviru aplikacije na Facebook, pozovite prijatelje da glasaju, šeruju uz hashtag #Movember, a na kraju meseca ćemo izabrati Najbrku.