BOURJOIS 150ansKozmetička kuća „Buržoa“ slavi 150 godina postojanja

Čuvena francuska kozmetička marka „Buržoa“ (Bourjois) proslavlja ove godine 150 godina postojanja.
Da bi obeležio svoj značajni jubilej, „Buržoa“ će ove godine lansirati nekoliko novih proizvoda kao što je kolekcija od 15 mini lakova za nokte od kojih svaki ukazuje ne neki od važnih datuma kompanije.
Tako će lak „1863“ u boji pozorišne zavese označiti datum osnivanja kompanije, lak „1980“ jarke plave boje podsetiti na pojavu malih okruglih kutija sa senkama za oči, dok će svetlucavi bež lak „1890“ biti omaž prvom kompaktnom puderu.
Prvi proizvodi ove kuće nastali su u radionici za proizvodnju „šminke za pozorište i grad“ koju je 1863. godine u Parizu osnovao glumac Žozef-Alber Ponsen, sin i brat operskih pevačica od kojih je, navodno, jedna poslužila Bizeu kao inspiracija za njegovu „Karmen“.
Prvi veliki uspeh, glumac-kozmetičar postiže serijom krejona različitih pastelnih nijansi koji su za kratko vreme postali nezaobilazni deo scenske šminke.
Ubrzo potom, Ponsen, razvija potpuno novu tehnologiju za proizvodnju najfinijih rumenila i senki u prahu, čiji recept kompanija ljubomorno čuva do današnjih dana. Ova kozmetika je prodavana u okruglim kutijicama sa mirisom ruže koje od 1868. postaju zaštitni znak firme.
Iako je bio pun ideja, Ponsen se nije najbolje snalazio u poslu. Tek nastalu kompaniju preuzeće njegov ortak i glavni finansijer Aleksandar Napoleon Buržoa koji otvara prvu prodavnicu u centru Pariza, a 1879. lansira puder od pirinča koji čini „kožu svetliju i baršunastiju“, proizvod koji će postići ogroman uspeh u svetu, sa dva miliona prodatih kutija godišnje.
Godine 1891, Buržoa će otvoriti sopstvenu fabriku za proizvodnju šminke i parfema, koja postoji i danas u pariskom predgrađu Panten. U to vreme nastaju prvi kompaktni puder i prvi tečni ruž kojim će biti okrenuta nova stranica u modernoj kozmetici.
Kada 1898. kompaniju „Buržoa“ kupuju aktuelni vlasnici – švajcarska porodica Verthajmer, u asortimanu se nalazi 700 proizvoda – sapuna, parfema, brilijantina, rumenila, tzv. „indijanskih tableta“, preteča današnjih maskara, ruževa, senki…
Zahvaljujući kvalitetu i širokom asortimanu, kozmetika „Buržoa“ stiče svetsku slavu i do početka Prvog svetskog rata prodaje se u čak stotinu zemalja.
Godine 1928. lansiraće najpre na američkom, a zatim i na evropskom tržištu parfem pod nazivom „Parisko veče“ (Soir de Paris). Miris, koji je kreirao Ernest Bo, „otac“ i Šanela 5, postići će istorijski uspeh.
Sredinom prošlog veka „Buržoa“ počinje da se okreće mlađoj populaciji, kreirajući kozmetiku koja omogućuje da šminkanje postane igra i zabava.

Povezana vest:  Počeo Fejsbuk foto-konkurs: "Večera u tami" prvi put kod nas