U sklopu globalne inicijative za poboljšanje položaja žena na radnom mestu, kompanija Lidl Srbija potpisala je „Principe Ujedinjenih Nacija za osnaživanje žena“ (WEPs) čime se i javno obavezala na poštovanje i promovisanje principa jednakosti unutar kompanije, kao i tamo gde njeno poslovanje može da ima uticaj.

„Principe za osnaživanje žena“ su organizacije UN Women i UN Global Compact predstavile 2010. godine, i to kao prvu svetsku inicijativu koja za cilj ima promovisanje i jačanje uloge žena u poslovnom okruženju.

Dokument obuhvata sedam osnovnih principa koji daju smernice kompanijama u promovisanju rodne ravnopravnosti:

1. Uspostavljanje kulture korporativnog liderstva po principu jednakosti.
2. Fer ophođenje prema svim ženama i muškarcima na poslu – poštovanje i podržavanje ljudskih prava i zabrana diskriminacije.
3. Obezbeđivanje zdravlja, sigurnosti i blagostanja svih zaposlenih.
4. Promovisanje obrazovanja, obuke i profesionalnog razvoja za žene.
5. Promovisanje preduzetništva među ženama, zahtev za jačanjem uloge žena kod kompanija u lancu nabavke i poštovanje dostojanstva žena u prenošenju poruka.
6. Promovisanje rodne ravnopravnosti kroz inicijative i zalaganje u zajednici.
7. Merenje i javno izveštavanje o napretku kompanije u oblasti rodne ravnopravnosti.

Povezana vest:  Održan „Zov šampiona“ u Beogradu

Svoju „Izjavu o namerama“ koja se odnosi na oblast WEPs, kompanija je objavila na zvaničnom sajtu.

Jednake prilike za sve – Lidl je već uveliko na tom putu

Lidl Srbija neguje uverenje da su jednake prilike za sve zaposlene i poštovanje različitosti glavni elementi dugoročnog uspeha, pa u skladu sa time već primenjuje većinu potpisanih WEPs principa i nastavlja da ih razvija kao važan deo u okviru svoje strategije održivog poslovanja „Za bolje sutra“.

Povezana vest:  Posle Harija Potera Roulingova lansira novog junaka detektiva

Veliki broj zaposlenih ove kompanije čine žene na rukovodećim pozicijama na nivou srednjeg i višeg menadžmenta, a svim ženama, nevezano za poziciju na kojoj rade, pruža se posebna podrška u planiranju proširenja porodice, kroz prilagođene pakete zdravstevnog osiguranja.

U Lidlu, svakom zaposlenom se nude jednake poslovne prilike. Standardizovane platne strukture se zasnivaju na objektivnim kriterijumima kao što su profesionalno iskustvo, kvalifikacije i veštine, čime se isključuje mogućnost diskriminacije na osnovu pola. Pored toga, svakom zaposlenom se po principu jednakosti, ukazuju mogućnosti za razvoj i napredak, kao i za sticanje stručnih znanja.

Povezana vest:  Zvonko Marković dobio prestižnu nagradu u Francuskoj!

Iz kompanije Lidl Srbija naglašavaju da osnovu za ovaj korak i potpisivanje internacionalno značajnog dokumenta predstavlja želja kompanije da nastavi da aktivno doprinosi promociji i unapređenju položaja žena na radnom mestu i u široj društvenoj zajednici.