Modni studio Click, sa uverenjem da moda jeste umetnost, više od 25 godina organizuje Beogradsku nedelju mode kroz koju kontinuirano razvija i podržava domaće modno tržište i publiku. Svojevremno nastao kao prva nedelja mode u istočnoj Evropi, sada obeležava svoje 50-to izdanje. Posebnu atrakciju ovom jubilarnom izdanju daće i ekskluzivni partner manifestacije –  L’Oreal Paris, globalni lider u industriji lepote i zato ovoga puta nosi naziv L’Oreal Fashion Week.

Ljubitelji mode i umetnosti, u periodu od 8. novembra do 1. decembra, imaće priliku da uživaju u vrhunskom programu, dostojnom ovog jubileja, koji će trajati više od 3 nedelje.

Jubilarni program je pripremljen tako da predstavi najvažnije aspekte manifestacije, pre svega, razvoj autorskog modnog dizajna, kojem je Beogradska nedelja mode od samog početka suštinski posvećena i kome je dala neprocenjiv doprinos. Mnogi dizajneri su uz ovu smotru  mode počeli, rasli, oblikovali se i postali prepoznatljivi, a ovom prilikom će na Reviji svečanog otvaranja L’Oreal Fashion Week-a predstaviti svoje viđenje teme Fashion is art. Biće ovo i svojevrstan presek srpske modne scene jer će se na reviji predstaviti 80tak prepoznatljivih modnih imena od 90tih do danas.

Lista dizajnera, koji učestvuju u Autorskim revijama koje se nižu nekoliko dana za redom tokom L’Oreal Fashion Week-a  je zaista impresivna od revije Dragane Ognjenović, koja je svojevremeno otvorila prvo izdanje nedelje mode, preko Dode Komad, uvažene profesorke FPU, Boška Jakovljevića i njegove atraktivne muške mode, sjajnih dizajnera iz Belgrade Design districta i talentovane Nevene Ivanović do Igora Todorović, koji će biti u samom finalu ovog 50. izdanja.  

Povezana vest:  Jimmy Choo pravi specijalne cipele samo za Jelenu Janković

Podrška domaćim modnim brendovima je takođe obeležila dosadašnje nedelje mode, tako da će se u okviru Gala revije predstaviti najznačajniji srpski modni brendovi, sa najnovijim modelima. Pojedini učesnici,  autori i brendovi, već odavno su prešli granice naše zemlje zahvaljujući i promocijama na BFWu,  a neki od njih su stekli i globalnu popularnost.

Beogradska nedelja mode poslednjih nekoliko godina izaziva jake emocije kod publike, ali i učesnika, gajeći sećanje i tako se zahvalivši velikanima poput profesorke Anđelke Slijepčević, osnivača katedre za savremeno odevanje, kreatorima Aleksandru Joksimoviću i Mirjani Marić, ali i divi srpskog filma Mileni Dravić.

Ovoga puta omaž revija je posvećena Jovanki Broz sa kreacijama koje su inspirisane otmenošću i elegancijom, nekadašnje prve dame, koja je svojevremeno bila pokretač i reprezent domaće modne industrije. Zato je i pokrovitelj ove revije današnja prva dama – gospođa Tamara Vučić. Modele za ovu posebnu reviju će pored domaćih kreirati i dizajneri iz svih Ex Yu Republika, a posebnu vrednost kreacijama daće i činjenica da su kreirani od originalnih materijala koje je Jovanka Broz dobijala na brojnim putovanjima sa drugom Titom. Veliku zahvalnost organizator duguje porodici Jovanke Broz koja je ustupila ove materijale kreativcima iz svih krajeva bivše Jugoslavije.

Inače, godinama se kroz razne projekte povezuje domaća modna scena sa regionom i vodećim centrima mode u svetu, što manifestaciji daje i Internacionalni karakter. U tom domenu su posebno cenjeni nastupi atraktivnih inostranih kreatora u Beogradu, kao i uspesi naših kreatora na internacionlnim projektima širom sveta.

Povezana vest:  Deset godina najznačajnije radijske nagrade: Naxi Zvezda okupila poznate na glamuroznoj proslavi

Pored svojih osnovni zadataka, predstavljanja autorskih kolekcija i preseka aktuelnih modnih trendova, Nedelja mode već godinama pruža svesrdnu podršku mladim i samostalnim autorima kroz stalni program Fashion Incubator. Ostaje nam da verujemo da će sjajnu priliku da na pravi način započnu svoje profesionalne karijere, premijerno pred brojnom L’Oreal Fashion Week publikom, maksimalno iskoristiti učesnici revija najboljih mladih srpskih dizajnera i studenata, i da će neki od njih na narednim nedeljama mode zablistati kao prave zvezde.

Kroz edukativni, tribinski i izložbeni program do sada su plasirane važne i aktuelne teme, kao što su održiva moda, cirkularna ekonomija, ženska emancipacija, očuvanje i promocija našeg kulturnog nasleđa. Projekti Zubun, Stari zanati za novo doba, Savremeni život kulturnog nasleđa i Beli dan, privukli su veliku pažnju stručne i šire javnosti,  i pokazali kako se svojevrsnim umetničkim načinom doprinosi očuvanju i promociji srpskog kulturnog nasleđa u lokalnim i međunarodnim okvirima.

Aktivizam i humanitarne aktivnosti kroz brojne društveno odgovorne projekte su posvećeni skretanju pažnje na različite probleme u našem društvu i pomogli su popularizaciji rešenja koja su osmislile različite institucije i ministarstva, u saradnji sa BFW-om. Ove izuzetno važne aktivnosti su i ovog puta deo programa i društvene odgovornosti ovog projekta, koju neguje i kroz BFW Choice koncept, uspostavljanjem Pop Up i Concept radnji kroz koje pruža podršku mnogobrojnim samostalnim i mladim dizajnerima da komercijalno plasiraju svoje proizvode. Posebno su ponosni na jedan od svojih najvažnijih projekata a to je formiranje Udruženja BFW Design Collective, kroz koje su stvorili mrežu koja povezuje više od 80 nezavisnih srpskih dizajnera, u cilju ostvarivanja zajedničkih ciljeva.

Povezana vest:  Nemanja Rnić i HEAD & SHOULDERS FRESH & CLEAN

Retrospektivnom multimedijalnom izložbom BFW x 50 koja će publiku provesti kroz najznačajnije aspekte  manifestacije započinje prateći program, a slede izložbe modnih fotografija, skica i crteža, i to su samo neki od sadržaja koji će akcentovati povezanost mode i umetnosti. Program će se realizovati na brojnim atraktivnim lokacijama kao što je Belexpocentar, Narodno pozorište, Dorćol Platz i gradski galerijski prostori – Silosi, Štab  i Haos. Manifestaciju će i ovom prilikom pratiti vodeći domaći mediji, kao i mnogobrojni strani novinari, koji ovu nedelju mode prate već godinama i kroz izveštavanje promovišu i Srbiju i njenu modnu scenu.

Evo kako u brojkama izgleda dosadašnji skor manifestacije – na BFW je realizovano 1.100 modnih revija pred više od pola miliona gledalaca, predstavilo se oko 1.500 samostalnih dizajnera, 420 modnih brendova i 180 internacionalnih gostiju, sprovedeno oko 50 humanitarnih akcija i programa, modele nosilo preko 10.000 manekena, u organizaciji angažovano više od 14.000 ljudi, a sve je održano na 60 tipičnih i atipičnih gradskih lokacija.  

I ovaj L’Oreal Fashion Week će opravdati očekivanja modne publike, odisaće kreativnom energijom i snagom domaćeg modnog stvaralaštva.

Dobro došli i 50. put na Beogradsku nedelju mode.