U glavnom gradu Austrije nedavno je održana video-konferencija na temu „Mere za ekološko ponašanje kada je reč o mobilnosti na putu do radnog mesta“. Glavni rezultat stručne konferencije glasi: Austriji je potreban poslovni menadžment za mobilnost.

U Beču polovina svih pređenih kilometara u toku radne nedelje odnosi se na saobraćaj do radnog mesta i kasnije povratak kući. Ubuduće bi trebalo na posao odlaziti ili javnim prevozom ili biciklom. A o tome bi u preduzećima sa više od 50 zaposlenih trebalo da brine menadžment za mobilnost. To je zahtev Austrijskog saobraćajnog kluba (VCÖ). U Austriji već postoje firme koje angažuju menadžment za mobilnost. Po lepom vremenu u tim firmama oko 800 zaposlenih dolazi biciklima na posao. Takođe postoje inicijative pojedinačnih firmi da se koriste transportni bicikli ili da se daju pogodnosti za one koji u firmu dođu biciklom. Ali potrebno je učiniti još više. Pored privrede i politika treba da se pita, kaže Kristijan Gracer iz Austrijskog saobraćajnog kluba. Međutim, osim političke podrške potrebne su i biciklističke staze. U Austriji se trenutno koristi oko 750.000 električnih bicikala. Velika je razlika kada od 1.000 zaposlenih u jednoj firmi, njih 800 dođe na posao kolima ili samo 100. Kada bi bilo dovoljno staza za vožnju mnogo više Bečlija prešlo bi sa automobila na bicikl.

Povezana vest:  Nestlé planira da zaposli više od 20.000 mladih u Evropi

Dobri razlozi da se navike promene

Ljudima su potrebni dobri razlozi da bi promenili svoje ponašanje kada je mobilnost u pitanju, kaže stručnjak za mobilnost Martin Rajs iz Instituta za energiju Foralberg. „A preduzećima su potrebni dobri razlozi da uvedu menadžment za mobilnost“. Konkretna korist preduzeća je u uštedi mesta za parkiralište kao i zdravlje zaposlenih.

Povezana vest:  Gromilići u bazenu proslavili desetogodišnjicu brak

U Beču trenutno postoji 1.432 kilometra biciklističkih staza. Za 2020. godinu najavljeno je 30 projekata za produžetak staza.

PHOTO: Bubu Dujmic