FASHION_

Proglašeni pobednici panevropskog umetničkog takmičenja Mladi Kreativni Ševrolet (YCC) za 2011. godinu

Kompanija Ševrolet je pozvala studente umetnosti iz 22 evropske zemlje da pomognu Ševroletu da proslavi 100-godišnjicu postojanja ove godine. Rekordan broj od ukupno 552 projekata iz 155 škola ove godine je prijavljen u sledećih pet disciplina primenjene umetnosti: moda, muzika, fotografija, video izražaj i vizuelna umetnost.

„Ovo je veoma posebna godina za Ševrolet, ovo je godina u kojoj slavimo stogodišnjicu postojanja. Sposobnost studenata da uzmu naša uputstva i pretvore ih u nešto tako inspirišuće me zadivljuje. Njihovo emotivno razumevanje naše 100-godišnjice, njene slavljeničke prirode, tradicije našeg brenda i nasleđa, kao i negove budućnosti me zaista iznenađuje“, rekao je Vejn Brenon, predsednik i upravni direktor kompanije Chevrolet Europe.

Učesnici u modnom takmičenju trbalo je da potraže inspiraciju u 1911. godini i da ponovo osmisle stil iz tog perioda za današnje vreme. Pobednički projekat Lubice Mildeove sa STU fakulteta u Bratislavi u Slovačkoj je bila zanimljiva ponovna interpretacija „male crne haljine“, koja se najbolje može opisati kao integracija nekoliko elemenata iz perioda 1910. godine, kao što su plis, V izrez i viseći asimetričan oblik rukava. „U isto vreme je veoma moderan i mogao bi lako da bude deo aktuelne kolekcije“, rekao je Igor Todorović, član modnog žirija.

Studenti muzike trebalo je da komponuju jedinstvenu rođendansku pesmu za Ševrolet, a pobedničko delo je rad trija sa rimskog IED fakulteta. Član muzičkog žirija Sven Šeferkord je ovu pesmu opisao kao „modernu, optimističnu pesum sa dobrom strukturom, koja u isto vreme slavi godišnjicu Ševroleta, kao što je naznačeno u uputstvu.“

Kada je u pitanju fotografija, studenti su imali težak zadatak da dokumentuju 100 godina istorije u jednoj jedinoj slici. Pobednička slika Julijane Križove i Jakuba Vlčeka sa Tomaše Bati univerziteta u Češkoj uhvatila je prošlost, sadašnjost i budućnost u jednoj predivnoj fotografiji. „Ako pažljivije pogledate, naći ćete priču u svakom ćošku. Fotografija kombinuje predivnu igru svetlosti sa snažnom kompozicijom“, rekla je Kerstin Zu Pan, član fotografskog žirija.

Povezana vest:  Šta je to omnivorna ishrana?

Takmičari u domenu video sadržaja su trebali na naprave uzbudljivu pozivnicu na proslavu 100-godišnjice Ševroleta, a žiri je ove godine dodelio dve prve nagrade. „Ti projekti su bili toliko različiti da nije bilo moguće uporediti ih. Smatrali su da su oba projekta stvarno dobra, na potpuno različite načine“, objasnio je Semjuel Prat, član žirija za biranje video sadržaja. Video urađen od strane pet studenata iz Emil Kol škole u Lionu u Francuskoj odgovorio je na uputstvo da predstavi Ševroletovu liniju modela, a isto tako su se poigrali sa Ševroletovim nasleđem na veoma dinamičan, privlačan način: animirano iskustvo vožnje kroz vreme do meseca i natrag. Drugi projekat koji je osvojio prvu nagradu je prijavljen od strane tima od tri studenta sa AA&RF FUD UJEP fakulteta u Češkoj. Napravili su svež, mladalački video baziran na univerzalnoj vrednosti bliskog prijateljstva između mladih i na iskustvu koje proizilazi iz avanture putovanja avionom kroz predivnu prirodu.

Na zadatak koji je nalagao dizajniranje divnog komemorativnog plakata u disciplini vizuelnih umetnosti je najbolje odgovorila Sofija Stergiopulu sa OMIRAS fakulteta u Grčkoj. Ona je kombinovala dizajnerske nacrte ikoničnih Ševroletovih automobila sa jasnom porukom proslave stogodišnjice zarad postizanja moderne interpretacije brenda koji predstavlja 100 godina dizajna i inovacije. „Veoma je estetski urađen i 100% u skladu sa uputstvima“, rekao je Vil Hadson, član žirija za sektor vizuelnih umetnosti. „Uključivši i električni Ševrolet Volt automobil, ovaj plakat kombinuje nasleđe ikoničnog dizajna i budućnost brenda“, dodao je on.

„Mladi kreativni Ševrolet je novo mesto, puno mnogo novih ideja. Nije bilo lako odlučiti se za najbolje projekte, jer su svi oni bili na veoma visokom nivou“, rekao je Tiberio Timperi, predstavnik za medije ispred žirija.

Povezana vest:  Održane "IGRE BEZ GRANICA DELIBLATSKE PEŠČARE"

Svi evropski pobednici će dobiti novčane nagrade. Pored toga, dobiće i ekskluzivno radno iskustvo iza scene, sa uglednim umeticima/stručnjacima tokom ovog leta. Ono što je već planirano su: video projekat sa Semjuel Pratom na Off-Courts filmskom festivalu u Truvilu u Francuskoj; pratnja fotografu na jednoj od sledećih Ševroletovih foto sesija; boravak u „It’s Nice That“ dizajnerskom ateljeu i agenciji za kreativni konsalting člana žirija Vila Hadsona u Londonu.

Svim evropskim pobednicima takmičenja YCC za 2011. godinu nagrade će biti dodeljene na svečanoj ceremoniji u Londonu ove jeseni.

Evropski pobednici takmičenja YCC za 2011. godinu

Kompanija Ševrolet Evropa sa ponosom objavljuje kompletnu listu evropskih pobednika petog godišnjeg panevropskog takmičenja Mladi kreativni Ševrolet (YCC) u primenjenim umetnostima. Evropski finalisti takmičenja YCC za 2011. godinu su bili 58 pobednika nacionalnog takmičenja YCC za 2011., koji su došli iz 155 škola primenjenih umetnosti iz 22 evropske zemlje.

Gledano po kreativnim disciplinama, pobednici evropskog takmičenja YCC za 2011. godinu, odakle dolaze i njiihove škole su:

MODA

Lubica Mildeova; Slovačka; FA STU BRATISLAVA

Ida Klamborn; Švedska; Borås Textilhögskola

Tobias F. Miler; Nemačka; Mediadesign Hochschule škola iz Minhena.

FOTOGRAFIJA

Juliana Křížová i Jakub Vlček; Republika Češka; Univerzitet Tomaše Bati

Mari Luis Jeger, Natalja Knauer, Daniel Koler i Fridrih Pol Špilhagen; Nemačka; Univerzitet za medija dizajn, Berlin

Matija Munjiza Petrović; Srbija; Akademija umetnosti

MUZIKA

Mišel Baldi, Roberto Atanisio i Džakopo Brućini; Italija; IED Rim

Gregor Brehman; Nemačka; Akademija popa, Baden-Wurtemberg

Kristijan Kordunenu; Rumunija; Univerzitet za medije, Bukurešt

VIDEO

Ludovik Versaće, Pier Valdivielso, Clement Dufur, Artur Soto, Ksavier Lebu; Francuska; Škola Emil Kol u Lionu

Tomš Hercog, Petr Bača i Jan Berghauer; Republika Češka; AA&RF FUD UJEP (Atelje primenjene i reklamne fotografije, Univerzitet J.E. Purkin, Usti nad Labem)

Stefano Drago; Italija; IAAD Torino

VIZUELNE UMETNOSTI

Sofia Stergiopulu; Grčka; OMIROS

Povezana vest:  „Reciklirajte i Vi" na Musicologyju

Laura Hobson; U.K.; Univerzitet Burton

Ana Raminos, Hose Bareiro; Portugal; Escola Secundária de Cacilhas-Tejo

Pobednički projekti se mogu pogledati/poslušati ovde.

Žiri visokog profila impresioniran kandidatima

Žiri evropskog takmičenja YCC 2011 je odlučivao od 1. do 3. jula u Portu, u Portugalu. Žiri evropskog takmičenja YCC 2011 je uključivao vodeće umetnike i predstavnike kreativne industrije, kao i predstavnike kompanije Ševrolet (po abecednom redu):

Vejn Branon, predsednik i upravni direktor, Chevrolet Europe

Vil Hadson, osnivač i direktor, It’s Nice That

Mark Kempe, direktor sektora za odnose sa javnošću, Chevrolet Europe

Džef Perkins, direktor dizajna, Napredni studio UK, Ševrolet

Semjuel Prat, direktor, Off-Courts Festival

Sven Šeferkord,upravni direktor, OCEAN artist&brand GmbH (Sony Music)

Tiberio Timperi, izvođač, tv reporter (RAI) i glumac

Igor Todorović, glavni urednik, Fashion TV Jugoistočna Evropa

Kerstin Zu Pan, Profesionalni fotograf

Više informacija o članovima žirija evropskog takmičenja YCC 2011 možete naći ovde.

O takmičenju Mladi Kreativni Ševrolet

Šta je to: Mladi kreativni Ševrolet je panevropsko takmičenje za studente primenjenih umetnosti koje organizuje Chevrolet Evropa svake godine od 2007. u raznim poljima umetnosti (2011: moda, muzika, fotografija, video i vizuelne umetnosti).

Sa ovim projektom, Chevrolet Evropa želi da podstiče kreativnost i pomaže mladim umetnicima. Mladi kreativni Ševrolet takođe želi da ojača neke osnovne vrednosti brenda u kompaniji.

Kako funkcioniše: U svakoj od država učesnica, žiri (stručnjaci za umetnost i drugi) dodeljuje tri nagrade za svaku disciplinu.

Svi dobitnici prve nacionalne nagrade automatski učestvuju u panevropskom takmičenju gde međunarodni žiri na kraju bira tri najbolja projekta u svakoj disciplini.

Nagrade: Pored novčane nagrade (1. mesto: 1.200€, 2. mesto 1.000€, 3. mesto: 600€), evropski pobednici će imati priliku da steknu radno iskustvo sa profesionalcima u njihovim stručnim disciplinama (studijsko putovanje).

Popularnost: Takmičenje je konstantno raslo sa 8 zemalja učesnica i 32 škole 2007. godine na 22 zemlje i 155 škola u 2011.