Kompanija Tetra Pak objavila je rezultate svog globalnog istraživanja, sprovedenog u saradnji sa kompanijom Ipsos[1], koje je pokazalo da je bezbednost hrane jedan od najvećih izazova za društvo. Isti broj ispitanika smatra da COVID-19 predstavlja „stvarnu opasnost”. Istovremeno, briga o životnoj sredini ostaje upadljivo važna[2], ukazujući na dilemu u svesti potrošača dok pokušavaju da izbalansiraju ključne prioritete ljudskog opstanka kroz bezbednu hranu i održivost planete na kojoj živimo.

Trinaesto po redu Tetra Pak Indeks istraživanje pokazalo je da je globalna zabrinutost za bezbednost hrane i buduću dostupnost hrane porasla za 10%, i da se u 2020. popela na nivo od 40% u poređenju sa 30% zabeleženih u 2019. godini. Takođe, više od polovine potrošača ne samo da veruje da je povećavanje bezbednosti hrane odgovornost proizvođača, već to smatraju glavnim izazovom kojom bi kompanije najpre trebalo da se pozabave u budućnosti. Prema ovogodišnjem istraživanju, zdravlje je usko povezano sa temama bezbednosti hrane i higijene: dve trećine potrošača kaže da biti zdrav znači biti bezbedan, a 60% njih na globalnom nivou iskazalo je zabrinutost za bezbednost i higijenu hrane koju kupuju.

Povezana vest:  Mobi Banka prihvata UnionPay platne kartice

Na pitanje šta im je najvažnije kada je u pitanju ambalaža potrošači ističu da je njena osnovna svrha bezbednost hrane. Oni su takođe izrazili zabrinutost u vezi sa potencijalnim uticajem inovacija u oblasti zaštite životne sredine na bezbednost hrane, iako većina njih navodi da je „korišćenje održive ambalaže“ jedna od osnovnih tema kojom bi proizvođači trebalo da se pozabave – kako danas, tako i u budućnosti.

Adolfo Orive, predsednik i generalni direktor kompanije Tetra Pak izjavio je: „Pandemija COVID-19 poremetila je status kvo, ubrzala trendove i kreirala novi pejzaž potrošačkih potreba i priliku za razvoj kompanija. Posebno, industrija mora obratiti pažnju na rastuću dilemu između bezbednosti hrane i brige za okruženje, i iskoračiti prema istovremenom zadovoljavanju dva cilja – ljudskom potrebom za hranom, uz istovremenu zaštitu ekosistema naše planete. Upravo tu ambalaža za hranu može odigrati značajnu ulogu u uspostavljanju harmonije.

Kroz blisku saradnju sa našim klijentima i partnerima, već se nalazimo na putu da stvorimo potpuno održivu ambalažu za hranu – kartonsku ambalažu koja je napravljena isključivo od obnovljivih ili recikliranih materijala od sirovina kojima se odgovorno upravlja, koju je moguće u potpunosti reciklirati i ne doprinosi emisiji ugljen-dioksida, koja omogućava distribuciju u ambijentalnim uslovima i zadovoljava zahteve za bezbednošću hrane. Ovo smatramo ključnim korakom u izgradnji održive budućnosti za buduće generacije, posebno u svetu nakon COVID-19 pandemije.”

Povezana vest:  SAJAM ZA ŽENE – SVE ZA DAME NA JEDNOM MESTU

Tetra Pak Indeks 2020 takođe naglašava rastući značaj otpada hrane na globalnoj agendi, što više od tri četvrtine ispitanika smatra razlogom za zabrinutost. Uticaj COVID-19 pandemije na lance nabavke je pojačao svest o tome da je hrana koja završava kao otpad rastući problem. Postoji verovatnoća da će ovakav sentiment i dalje nastaviti da se pojačava, uporedo sa potrebom da se nahrani rastuća svetska populacija. Potrošači navode da je smanjivanje otpada hrane istovremeno i najvažniji problem životne sredine na koji oni mogu uticati, ali i jedan od prva tri prioriteta za proizvođače. Zbunjujuće deklarisanje predstavlja barijeru u tom smislu, ali brendovima nudi i mogućnost za unapređenje komunikacije.

Povezana vest:  Zašto nam je potreban Dan zaljubljenih?

[1] Kompanija Ipsos je jedan globalnih lidera u istraživanju tržišta, koja isporučuje pouzdane informacije i istinsko razumevanje Društva, Tržišta i Ljudi.

[2] Istraživanje Tetra Pak Indeks 2020 pokazalo je da je zabrinutost potrošača za bezbednost hrane porasla u odnosu na isto vreme 2019. godine, sa 40% ispitanika koji su naveli bezbednost hrane i buduću dostupnost hrane kao jedan od tri problema zbog kojih su najviše zabrinuti, u odnosu na 30% ispitanika koji su isto odgovorili u istraživanju Tetra Pak Index 2019. 64% ispitanika je prepoznalo COVID-19 kao temu koja ih najviše brine, što je spustilo brigu o okruženju na listi globalnih tema za zabrinutost – sa 63% zabeležena u 2019. na 49% u novom istraživanju – uz istovremeni rast zabrinutosti za ekonomska pitanja – sa 40% na 47%.