Na skupu za medije održanom danas u u Marsh co-working prostoru predstavljeno je idejno rešenje i koncept nove srpske crowdfunding platforme atraktivnog imena Dobri Dabar, koju pokreće Udruženje Loud Crowd uz podršku Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje. U pitanju je prva platforma za grupno finansiranje u Srbiji, koja će biti inovativni, alternativni instrument finansiranja inicijativa malih i srednjih preduzeća i razvojnih projekata usmerenih na oblast tranzicije ka zelenoj ekonomiji, održivosti i zapošljavanju.

„Od 2019. građani Srbije više nemaju direktan pristup svetskim crowdfunding platformama kao što su Kickastarter i Indiegogo, a trenutno u Srbiji postoji samo jedna platforma , donacije.rs, na kojoj je uslov da projekti moraju biti isključivo filantropski ili da su nosioci kampanje neprofitni subjekti. Platforma Dobri Dabar predstavlja prvo odgovarajuće rešenje za prikupljanje sredstava za mala i srednja preduzeća i korisne inicijative, a razvoj ovog segmenta je veoma važan, ako ne i najvažniji, za privrednu i ekonomsku stabilnost zemlje, održivi razvoj i zapošljavanje. Povezujući aktivne ljude koji žele da realizuju svoje ideje i projekte sa zajednicama koje mogu i žele da ih podrže, Dobri Dabar će omogućiti rast, razvoj i promociju dobrih, ekoloških, preduzetničkih, kreativnih i održivih projekata,” rekao je tim povodom osnivač organizacije Loud Crowd, Dušan Vulović, ekspert za crowdfunding, koji je proteklih nekoliko godina, uz podršku  Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje, dao veliki doprinos promociji crowdfunding-a u Srbiji i širenju znanja o vođenju crowdfunding kampanja.

Povezana vest:  PREDSTAVLJEN NACIONALNI IZVEŠTAJ O INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU: Ostvaren napredak u inkluziji dece iz osetljivih grupa

Prema podacima Ministarstva privrede, u Srbiji trenutno ima preko 100.000 aktivnih malih i srednjih preduzeća koja zapošljavaju oko 620.000 ljudi, a u ovom segmentu malog biznisa preko 98% sredstava dolazi iz bankarskog sektora, dok samo 2% potiče iz donacija. To znači da su mala i srednja preduzeća prinuđena da u razvoj poslovanja, podizanje konkurentnosti i stope zaposlenosti, kao i za prelazak na zelenu ekonomiju, ulažu iz sopstvenih sredstava. To je za njih često preveliki izazov i razvojno otežavajuća okolnost. Očekuje se da će platforma Dobri Dabar znatno doprineti ekonomskom i privrednom napretku u ovom sektoru.

Povezana vest:  Juhu! i Ljubivoje Ršumović na Sajmu Slatkiša

Crowdfunding je najčešći metod takozvanog grupnog, alternativnog finansiranja projekata u svetu. Kao digitalna, brza, jeftina i potpuno transparentna metoda onlajn prikupljanja sredstava od zajednice, crowdfunding u poslednjoj deceniji predstavlja globalni ekonomski fenomen sa jednom od najvećih stopa rasta. Procene su da su potencijali crowdfunding-a u Srbiji i regionu veliki, ali da nisu dovoljno iskorišćeni.

„Planirano je da platforma Dobri Dabar počne sa radom 16. februara 2022. Do tada će svima koji su zainteresovani za ovaj način finansiranja na adresi  dobridabar.com biti dostupan upitnik na osnovu kog će moći da provere svoje kapacitete za crowdfunding kampanju i obaveste tim koji stoji iza platforme o projektu za koji žele da je sprovedu,“ objasnio je Vulović dodajući da je ime Dobri Dabar izabrano iz više razloga, ali pre svega zato što dabar ima ulogu održavaoca prirodnog ekosistema, baš kao što su male lične i poslovne inicijative održavaoci ekonomskog ekosistema.

Povezana vest:  Prednosti vežbanja koje niste ni slutili

Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje prepoznala je potencijal koji bi grupno finansiranje moglo imati u Srbiji i od 2017.godine podržava razvoj crowdfunding industrije i baze znanja u našoj zemlji. U tom periodu uspostavljen je i sajt crowdfunding.rs koji služi promovisanju crowdfunding-a i edukaciji potencijalnih crowdfunder-a.