Filip_Veler_generalni_sekretar_Evropske_komisije_za_DunavFestivalom na Adi Huji obeležen međunarodni Dan Dunava i početak revitalizacije ovog značajnog lokaliteta za grad
 
Ministarstvo poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede – Republička direkcija za vode i Coca-Cola Sistem, uz podršku velikog broja partnera iz vladinog i nevladinog sektora, i ove godine tradicionalno su obeležili međunarodni Dan Dunava – 29. jun. Za razliku od prošlih godina, centralna proslava je, po prvi put, održana na Adi Huji u Supernatural parku, kako bi se obeležio i početak revitalizacije ove jedinstvene prirodne oaze. Zahvaljujući međusobnoj saradnji, Supernatural i Coca-Cola Sistem će sa partnerima  u narednim  godinama raditi na obnovi Ade Huje koja spada među veoma značajne lokalitete u prestonici.
U pravom festivalskom raspoloženju pored promocije organske hrane, prezentacija i izložbi i interaktivne radionice »Čuvari Dunava« za decu osnovnih škola, kao i dodele priznanja za pobednike takmičenja „Dunavski umetnik«, u sklopu muzičkog programa posetioci su uživali i u nastupu dečijeg hora „Čarolija“, a popodne i grupe „Naked“ i „Marčelo&Filteri“. U okviru edukativnog programa održan je i okrugli sto: „Zelena oaza u centru grada”.
Kroz kampanju Dan Dunava, praznik najveće evropske reke se obeležava u 28 gradova širom Srbije u saradnji sa više od 300 partnerskih organizacija, sa ciljem da se što više građana edukuje koliko je važno očuvanje Dunava na čijem slivu se nalazi čak 92 odsto teritorije naše zemlje.
„U današnje vreme kada je životna sredina globalno uvrštena među najznačajnije teme, veoma je važno da svaka zemlja odgovorno čuva svoja prirodna bogatstva. Dunav, kao reka sa najvećim slivom u Evropi ima ključnu ekološku ulogu za 14 evropskih zemalja kroz koje protiče, a koje su i potpisnice Međunarodne konvencije o njegovoj zaštiti. Dan Dunava predstavlja priliku da 80 miliona stanovnika ovih zemalja svake godine nastavi da brine o ovoj reci i prepoznaje njegova prirodna bogatstva i lepotu, ali i odgovornost da se Dunav sačuva za buduće generacije. Danas sam se još jednom uverio da je i Srbija iz godine u godinu sve posvećenija očuvanju Dunava i njegovih pritoka. Jedini način da uspemo u zajedničkom cilju je da ne prekinemo borbu za zaštitu najlepše evropske reke koja spaja sve stanovnike njenog basena“, istakao je Filip Veler, generalni sekretar Evropske komisije za Dunav (ICPDR).
„Kampanja Dan Dunava i ove godine u Srbiji nastavlja svoju misiju u okviru koje se nekoliko miliona ljudi informiše o značaju zaštite reke Dunav i odgovornoj ulozi svakoga od nas u njenom očuvanju. Pored dosadašnjih, sve pozitivnijih rezultata i povećanja interesovanja građana, ovu godinu će posebno obeležiti priprema projekta revitalizacije Ade Huje kako bi ona postala još jedna tačka okupljanja građana na Dunavu. Odgovoran odnos prema životnoj sredini jedan je od ključnih elemenata našeg održivog poslovanja koje u velikoj meri zavisi od vode. Iz tog razloga nastojimo, počevši sa proizvodnim procesima pa sve do društveno odgovornih aktivnosti, uzvratimo na adekvatan način. Od 2002. godine smanjili smo upotrebu vode po litri proizvedenog pića za 55%, a sistemom za preradu otpadnih voda u Dunav vraćamo vodu čistiju od same reke“, istakla je Olja Stojanović, direktorka sektora za komunikacije kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija.
U okviru kampanje Dan Dunava,  u saradnji sa novinarskim udruženjima ponovo je pokrenut i konkurs za najbolji objavljeni novinski članak, radio prilog, TV prilog ili web objavu a koji se moraju odnositi na Dunav i aktivnosti usmerene ka promociji vode i očuvanju dunavskog ekosistema. Konkurs traje do 1. septembra 2012. godine i u njemu mogu učestvovati svi novinari i urednici – autori članaka i priloga, koji su zaposleni u medijima na teritoriji Republike Srbije a autore najboljih radova očekuju interesantne nagrade.
Takođe, na Velikom ratnom ostrvu biće održan i šesti studentski eko-kamp „Sačuvajmo Dunav“. U dve grupe, u periodu od 22. jula dо 4. avgusta 2012. godine, 50 izabranih studenata će imati priliku da kroz zanimljiva predavanja, praktičan rad i zabavu upozna različite aspekte životne sredine.
Osnov za organizaciju kampanje Dan Dunava u Srbiji jeste “Partnerstvo za zeleni Dunav” koje su kompanija Coca-Cola i njen najveći evropski proizvođač Coca-Cola Hellenic potpisali početkom juna 2005. godine sa Međunarodnom komisijom za zaštitu Dunava (ICPDR), a u cilju unapređenja očuvanja te reke i njenog ekosistema.

 

Povezana vest:  Etihad pokrenuo novu brend kampanju uz premijeru reklame