Kompanija Mondelēz International je danas objavila Izveštaj o napretku Poziva na dobrobit za 2015. U izveštaju se navodi da je vodeća globalna kompanija u segmentu grickalica premašila skoro sve svoje ciljeve u vezi sa uticajem na životnu sredinu za 2015. godinu i postavila ambicioznije ciljeve za 2020. usmerene na borbu protiv uticaja na klimatske promene. Izveštaj nadalje opisuje napredak koji je kompanija Mondelēz International ostvarila u pogledu svoje ambicije da bude globalni lider u segmentu zdravih grickalica.

„Naš rast je direktno povezan sa unapređivanjem dobrobiti naše planete, života ljudi koji prave i konzumiraju naše proizvode, kao i zajednica u kojima delujemo“, izjavila je Ajrin Rozenfeld, predsednica i izvršna direktorka kompanije.  „U periodu od kada smo pokrenuli platformu Poziv na dobrobit, ostvarivali smo stabilan napredak u realizaciji zacrtanih ciljeva. Dobri rezultati iz 2015. i naši novi ciljevi za održivost za 2020. promovišu stvari za koje se zalažemo i dodatno jačaju našu ambiciju da budemo globalni lider u segmentu zdravih grickalica.“

Pokrenuta 2013, kompanijska platforma Poziv na dobrobit fokusira se na četiri oblasti koje su ključne za dobrobit sveta i u kojima kompanija Mondelēz International može da ostvari najveći uticaj: održivost, zdrave grickalice, partnerstva za zajednicama i bezbednost. Slede ključne stavke napretka koji je kompanija ostvarila:

Povezana vest:  Svečano otvoren vrtić Veseljko u Obrenovcu

Održivost

  • Smanjena emisija gasova sa efektom staklene bašte iz proizvodnih postrojenja za 19 posto po toni, što prevazilazi cilj od 15 posto.
  • Smanjena potrošnja energije u proizvodnji za 11 posto po toni, što je manje od cilja za smanjenje od 15 posto.
  • Eliminisano 107 miliona funti (48.500 tona) ambalaže, što je više nego duplo u odnosu na cilj od 50 miliona funti (22.500 tona) za 2015. godinu
  • Smanjena potrošnja dolazne vode za 17 posto po toni, što prevazilazi prvobitni cilj od 15 posto.
  • Smanjena količina neto otpada za 70 posto po toni, skoro pet puta više u odnosu na prvobitni cilj od 15 posto.
  • Ostvareno 68 posto od proizvodne količine iz 2015. na lokacijama nultog otpada do deponija, što premašuje prvobitni cilj od 60 posto.
  • Ostvaren cilj u vezi sa proizvodnjom 75 posto ukupne količine keksa u Zapadnoj Evropi od pšenice Harmony, prepoznatljivog programa kompanije za održivost pšenice.
  • Nabavljanje kakaoa iz odrzivih izvora u skladu sa planom. Na kraju 2015, 21 posto kakaoa koji je kompanija koristila poticalo je iz održivih izvora.
  • Ostvaren cilj o nabavci palminog ulja u skladu sa standardima organizacije „Okrugli sto o održivom palminom ulju“ („RSPO“) za 100 posto u 2013. Na kraju 2015, 90 posto palminog ulja koje je kompanija nabavljala imalo je poreklo dokazivo sve do proizvodnje.
Povezana vest:  Za vikend „LEGO izložba" u Delta Cityju

 Zdrave grickalice

  • Ostvaren cilj povećanja pojedinačno upakovanih izbora za kontrolu porcija za 25 posto.
  • Ostvaren cilj povećanja sadržaja žitarica od celog zrna za 25 posto – pet godina pre nego sto je planirano..
  • Opcije Better Choice (Bolji izbor) sada čine 25,5 posto prihoda kompanije.
  • Uprkos velikom napretku u smanjivanju natrijuma i zasićenih masnoća u ključnim kategorijama kao što je keks, bilo je teškoća u njihovom smanjivanju na nivou ukupnog globalnog portfolija; intenziviramo nastojanja u svim kategorijama da ostvarimo cilj za smanjenje od 10 posto do 2020. godine. Na kraju 2015, količine natrijuma i zasićenih masnoća su opale na nivou kompletnog portfolija za 1 posto, odnosno 2 posto.
  • Na dobrom smo putu ka realizaciji postavljanja etiketa sa kalorijama na prednjem delu pakovanja do 2016. Na kraju 2015, pokriveno je 68 posto kompanijskog proizvodnog portfolija.
Povezana vest:  Dženifer Lopez postala prvi globalni ambasador brenda Gillette Venus

Bezbednost

  • Svih 150 proizvodnih objekata u vlasništvu kompanije je dobilo sertifikat 22000 Fondacije za bezbednost hrane, respektabilnog sistema Globalne inicijative za bezbednost hrane.
  • Na dobrom smo putu da realizujemo vrhunski bezbednosni učinak. U 2015. godini smanjili smo stopu učestalosti izgubljenog vrema zbog povreda za 13 posto u odnosu na prethodnu godinu i smanjili ukupnu stopu incidenata za 21 posto za sve zaposlene.

Zajednice

  • Dodali smo tri nova prepoznatljiva programa za dobrobit za decu i njihove porodice u Meksiku, Južnoj Africi i Sjedinjenim Državama.
  • Na dobrom smo putu da ostvarimo cilj investiranja 50 miliona dolara u partnerstva sa zajednicama usmerena na zdrav životni stil. U 2015. godini odvojili smo 39 miliona dolara (78 posto) za programe širom 13 zemalja.